Klapperen voortrein

Gestart door rico, 26-11-2009 21:29:05

Vorige topic - Volgende topic

rico

Ik heb last van het klapperen van de voortrein van de auto,nou heeft de vorige eigenaar de reactiestangen en draagarmen vervangen en volgens zijn idee blijven alleen de veerschotels over oftewel de rubbers waar de veerpoten in rusten, hoe kan ik dit testen ???

Helaas ben ik niet zo'n hele goed sleutelaar maar wil het wel graag leren,nou is mijn vraag of er iemand op dit forum zich geroepen voelt om samen de diagnose te stellen en dan ook tegen een reeele vergoeding samen de boel fixen!

Heb nu een fijne auto en wil dat het nog beter wordt!

Alvast bedankt voor de reactie's

Ludo

Als de veerschotel rubbers stuk zijn, heb je meer een krakend geluid dan een klapperend geluid.
Wanneer klappert het, op een drempel, of op een slecht wegdek?.
Al eens gecontroleerd of de reactiestangetjes wel goed vastgedraaid zijn?.

Vulk

Ludo

Citaat van: Vulk op 26-11-2009 21:44:07
En de remklauwen. :-\

Hopelijk zitten die goed vast.  ;D
De binnenste remblok kan wél klapperen.
Klemmetjes open buigen is dan de boodschap.

rico

Citaat van: Ludo op 26-11-2009 21:42:32
Als de veerschotel rubbers stuk zijn, heb je meer een krakend geluid dan een klapperend geluid.
Wanneer klappert het, op een drempel, of op een slecht wegdek?.
Al eens gecontroleerd of de reactiestangetjes wel goed vastgedraaid zijn?.

Hoofdzakelijk op slechte wegen als klinkerwegen,drempels vallen wel mee.

Ludo

Probeer dan eerst eens, op een slechte weg de rem lichtjes in te drukken als je het klapperen hoort.
Als het geluid aanhoud kan je nog verder zoeken.

elianmars

Zoals Ludo al opperde, zijn de reactiestangen wel goed vastgedraaid? Het zal niet de eerste keer zijn dat nieuwe reactiestangen toch gaan rammelen omdat de moeren iets zijn losgekomen.

verburgh

veerschotels kan je testen,motorkap open en even vlink duwen en kijken naar je veerpoten als die vlink heen en weer ga zijn ze op,en indd reactiestangetjes zitten wel eens los was bij mij ook het geval.

rico

Net ff gekeken,reactiestangen zitten vast en veerpoten zijn ook goed paar keer ingedrukt en stopt netjes na 1 keer veren?

Maar eens een keer op de brug zetten en kijken!

rico

Citaat van: verburgh op 27-11-2009 00:45:49
veerschotels kan je testen,motorkap open en even vlink duwen en kijken naar je veerpoten als die vlink heen en weer ga zijn ze op,en indd reactiestangetjes zitten wel eens los was bij mij ook het geval.

Hiermee test je toch de werking van de schokbrekers en niet de veerschotelrubbers?
Ik ga even langs de sloop om een paar veerschotelrubbers te scoren,zijn deze inc. de lagers of is dit apart?

En zijn deze makkelijk te vervangen?
Alvast bedankt.

rico

Hier een paar foto's mijn vraag is,is de speling die je ziet normaal?

De rechter is wat moeilijker te zien maar de speing is gelijk aan de linker!

UserID6342

Zo te zien gewoon normaal, althans bij mij en degene die ik gezien heb is het idem. Een advies; rubbers en veerpootlagers niet op de sloop halen, maar gewoon nieuw.  Rubbers kosten de kop niet. Veerpootlagers zijn wat duurder, maar dan nog niet op de sloop pakken.

Ludo

Lees je ook wel de reacties. ???

rico

Hoe bedoel je?

Natuurlijk lees ik die heb ook diverse adviezen nagekeken,maar die brengen niet de oplossing en dan ga je toch verder zoeken.

Ludo

Citaat van: rico op 29-11-2009 10:30:57
Net ff gekeken,reactiestangen zitten

Gekeken, of daadwerkelijk gecontroleerd met een sleutel?.
Een reactiestang kan ook vast zitten door de spanning van de stabilisatorstang, dat voel je niet meteen met een hand.

Deze ook al geprobeerd?.

Citaat van: Ludo op 26-11-2009 22:20:49
Probeer dan eerst eens, op een slechte weg de rem lichtjes in te drukken als je het klapperen hoort.

Volgens mij zoek je in de verkeerde richting.
Een gebroken rubber gaat niet snel klapperen, net zo min als een lager waar speling op zit.