Koud he !

Gestart door pwassink, 01-12-2009 20:23:59

Vorige topic - Volgende topic

mevita

voor vannacht melden ze dat het hier ook -15 wordt  :o

pwassink

Ach onze oosterburen doen het zo : Amtliche WARNUNG vor SCHNEEFALL ..

ghe ghe
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

fearless

Ook maar ff een sneeuw foto van gisteravond....

En toen ik vanmorgen uit mijn keukenraam keek.  :eusa_think:  Zou dat voor mij bedoelt zijn.  :eusa_eh:

En laat die nieuwe sneeuw maar komen, kan ik ff wat goeie foto's maken.  :P

fbm

Die roze verfklodder!

viking_in_shorts

Gaat natuurlijk nergens over in vergelijking tot Jur, maar ik ben wel benieuwd wat ons vannacht te wachten staat:

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Het was -11,7 vanmorgen en bijna onbewolkt vannacht waardoor nu de zon beduidend eerder merkbaar is. Het fotootje hier beneden is van half tien: de zon raakt net de boomtoppen. Vannacht is het meer helemaal dichtgevroren, en dat beetje sneeuw wat er ligt heeft een consistentie wat half ligt tussen sneeuw en ijs: kristallen zo groot als ventieldopjes!

Door de afwezigheid van verkeer en dieren hangt er een serene rust over het hele landschap. Het is zooo mooi hier. Het is bijna jammer dat we zo (?) vertrekken naar NL.

Jur

Citaat van: viking_in_shorts op 19-12-2009 09:30:15
Het was -11,7 vanmorgen en bijna onbewolkt vannacht waardoor nu de zon beduidend eerder merkbaar is. Het fotootje hier beneden is van half tien: de zon raakt net de boomtoppen. Vannacht is het meer helemaal dichtgevroren, en dat beetje sneeuw wat er ligt heeft een consistentie wat half ligt tussen sneeuw en ijs: kristallen zo groot als ventieldopjes!

Door de afwezigheid van verkeer en dieren hangt er een serene rust over het hele landschap. Het is zooo mooi hier. Het is bijna jammer dat we zo (?) vertrekken naar NL.

http://i234.photobucket.com/albums/ee125/viking_in_shorts/Uitzicht/fcafa2fb.jpg

Is de temperatuur bij jullie wat constant?
Bij ons is het dus twee dagen onder de -20 geweest. Gisteravond was het rond een uur of acht -24 en twee uur later was het -14.
Wij hebben sterke invloed van het Sognefjord. Wel apart.

viking_in_shorts

Ja, de temp is best wel constant: de laatste week of twee is het zo'n -5 of -6 overdag en tegen de -10 's nachts. Omdat het vannacht onbewolkt was, werdt het dus net wat kouder. Het is hier dus beduidend warmer dan bij jullie door de warme golfstroom. Dat is ook de reden waarom Göteborg een belangrijke en vaak ijsvrije haven is, alhoewel wij zo'n 40 km zuidelijker zitten dan dat en toch al merken dat het hier kouder is dan in Göteborg.

pwassink

gut, hebben we van de Viking_in_shorts zijn thermometer gewonnen vannacht hier  :eusa_dance:

Ik mocht -13,5 aantekenen in de achtertuin hier, redelijk beschut ook nog om 08:02 deze morgen ..
verwachtingen zijn voor komende nacht ook nog flinke vorst.

Vwb Jur zijn waardes das wel heeel koud, om daarin ook nog buiten te werken lijkt me heel apart
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

viking_in_shorts

Citaat van: pwassink op 19-12-2009 12:17:03
gut, hebben we van de Viking_in_shorts zijn thermometer gewonnen vannacht hier  :eusa_dance:

Ik mocht -13,5 aantekenen in de achtertuin hier, redelijk beschut ook nog om 08:02 deze morgen ..
verwachtingen zijn voor komende nacht ook nog flinke vorst.

Vwb Jur zijn waardes das wel heeel koud, om daarin ook nog buiten te werken lijkt me heel apart

Ik belde vanmorgen erg blij mn ouders op, bleek dat zij het toen nog -11,4 hadden (uurtje of 11) terwijl het hier ondertussen al -10 was :(
Waarom woon ik ook al weer hier :eusa_think:

Laserblue

Het is hier nu -9.2
vannacht ruim onder de -13.8 geweest, kan alleen het laagste punt niet meer terughalen
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Spin!

Ik vind het zo grappig dat de vorstwaarschuwing uit gaat als het kouder is dan -7 ;D

Den Bosch, noteert momenteel: -10,5

www.vm-parts.nl

fearless