Nivomat's

Gestart door Henk855, 27-11-2009 10:35:02

Vorige topic - Volgende topic

MM

Kijk ook even of de nivomats en de veren wel bij elkaar passen. Er zijn nml. in ieder geval twee verschillende nimomat veren. Sport is ca. 5 cm korter en de diameter van de windingen is een halve mm kleinder dan de gewone versie. Dit maakt wel zeker uit in het wel of niet veel zakken gedurende de nacht ben ik achter gekomen.
Sport veren icm standaard dempers zakt behoorlijk door, met standaard veren en standaard dempers minder doorzakken (situatie met LPG tank). Volgens mij houden de veren icm de dempers de wagen net overeind, verstoor je dit evenwicht door belading of verkeerde combi van veer en demper dan zakt de wagen in ieder geval door. 

Henk855

Ik weet niet of een T-5 standaard kortere nivomats heeft dan bv een 20V GLT maar als ik 100 meter heb gereden dan staat hij mooi op zijn 17" wielen, de voorkant mag wel lager.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

thuur

Citaat van: Ludo op 29-11-2009 13:45:52
Citaat van: sjors855 op 29-11-2009 13:38:54
Na het lezen van het topic in de link van Ludo kan ik maar één ding zeggen: Ze zakken wel

Ja en nee.
Ze kunnen zakken, (ook nieuwe) maar je kan er eigenlijk geen peil op trekken.
De ene doet het wel, de andere weer niet...
Mijn mening is nog steeds dat het niet hoort, en dan meer omdat het net de opzet van nivomat is, om de auto steeds op hoogte te houden.

Ik zie wel vaak bij auto's met een gasinstallatie of veel puin achterin dat Nivomats wat verder doorzakken. Lijkt me niet meer dan normaal. Tenslotte zit je dan al snel 75 kilo boven het leeggewicht.

Gr :D