Volvo 850 vs XC70

Gestart door cbschriks, 02-12-2009 11:44:29

Vorige topic - Volgende topic

cbschriks

Ik heb reeds 10 jaar in verschillende Volvo's 850 gereden, waarover ik tevreden ben. Ik denk er nu over een tweedehands XC70 te kopen uit 1998/1999. Kan iemand mij vertellen of dit qua betrouwbaarheid vergelijkbaar is met de 850? Ik heb horror verhalen gehoord over deze XC70 en vraag mij af of dit in zijn algemeenheid waar is.

mehn

Een V70 XC is een AWD.
Dit is in feite het enige échte verschil tussen een gemiddelde 850 en de V70 XC.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: mehn op 02-12-2009 11:48:09
Een V70 XC is een AWD.

En dan heb je ook meteen de horror-verhalen te pakken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Piere

Citaat van: FGG op 02-12-2009 11:50:06
Citaat van: mehn op 02-12-2009 11:48:09
Een V70 XC is een AWD.

En dan heb je ook meteen de horror-verhalen te pakken.

Inderdaad
Het is een hele leuke auto om mee te rijden, dat zeker
Maar ik raad het je 100% af, m'n pa heeft er al heel wat miserie mee gehad...
Eerst was het die haakse overbrenging in de versnellingsbak, dan de aandrijfas naar achter, dan de benzinepomp (wat ook by een andere kan gebeuren als de tank bijna leeg is... MAAR HY WAS NIET LEEG), dan schokt de motor weer, aan de gasinstallatie geprutst, dan valt'm weer stil, dan schokt'm weer, dan weer miserie met die aandrijving...
Echt klooien, ofwel hebben wy toevallig een slecht exemplaar  :eusa_think:

Ik zou zeggen: blijf by 850, of koop gewoon een V70...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

hathü

Mijn buurman heeft al vijf jaar zo,n XC70 bouwjaar 1998 en nog nooit problemen met de AWD gehad.
Misschien heeft hij toevallig een goed exemplaar :eusa_doh:

Piere

Citaat van: hathü op 02-12-2009 23:01:07
Mijn buurman heeft al vijf jaar zo,n XC70 bouwjaar 1998 en nog nooit problemen met de AWD gehad.

Let's hope for it
Het is niet Volvo's gewoonte om zo'n stomme fouten te maken

Wat ook wel een rol speelt is de dealer waar we tot voor kort gingen, nu hebben we er een beetje ruzie mee, ook door die XC...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

elianmars

Of het is al jaren een FWD  :eusa_whistle: ;D

hathü

Citaat van: elianmars op 02-12-2009 23:33:58

Of het is al jaren een FWD  :eusa_whistle: ;D

egnie.  :eusa_naughty:

Rogers XC 70 2000

ik heb 50.000 km met mijn xc gereden en nul problemen gehad met de AWD. (km-stand bij verkoop 247.000)

)()()sT

Citaat van: Piere op 02-12-2009 22:50:57
Inderdaad
Het is een hele leuke auto om mee te rijden, dat zeker
Maar ik raad het je 100% af, m'n pa heeft er al heel wat miserie mee gehad...
Eerst was het die haakse overbrenging in de versnellingsbak, dan de aandrijfas naar achter, dan de benzinepomp (wat ook by een andere kan gebeuren als de tank bijna leeg is... MAAR HY WAS NIET LEEG), dan schokt de motor weer, aan de gasinstallatie geprutst, dan valt'm weer stil, dan schokt'm weer, dan weer miserie met die aandrijving...
Echt klooien, ofwel hebben wy toevallig een slecht exemplaar  :eusa_think:

Ik zou zeggen: blijf by 850, of koop gewoon een V70...

Je zult wel een slecht exemplaar gehad hebben, want die dingen die jij noemt hebben los van die aandrijving niks met de XC te maken.

Bij de XC hebben wij wel als eerste de aandrijfas er onderuit gehaald, maar voor de rest is het gewoon een "V70."

thijsj

Turbo-Geek

Kijk eens op Carsurvey.org en lees dan eens wat het overgrote deel van de XC70 vind (de eind jaren 90 versies), en de meesten zijn trouwe Volvo rijders die soms al 20 jaar Volvo rijden dus goed kunnen vergelijken met de oudere Volvo modellen.

Geen aanrader !

Het moet je ook liggen met al dat goedkope doffe plastic wat zo'n beetje 50% van de auto beslaat. en het (in mijn ogen) mega Ouwe lullen imago ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Rogers XC 70 2000

@turbo-geek...

kwestie van smaak.
aangezien topicstarter interesse in een xc heeft, zal hij hem wel mooi vinden....

Turbo-Geek

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 03-12-2009 11:24:49
@turbo-geek...

kwestie van smaak.
aangezien topicstarter interesse in een xc heeft, zal hij hem wel mooi vinden....

Absoluut waar, maar wel iets om mee te nemen in de overweging tot aanschaf aangezien de reputatie van een auto en het imago de afschrijving bepalen en die is FORS ....
  The things you own end up Owning you !

)()()sT

De afschrijving is echt niet meer als een "gewone" V70 als je een beetje rondkijkt in de handel.