Auto start niet meer. Foutcode 1081

Gestart door kollekol, 22-11-2009 17:15:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur


kollekol

Was massa kabel achter het inlaatspruitstuk. Ik was deze vergeten vast te draaien bij de motorwissel. Toen deed ETM het niet en was er geen contact mogelijk met ECU. ETM weet ik niet maar ik kan wel fouten uitlezen. Zonder ECU liep ie wel en nu niet.

thuur

En als je doorstart met vol gas?


Gr ???

kollekol

Kzal het eens proberen. Maar volgens mij is er geen vonk of is dit niet op de 'Brommermanier' te controleren?

UserID6342

Als je bougies nat slaan heb je dus geen vonk maar genoeg brandstof, meest voorkomende oorzaken; electrisch gedeelte contactslot defect, nokkenassensor ral en/of vliewgwielsensor ral.  Dat zijn eigenlijk de dingen waar je het eerst naar kunt/moet kijken voordat je verder gaat zoeken

kollekol

Eindelijk goed nieuws. Auto rijdt weer. Na alles geprobeerd te hebben (nokkenassensor en vliegwielsensor uitgewisseld) toch de zekering gewisseld (was niets aan te zien). Starten en lopen. Toen de oude antennering weer geplaatst om de nieuwe terug te brengen. Starten en na 1 sec afslaan (precies wat Thuur zei). Dus en kapotte zekering en kapotte antennering.

Nu langs de gasboer voor de gasmeting dan APK en dan vele km's (hopelijk).

Dank, Aldert