Volvo C70 cabriolet invoeren

Gestart door Sander Swinkels, 26-11-2009 15:52:12

Vorige topic - Volgende topic

Sander Swinkels

Hoi mensen,

Met het oog om een C70 in te voeren vanuit Duitsland wil ik eens weten wat dat nou zou kosten aan BPM.

Die regels zijn zo vaak veranderd afgelopen jaren dat ik het niet meer weet hoe het nou zit. Al wat gegoogled, maar niks definitiefs / concreets gevonden.

Kan iemand me vertellen wat dat zou kosten? Weet iemand dat? Iemand ervaring mee? Kan wel naar de RDW bellen, maar als iemand het hier weet, is het net zo handig.

Gaat om een Volvo C70 cabriolet 2.3 T5 uit Feb. 2000. 120.000km gelopen. Full options.

Bedankt.

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

pwaes

Citaat van: Sander Swinkels op 26-11-2009 15:52:12

Hoi mensen,

Met het oog om een C70 in te voeren vanuit Duitsland wil ik eens weten wat dat nou zou kosten aan BPM.

Die regels zijn zo vaak veranderd afgelopen jaren dat ik het niet meer weet hoe het nou zit. Al wat gegoogled, maar niks definitiefs / concreets gevonden.

Kan iemand me vertellen wat dat zou kosten? Weet iemand dat? Iemand ervaring mee? Kan wel naar de RDW bellen, maar als iemand het hier weet, is het net zo handig.

Gaat om een Volvo C70 cabriolet 2.3 T5 uit Feb. 2000. 120.000km gelopen. Full options.

Bedankt.

Sander

Ik heb medio juli mijn auto ingevoerd vanuit Belgie. Toen was er ook al sprake van 'het nieuwe systeem', op basis van inkoopprijs, etc. Ik heb daar niets van gemerkt, wel aangegeven maar de douane is een bureaucratisch zooitje.  :-X :-X

Je betaald over de cataloguswaarde van je auto in de betreffende uitvoering en over alle extra's. Dat kan dus tegenvallen als er extra's als leer, automaat, navigatie inzit, als dat niet in de uitvoering van de auto zit. Ben je particulier, kan je 'mazzelen' door niet alles op te geven en hopen dat de doorgaans luie douanier niet uit zn hokje komt. Doet ie dat wel, dan heb je een probleem als je niet alles opgeschreven hebt.

Zorg in ieder geval wel dat je de berekening kan maken op het moment van invoeren, want bij de RDW/douane helpen ze je niet / nauwelijks... :eusa_sick:

marcelV70R

bel deze mensen maar eens
heb er zelf hele goede ervaring mee met het invoeren van mn R

www.bbpartners.nl

is echt de moeite waard

Marcel

Sander Swinkels

Bedankt voor de antwoorden..

@Marcel, zo ver ben ik nog niet.. Wil ik weten wat het kost voor ik er 1 aanschaf.. Kan ik daar rekening mee houden met aanschaf en kom ik niet voor absurde kosten na aanschaf..

Sander

marcelV70R

Citaat van: Sander Swinkels op 27-11-2009 07:40:35

Bedankt voor de antwoorden..

@Marcel, zo ver ben ik nog niet.. Wil ik weten wat het kost voor ik er 1 aanschaf.. Kan ik daar rekening mee houden met aanschaf en kom ik niet voor absurde kosten na aanschaf..

Sander

als je al wat gegevens van de auto hebt
kun je geheel vrijblijvend en kosteloos een ruwe bpm bedrag van hun krijgen
die kunnen je ook meer vertellen waar op te letten en hoe alles zo voordelig mogelijk te doen.

Marcel

Sander Swinkels

Aha oke, dat stond er toen straks niet hè ;).

Maar dan zal ik die eens bellen.
Bedankt.

Sander

Eugene

If it's not blown, it sucks...

FelixB

Let op: 120.000 km is exact de stand voor een distributieriemwissel, is dat als gebeurt of krijg je direct deze kosten ook?
855R & C70 T5 cabrio automaat

marcelV70R

Citaat van: Eugene op 27-11-2009 13:35:34
www.bpmberekenen.com

bij deze site komt de bpm berekening voor mijn auto op €5680
en ik heb via de site van bbpartners "slechts"€4200 betaald!!
dus ff een belletje die kant op kan voordeel opleveren!!

Marcel

BenC70ES

Citaat van: FelixB op 27-11-2009 18:20:15
Let op: 120.000 km is exact de stand voor een distributieriemwissel, ...

Is bij 160.000km na '98 (meestal mee met de beurt op 150.000km).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!