Rem olie vervangen

Gestart door 855-Champagne, 31-12-2003 11:50:09

Vorige topic - Volgende topic

855-Champagne

Heren sleutellaars,

Heb geprobeert mbv zoek functie om er achter te komen hoe ik de rem olie moet vervangen, maar helaas geen resultaat :(
Heeft iemand bruikbare tips ivm het abs gebeuren.
Kan ik op de oude manier de olie vervangen door op het rempedaal te trappen en het plugje open draaien of is er een speciaal apparaat voor nodig (ivm met abs) een soort vacuum pomp of zo iets.
Ik hoor het wel weer.

Gr J

Ramon

Een pomp is het makkelijkst.

Je kan het echter ook doen met een slangetje op de remnippels, dat geeft geen problemen met het ABS.

De andere kant van het slangetje moet wel in een potje oid steken (met voldoende niveau remolie), anders trek je mogelijk lucht het systeem in.

Vervolgens inderdaad het oude systeem: eentje trappen, de ander de nippel bedienen.

Er zijn ook zogenaamde easy-bleed systemen (zo rond de 80 gulden) te koop, waarbij je druk op het reservoir kan zetten en je verder niemand nodig hebt.

Let op dat je het reservoir voldoende gevuld hebt !

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

ed

Bedenk je echter wel dat als jij pompend je systeem doorspoelt de hoofdremcilinder soms problemen kan geven. In het normale leven trap je de remcilinder niet meer dan een paar millimeter in. Al het vuil hoopt zich daarachter op (je wilt niet weten wat een bende daar zit). Door nu helemaal tot op de bodem te trappen kan de remcilinder problemen gaan geven. Uiteraard is dit het geval bij de oudere auto's, en/of auto's waar niet al te vaak de remolie van is vervangen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Ik heb de remvloeistof vervangen door ATE super blue racing fluid.
Deze vloeistof heeft een blauwe kleur.
Bij het vervangen de pedaal pompen/nippel open draaien methode toegepast. Moet je wel met z'n tweeen doen.
Met de andere kleur vloeistof kon je mooi zien dat deze helemaal door de leidingen kwam.

855-Champagne

kijk da's een beste tip, ga zelf wat maken met een vacuumpomp.

Gr J