airbags 850

Gestart door polo, 03-12-2009 09:40:56

Vorige topic - Volgende topic

polo

Zijn er vanaf een bepaald jaar 850's geproduceerd met een airbag voor de passagier? Ik zie in sommige advertenties van tweedehands een dashbord dat een beetje bol staat. Iemand een antwoord?

Misha

Was optioneel, tot ver in de S70.
Dus ja, die zijn gemaakt, maar niet standaard.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

polo

Danku, ik neem dan aan dat de bolling op het dashboard een airbag aanduidt. Bij de 850 toch.

jan piet

Citaat van: polo op 03-12-2009 13:23:12
Danku, ik neem dan aan dat de bolling op het dashboard een airbag aanduidt. Bij de 850 toch.

kan ook zijn dat 'm schoonmoeder in het dashboardkastje gepropt zit  :eusa_dance:

Maar volgens mij heeft een 850 geen passagiersairbag, tenzij het een relatief late is?
Gr,JP

haasje

Bij de type 1's was de bestuurdersairbag een optie, bij alle 850 types was de passagiers airbag een optie ..

850-2.520V-Driver

Citaat van: jan piet op 03-12-2009 13:27:06

kan ook zijn dat 'm schoonmoeder in het dashboardkastje gepropt zit  :eusa_dance:

Maar volgens mij heeft een 850 geen passagiersairbag, tenzij het een relatief late is?
Gr,JP

Moet zeggen dat ik dit toch wel erg grof vind...

Bij mij ligt ze netjes in de kofferbak!

jan piet

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 03-12-2009 18:22:38

Gr,JP

Omdat ik op gas rij, en dus een tank achterin heb, zou de auto (ondanks de nivomats) gaan doorhangen, dat is dus geen optie!

maar eerlijk gezegd: 3 x = scheepsrecht, deze is wél lief. Van mijn 1e ex vrouw was meer een schoonloeder, de 2e (Braziliaanse) meer een Trouwma.....

850-2.520V-Driver

Citaat van: jan piet op 03-12-2009 18:26:37
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 03-12-2009 18:22:38

Gr,JP

Omdat ik op gas rij, en dus een tank achterin heb, zou de auto (ondanks de nivomats) gaan doorhangen, dat is dus geen optie!

maar eerlijk gezegd: 3 x = scheepsrecht, deze is wél lief. Van mijn 1e ex vrouw was meer een schoonloeder, de 2e (Braziliaanse) meer een Trouwma.....

Hulpveren erbij dan ;)

Ook ik heb geen klagen hoor (ze ligt daar goed).

elianmars

Citaat van: polo op 03-12-2009 09:40:56
Zijn er vanaf een bepaald jaar 850's geproduceerd met een airbag voor de passagier? Ik zie in sommige advertenties van tweedehands een dashbord dat een beetje bol staat. Iemand een antwoord?

De vorm van het dashboard is precies hetzelfde hoor. Of er nu wel of geen airbag in zit.

Het is wel zo, dat de bekleding wel eens los wil laten op het paneeltje dat voor de bijrijders-airbag zit. Waarschijnlijk is dat wat je ziet.

haasje

Citaat van: elianmars op 03-12-2009 20:14:10
Citaat van: polo op 03-12-2009 09:40:56

De vorm van het dashboard is precies hetzelfde hoor. Of er nu wel of geen airbag in zit.

Het is wel zo, dat de bekleding wel eens los wil laten op het paneeltje dat voor de bijrijders-airbag zit. Waarschijnlijk is dat wat je ziet.

het bovendek heeft dezelfde vorm, het onderste deel is wel anders van vorm. Indien er een passagiersairbag inzit steekt het onderste deel verder naar buiten als dat er geen inzit.

polo

bedankt, haasje en elianmars en aan de anderen: het beste met jullie schoonmoeders!

Superskunkie

Mijn bekleding van mijn bijrijdersairbag begint los te laten, en wil een deksel zonder airbag monteren.
Past dit?? en hoe kan ik voorkomen dat mijn srs lampje aangaat, met een dummie ofzow?
Tonnie

jrkalf

Citaat van: foeksiefoeks op 15-06-2011 17:19:28
Mijn bekleding van mijn bijrijdersairbag begint los te laten, en wil een deksel zonder airbag monteren.
Past dit?? en hoe kan ik voorkomen dat mijn srs lampje aangaat, met een dummie ofzow?
Een nieuwe forum archeoloog?

Het lijkt me handiger om even een topic in de techniek forums aan te maken of er even te zoeken. Ik gok er op dat het al eens behandelt is.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.