mijn 850/S70

Gestart door Sven850, 03-12-2009 14:13:00

Vorige topic - Volgende topic

Sven850

Citaat van: Jeff op 16-05-2010 02:48:36
Zeer netjes gedaan man, maar je blijft wel poetsen met zo'n kleur of niet... :)

tja ik zie het maar als vulling voor verloren uurtjes ;D
XC40 T4 Recharge

UserID6342

Netjes geworden Sven.  Ik vind het een hele mooie kleur, maar lijkt me idd erg besmettelijk.

Sven850

Vandaag is de 850 niet door de apk keuring gekomen :(

De pegs met 225/35/18 lopen aan met max insturen, net even de titans met 215/45/17 erop gezet en morgen herkeuren  :eusa_pray:

Verder trouwens niks bijzonders alleen een fusee kogel als aandachtspunt dus die ook tzt vervangen.
XC40 T4 Recharge

Sven850

APK trim  :)

Net Goedgekeurd en afgemeld dus we kunnen weer een jaartje doorroffelen  :eusa_dance:
XC40 T4 Recharge

tom480

Mooie wagen, ziet er goed uit  :eusa_clap:
Hmm, kreeg vandaag zelf de brief van de apk op de mat  :P
- R1200GS -

Sven850

Afgelopen weekend heb ik me bezig gehouden met het vervangen van de aircopomp. Was kapot gegaan vlak voor de winter dus dacht komt van het voorjaar wel. Dus vandaag met het nieuwe pompje erop naar de garage om de airco te laten vullen, blijkt de droger zo lek als een zeef te zijn :eusa_doh:. Zag er niks bijzonders aan maar zat dus een scheurtje aan de onderkant. Heb net een nieuwe droger besteld maar kom er net achter dat je na het plaatsen 3 uur de tijd hebt om te vullen anders kan er weer een nieuwe droger op.. Weet iemand trouwens of er niet een beun manier is om die koppeling vanaf de compressor naar de droger los te halen met behoud van de leiding, of moet het echt met dat tooltje?
XC40 T4 Recharge

Sven850

Sinds zaterdag werkt mijn ecc weer. Was wel nog even spannend want na het plaatsen van de nieuwe droger lekte het systeem nogal bij de flens op de airco pomp. Dit blek later te komen omdat ik tijdens het vastzetten het rubbertje eruit had geduwd :eusa_doh:. Maar na het plaatsen van een nieuw rubbertje had de ecc geen leesbaar verlies bij het vacuumeren, de naald stond na een half uur nog steeds buiten de meter :eusa_dance:. Ook nog even een beurt gedaan en nu is het roffeltje helemaal klaar voor Zuid Frankrijk volgende week.
XC40 T4 Recharge

Sven850

Vandaag nivomats eronder gemeubeld. Werkje van niks, maar ben toch niet helemaal tevreden. Beetje hotrod look nu dus meteen maar even nivomat bussen besteld. Liggen nivomats van een t-5r lager dan standaard? Deze komen namelijk van onder een t-5r maar ik vind m best hoog staan.
XC40 T4 Recharge

)()()sT

Jij hebt dus als ik het goed begrijp de nivomats hier van het forum (van Willem) overgenomen?
Zoals ik al zei zijn dat geen af-fabriek verlaagde nivomats. Die exemplaren zijn blauw, jij hebt nu zwarte eronder, waarschijnlijk gewoon "hoge" dus. Die ringen zullen hem wel wat lager brengen. Succes!

