Ontkennen gelovigen het bestaan van eerdere mensen/beschavingen?

Gestart door The Saint, 02-12-2009 19:55:30

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Lampje op 02-12-2009 21:22:25
Mijn gelovige vriend meldde mij, in volle overtuiging, dat er evenveel bewijs tégen de evolutietheorie was als wij denken dat er vóór is.

Alle missing links etc.

Maar het kan ook zijn dat deze missing links dusdanig groot zijn dat ze zowel de scheppingstheorie áls de evolutietheorie omver werpen. Het zal nog wel even duren voordat we daarachter zijn...

Een missing link is iets anders dan tegenbewijs ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

de boekhouder

Het aardige van geloof is dat het niet te bewijzen valt, anders zou het ook niet als geloof aangemerkt worden; dan is het gewoon feit.

Het feit echter dat we het niet begrijpen wil niet zeggen dat het niet waar is  ;)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Lampje

Citaat van: de boekhouder op 02-12-2009 21:25:55
Het aardige van geloof is dat het niet te bewijzen valt, anders zou het ook niet als geloof aangemerkt worden; dan is het gewoon feit.

Het feit echter dat we het niet begrijpen wil niet zeggen dat het niet waar is  ;)

Mooi gezegd. Zolang men gelooft is er ook hoop.

Was het niet Sartre die iets riep over 'Geloof is het opium van het volk'. Ik vraag me altijd af waartegen ze verdoofd moesten worden. Hadden ze toen ook al ontluikende kilometerheffingen?

Hans Duiven

Wout309t

Citaat van: de boekhouder op 02-12-2009 21:25:55

Daarbij ben ik van mening dat je ook geloof nodig hebt om de evolutietheorie aan te hangen.

Verder elkaar lekker in de waarde laten en elkaar niet van alles aanpraten. Daar zou iedereen (Moslim, Christen maar ook Atheist) zich aan moeten houden, dan had je sowieso een stuk minder gezeik.
2011 V70 2.0T R-Design MT

de boekhouder

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Lampje

De grootste gelovigen zijn zij die hun zondagochtend opofferen om langs de deur te gaan om de Lantaarn gratis weg te geven...

Wout309t

En toch heb ik daar wel respect voor.... Maar ben niet blij als ze aanbellen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

b0nkolok

CiteerLantaarn

"Lampje" bedoel je.

Enfin,  jullie pakken de 'kernkwestie' niet. Het gaat om verloren beschavingen vóór de onze.

Lees rustig (en reageer nou niet meteen) het volgende, heb er ook een DVD van, via PB beschikbaar om niet (=gratis):

------------------------------------------------------------------------------------

Alfredo Gamarra came to the conclusion that the 3 different styles correspond to 3 different time periods. The first style is holy for the 2 later styles. And the vestiges of the first and second style (the styles of which presently we don't have a coherent theory of how they could have been built), were possible to construct that way, because of less gravity in the past. The relative huge presence of the first style in Cusco and surroundings, leads to the conclusion that this part of the world was important during the first period, and could be considered as the craddle of Humanity.

We know that we put things upside down in history and science, but that is why we wanted to do this documentary, it can tell you more than a thousand words. Of course you need to be open minded and be prepared to think outside the box. Doing that, this documentary can be a real ''eye opener''.

De documentaire is gemaakt door Jesus Gamarra, de zoon van Alfredo, en Jan Peter de Jong (45). Jan Peter de Jong heeft tot en met vorig jaar in Cusco (Peru) gewoond. Hij heeft sinds 1991 eerst 3 jaar gewerkt in Ecuador als landbouwkundig ingenieur in een irrigatieproject (ontwikkelingssamenwerking), en ging daarna naar Cusco, alwaar hij eigen zaken had in toerisme. Acht jaar geleden kwam hij met deze theorie in aanraking, iets wat hem sindsdien niet meer losgelaten heeft. Hij heeft voor de mysterieuze verschijnselen in de ruïnes in en rond Cusco, niemand ontdekt die het beter uitlegt en verklaren kan dan Jesus Gamarra. Hoewel het volledig tegen ons huidige beeld van de geschiedenis ingaat, de officiële uitleg is namelijk nog steeds dat alles door de Inca's is gemaakt.
De documentaire is het resultaat van vele bezoeken aan de ruïnes, samen met Jesus Gamarra, en door een verdere verdieping in het thema, o.a. via Internet, gedurende een aantal jaren. Nu terug in Nederland wil hij graag een groter publiek bereiken met het resultaat. Een resultaat met verrassende conclusies, maar dat zeer logisch opgebouwd is.
Jan Peter de Jong

Presentatie van de documentaire ''the Cosmogony of the three worlds''. De documentaire is in het Engels, vandaar dat de omschrijving van de documentaire ook in het Engels is:

In the documentary we show many known and also almost unknown vestiges, especially close to Cusco, Peru and we proof the existence of:
-three different styles,
-the central role of the first style, because of being located under or in the centre of the later two styles,
-the existence of vitrification (verglassing),
-the existence of stone that appears to have been molded.
The repetition of these aspects in all the vestiges near and in Cusco, Peru, and in other parts of the world.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Lampje

Ik heb het helemaal uitgelezen. Interessant, voor als ik op vakantie ben. Maar niet dat ik als een gelovige bekeerd raak.

Misschien als ik het boek onder de kerstboom vind dat ik het uitlees :eusa_dance:

pooh

interessant onderwerp ! (eindelijk  ;D)

Jan, gaat  Jan Peter de Jong in ook op het feit dat er wereldwijd ongeveer gelijke bouwwerken zijn ontstaan? En waarom verschillende beschavingen juist allemaal hun bouwwerken gemaakt hebben in een soortgelijke positie om daar hun soortgelijke rituelen uit te voeren?
(aardse spiegeling en zo...)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

b0nkolok

Hallooo man,

Nog even doorborduren (sorry, maar het is een 'hobby' van me):

Kijk eens naar deze bijzonder mooie tempels:

In Cambodja waar we al 7 jaar een aantal weken genoten van de m.i. mooiste bouwwerken op de aarde. De vraag is wie en hoe deze tempels hebben/zijn gebouwd.... :o
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Emiel

walter leever

Dit is wel een beetje off topic,wat ik nu ga zeggen(schrijven)  ;) ,maar je kunt ook heel spannende discussies hebben met Jehova getuigen over dinosaurius(hoop dat ik 't goed schrijf) ;D staat ook nergens vermeld in 't grote"verhalenboek" :evil: