ik verlies koelvloeistof

Gestart door Guus, 12-12-2009 18:30:58

Vorige topic - Volgende topic

Guus

Hallo,

Ik ben erachter gekomen dat mijn V70 2.5 10V uit 1998 zijn koelvloeistof steeds verliest. Steeds is de inhoud van het expansie vat verdwenen, ik kan dan een lieter bijvullen tot max. Wanneer ik dat niet doe blijft het niveau op het oude peil staan. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Groet,
Guus

-D©©©L-

Tankje lek, radiateur lek, kachelradiator lek, of de tussenliggende slangen. Bij dampgas LPG is ook de verdamper een verdachte.

Guus

Hoe kom ik daarachter? Is daar een slimme methode voor?

Guus

Rudy-M

Heb je al gekeken waar het nat is in het motorruim? Ik had een scheurtje in het expansievat, waardoor de C70 continu de inhoud eruit kotste. Het hele kleine scheurtje zat onder de slang verstopt, waardoor ik eerst de slang verdacht.

arjen850

Je zou het koel systeem onder druk kunnen of laten zetten..en dan rustig het complete systeem nalopen,en op de meter kijken of je ook daadwerkelijk druk verliest..
Heb net een 850 gehad die lekte bij de aanhechting op het blok van de kachelslang..

Groet Arjen

pwassink

Citaat van: arjen850 op 13-12-2009 17:59:30
Je zou het koel systeem onder druk kunnen of laten zetten..en dan rustig het complete systeem nalopen,en op de meter kijken of je ook daadwerkelijk druk verliest..
Heb net een 850 gehad die lekte bij de aanhechting op het blok van de kachelslang..

Groet Arjen

Kan je ook zo heerlijk bij he, bij die nippel ..  :eusa_snooty:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: arjen850 op 13-12-2009 17:59:30

Groet Arjen

Ah, dat ken ik. Het valt me op dat bij redelijk wat van deze motoren de betreffende nippel nauwelijk 3 windingen in het blok gedraaid zit.