Er zijn dus geen aparte R exemplaren, enkel normaal of af-fabriek verlaagd ;)

Sven850

Ik heb ze inderdaad van Willem overgenomen, maar die had van tevoren al gezegd dat hij niet zeker wist of ze wel of niet verlaagd waren. Geen probleem verder, heb de busjes besteld. Als hij achter iets hoger staat dan voor vind ik wel aardig, vind het alleen nu iets te veel van het goede. Eerst maar even genieten van vakantie en ik zie daarna wel weer verder 8). Hoef me in ieder geval geen zorgen meer te maken over aanlopen met 2 man achterin :P
XC40 T4 Recharge

haasje

Citaat van: )()()sT op 25-07-2010 23:57:09
Jij hebt dus als ik het goed begrijp de nivomats hier van het forum (van Willem) overgenomen?
Zoals ik al zei zijn dat geen af-fabriek verlaagde nivomats. Die exemplaren zijn blauw, jij hebt nu zwarte eronder, waarschijnlijk gewoon "hoge" dus. Die ringen zullen hem wel wat lager brengen. Succes!

Er zijn dus geen aparte R exemplaren, enkel normaal of af-fabriek verlaagd ;)

Niet alle verlaagde nivomats zijn blauw, ik had onder mijn auto een set verlaagde nivomats, maar er was er 1 zwart en 1 blauw (de zwarte was een nieuwere)

Sven850

Denk dat we het erover eens kunnen zijn dat mijn zwarte in ieder geval niet verlaagd zijn ;D
XC40 T4 Recharge

Sven850

Ben al weer een tijdje terug van vakantie maar toch nog even een update. Ik had voor ik weg ging mijn airco gefixed, nieuwe pomp, nieuwe droger en vullen. Tijdens de heenrit ter hoogte van Lyon reed ik de file in, was gelukkig maar 150 km :eusa_wall:. Naar genoeg, maar na ongeveer 3 uur file rijden begon het nogal warm te worden in de auto.. Dus ecc uit raampjes open en verder kruipen door de file.. Eenmaal bij het huisje kwam een van mijn vrienden (die ook monteur is) met de opmerking heeft de pomp niet te veel speling. Ff met een voelermaatje checken en ja ruim 1 mm speling. Super stom dat ik daar niet naar had gekeken voor het monteren, maar goed. Pb-tje naar robster480 gestuurt want stond me bij dat hij er mee bezig was geweest. Na zijn advies naar de Franse materialen boer gelopen en een zakje m5 boutjes gehaald. Binnenscherm los, boutje in het midden van de poelie los, m5 boutjes erin en toen begon het dramatisch fout te gaan.. 2 boutjes gebroken, 1 dol. Geweldig.. Nog eens de boutjes bekeken, op de verpakking staat treksterkte 8.8, op de boutjes 4.8 :eusa_wall:. Dus toen maar met lomp geweld en 2 schroevendraaiers de koppeling eruit zien te rommelen, ringetje ertussen uit en op het oog gekeken of de koppeling nog recht was. Niet dus.. Dus ook weer 1200km terug gereden zonder airco. Gelukkig heb ik hier nog mijn oude pomp liggen en dus nog een koppeling dus die komt er zaterdag dan op. Zat allemaal niet echt mee helaas..
XC40 T4 Recharge

Sven850

Zo weer eens een update. Ik heb een paar weken geleden alweer bij ET de verlagingsbussen voor de nivomats gehaald en toen ik er toch was ook maar een nieuw sierstukje opgehaald. Ik moet zeggen dat het effect van de bussen een beetje tegenvalt. Het is wel al iets minder hot-rod achtig maar hij staat nog steeds wel trots met zijn kont omhoog  :eusa_think:. Misschien toch maar wel een schroefset nemen binnenkort. Ook heb ik eindelijk de mistlampen voor de R-bumper besteld en gemonteerd. Makkelijk te doen enige was dat de schroeven om de beugeltjes te plaatsen er niet bij zaten. Dan maar vastpoppen :).

mistlampjes

en het eindstukje (120x90mm)

Op naar de volgenden klus, al weet ik niet meer zoveel te doen eigenlijk  :eusa_think:
XC40 T4 Recharge

tom480

Mooie foto's hoor :)
Heb je nog een foto'tje van de verlaging met de verlagingsbussen?
- R1200GS -