Koud he !

Gestart door pwassink, 01-12-2009 20:23:59

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: reneetje op 15-12-2009 10:31:23
Citaat van: Eugene op 14-12-2009 21:59:49
Zei iemand sneeuw?

Laat die sneeuw maar komen  :eusa_dance:

Kijk maar uit voor overmoedigheid met AWD in de sneeuw.......... :-\

Met wegrijden , weg glijden etc. ben je met AWD heer en meester in de sneeuw , totdat er geremd moet worden......... :eusa_shifty:

Daarmee ben je snel weer terug met beide beentjes op moeder aarde , remmen met een AWD  is net zo kl@ten als een 2 wiel aangedreven  :eusa_wall:

Ik heb niet alleen awd aandrijving maar ook awd remmen  :eusa_dance:  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ludo

Ik keek net even buiten.  :eusa_doh:
Dadelijk maar even een krabbertje fabriceren...  ;D

V70R-obert

Een boterhamzakje met koud of halflauw water doet ook wonderen. Je strijkt met het boterhamzakje over je ruiten en ze zijn schoon. Wel snel instappen en gaan rijden, anders vriest het direkt weer aan. Winter en auto's was vroeger veel leuker. Ik heb wel eens over de verdamper van mijn lpg-installatie staan pissen van mijn oude BMW 316 uit 1984 om de auto weer aan de praat te krijgen. Mijn eerste auto was een Opel Kadett uit 1978 die ik aan de binnen- en buitenkant moest krabben om zicht te krijgen. Daarna moest ik met mijn rechterhand sturen en met de linker de deur vasthouden omdat het slotmechanisme helemaal vastgevroren zat en de deur niet meer dicht wilde.

Marc O.

Citaat van: V70R-obert op 15-12-2009 13:42:58
Daarna moest ik met mijn rechterhand sturen en met de linker de deur vasthouden omdat het slotmechanisme helemaal vastgevroren zat en de deur niet meer dicht wilde.

Herkenbaar! (zei hij die ooit is begonnen met een Alfa Romeo ;D)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Herkenbaar! (zei hij met een Visa op de oprit  ;D)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

hathü

Hier schijnt de zon. ;D   In Friesland wordt al geschaatst op natuurijs. Heden geen opwarming van de Aarde. ;)

Piere

Citaat van: hathü op 15-12-2009 15:30:27
Heden geen opwarming van de Aarde. ;)

Wanneer wel dan? :)
Nog geen last van gehad hier in AL die jaren van m'n leven ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

viking_in_shorts

Ben net wakker geworden (had wat moeite mijn dochter te overtuigen om te gaan slapen gisteren / vannacht / vanmorgen) en dit is de actuele temperatuur:

rpakuypers

Vanmorgen om 7:05 in Wolvega :

Dochter naar het dagverblijf en papa 22 kilometer in zijn twee naar Emmeloord. Na 1 uur en 2 minuten nog eerder dan menige leerling aanwezig in het lokaal.

Vanavond weer thuis. In 105 minuten dezelfde afstand terug gereden. Daarbij bijna 1 paaltje gevloerd en bijna een heg te hebben ontworteld. Al met al ligt de sneeuw in de achtertuin 42 cm hoog.

Groet,
Roger

Jur

10 minuten geleden: Tis nieuw koudste record voor ons persoonlijk hier bij huis.
Ik moet nog een dag buiten werken en daar is het een stukkie kouder nog.

viking_in_shorts

Citaat van: Jur op 18-12-2009 06:29:53
10 minuten geleden: Tis nieuw koudste record voor ons persoonlijk hier bij huis.

http://www.cybercomm.nl/~vleeuwen/volvo850/koud.jpg

:eusa_clap: :o

pwassink

Citaat van: Jur op 18-12-2009 06:29:53

http://www.cybercomm.nl/~vleeuwen/volvo850/koud.jpg

Das idd behoorlijk koud .. !
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jur

Heb vandaag hele dag buiten gewerkt in -25, geen wind gelukkig.
Thuis is het vandaag -25.2 op z'n koudst geweest.
Beneden aan de berg was het -30 ong. merkbaar kouder dan erop, waar we aan het werk waren. Opruimen buitenom voor de kerstvakantie.

M'n opdrachtgever had gesproken met een buurman die hadden -36,5 geklokt vandaag :o
Wel apart is voor mij ook de eerste keer van boven de -20 buiten.

elianmars

Hoe hou je dat vol om bij die temperatuur te werken? 10 jassen aan?

Jur

Nee. Helemaal geen jas vandaag eigenlijk, als je maar bezig bent en er geen wind is. Grootste probleem is ijzer en aluminium beetpakken. Omdat je daar aanvast blijft plakken en het erg veel koud aan je handen overdraagt. Als of je magnetisch bent, een hamer blijft gewoon aan je handpalm hangen. Goede handschoenen is belangrijk. En ik gebruik twee paar afhankelijk van het werk(timmerwerk is lastig met 2 lagen handschoenen).

Ik gebruik goed thermo ondergoed. Totaal 5 lagen op mijn bovenlijf (waarvan 2x wol) en 3 (naast gewoon ondergoed ::)) op mijn onderlijf.
Muts is ook erg prettig, bij je hoofd verlies je veel warmte.

We zijn om 7.30 op de bouwplaats en werken tot 15.00 met met een half uur pause. Ergens rond het middag uur hebben we als we mazzel hebben een uurtje of 2 zonlicht. Om 16.00 is het wel aardig donker al weer. Gisteren aarde op het dak gestort, zo hard als beton na 30 minuten. Heel apart.