achterruitwisser

Gestart door vfredje, 31-12-2003 14:25:52

Vorige topic - Volgende topic

vfredje

Sinds geruime tijd doet mijn achterruitwisser het niet.

Na dit forum geraadpleegd te hebben heb ik gisteren getracht om de as vrij te laten lopen.

- klepbekleding demonteren (niet makkelijk) tips ????
- mechanisme van het motortje losgekoppeld
- motortje loopt.
- inderdaad zit het asje vast in het huis.
- gehele mechanisme gedemonteerd
- ER IS GEEN BEWEGING IN HET ASJE TE KRIJGEN.

Niet met WD-40, niet met een kunststof hamer, nergens mee.

Motortje is dus nog goed maar de rest niet.

Wat te doen ??????
BATAVUS-KOGA-MIYATA-PUCH-ZUNDAPP-GOLF-GOLF-AUDI-LAGUNA-NISSAN-MONDEO-LAGUNA-DAEWOO-VOLVO-en in de toekomst:
??????????? oeps....nu een bmw 525 tds touring erbij.

855-Champagne

denkweb

Er stond er laatst ook eentje onder auto's - onderdelen -volvo te koop bij marktplaats... wellicht staat die er nog op?

hier istie!

ed

Ik heb hetzelfde gehad. Je moet met een poelietrekker de as eruit persen. Dan het aluminium schoonmaken (dat is de reden dat de motor vastloopt). Dan testen of de motor loopt als deze los is. Er zit een thermische zekering in die waarschijnlik geen contact meer maak. Deze kan teruggebogen worden, waarna het weer werkt. Moet je wel het geduld (en de handigheid) hebben om het motortje te demonteren.
Kost je ongeveer 2-3 uurtjes.
Een nieuwe motortje halen kan natuurlijk ook, maar kost de hoofdprijs.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

850Joris

Met WD 40 lukt het inderdaad niet altijd. Een kruipolie behandeling kan wonderen doen! Spul erin en meerdere keren herhalen.  Na een dag is ie waarschijnlijk wel los.  Beetje vrikken met een sleutel of tang er op.  

Succes