alarm guard1 afkoppelen

Gestart door wouter80, 02-12-2009 20:47:18

Vorige topic - Volgende topic

wouter80

Hallo,

ik heb mijn accu vervangen, en tijdens het plaatsen van de nieuwe ging het alarm af.
afstandsbediening en het alarmsleuteltje werkten niet.

ik kreeg een tip van een toevallige voorbijganger om zekering 6 eruit te halen.
dat werkte, de auto strart weer.
Echter de cv en de binnenverlichting doen het nu niet.

Nu wil ik graag het alarm verwijderen (gebruik het toch niet). Ik heb al op een forum gelezen dat je een soort alarmrelais kunt verwijderen en dan een vervangend relais of zoiets kunt plaatsen.

Nu is mijn vraag, wat voor relais is dat, kan het ook met draadjes, en werkt daarna weer alles behalve het alarm?

EdenAli

jrkalf

Simpel weg het alarm uitschakelen kan door het alarm relais er uit te trekken dat onder het dashboard aan de bestuurderskant zit.
Even de onderdash los maken door 3 torcx schroeven te verwijderen en dan even goed kijken en grabbelen naar het brede zwarte relais wat op het relais bord zit. Het staat er ook in grote letters op, dus als je de verkeerde grabbelt, even terug stoppen en opnieuw grabbelen.

Grabbelen voorkomen: even een zaklamp erbij pakken ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ludo

Citaat van: jrkalf op 11-02-2011 20:01:24
Simpel weg het alarm uitschakelen kan door het alarm relais er uit te trekken dat onder het dashboard aan de bestuurderskant zit.

Dan kom je niet ver.  ;D

Op de plaats van het relais moet een doorverbindingsrelais komen. (Volvo onderdeelnummer 3545333)

snix

Ik zou het topic eens goed doorlezen staat alles al. Mocht je dan nog vragen hebben stel ze dan hier.

Ik zou idd relais 210-211 niet gaan verwijderen. Dan kom je niet ver. Zie post ludo. Je kunt hem ook nog handmatig deactiveren en dat doe ik graag voor je... Kom je uit de buurt van breda doe ik het zo voor je.

Groeten Snix