mijn 850/S70

Gestart door Sven850, 03-12-2009 14:13:00

Vorige topic - Volgende topic

cas

die hadden we wel erbij gewild die blauwe hier !  ik heb vd week nog een briefje samen met een wielnaaf dopje aan een mede volvo rijder gegeven.

achtergelaten... hij was er niet. maar wel het forum even vermeld  ;D

had van mij ook net iets lager gemogen. maar wel netjes hoor het geheel,  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Sven850

Intrax is -40mm, dit -20mm.
XC40 T4 Recharge

cas

dus voor een R al niet interessant want dat is al fabrieks af het geval?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

verburgh

Ik heb nog een set weitec 45mm verlaging, net een jaar oud en zit al 8 maanden niet meer onder de auto, ik heb er misschien 2000km mee gereden.

De set bevat 4 dempers en 4 veren.

Sven850

Citaat van: cas op 24-09-2010 18:14:13
dus voor een R al niet interessant want dat is al fabrieks af het geval?

jawel want als je ze daaronder meubelt zit je dus op -40mm.

Citaat van: verburgh op 24-09-2010 18:19:06
Ik heb nog een set weitec 45mm verlaging, net een jaar oud en zit al 8 maanden niet meer onder de auto, ik heb er misschien 2000km mee gereden.

De set bevat 4 dempers en 4 veren.

Ga toch maar voor de schroefset van FK, maar bedankt voor het aanbod :)
XC40 T4 Recharge

Sven850

Heb mijn topic naar hier laten verhuizen, leek me hier beter opzijn plek gezien het eigenlijk meer een blog is en er weinig tuning gebeurt ;D
XC40 T4 Recharge

walter leever

Heb ook FK eronder zitten,en die kunnen echt wel lager als -20 mm ;) (ben er trouwens heel tevreden over. ;D)

gr,walter

grijzev70tdi

Ik heb je blog net even door gelezen, en kan maar een ding zeggen; Een prachtige auto :D . Aan de buitkant zie je er niet aan af dat het maar een 2.0 is. Al vind ik wel dat die het mooiste geluid hebben.

M.Vr. groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sven850

Eindelijk weer eens een update. Ik heb vandaag de originele grille binnen gekregen. Moet die wel eerst nog even goed poetsen voor die erop gaat, maar dat houd de mens bezig ;D

Vandaag nog even langs hooftman gegaan om een nieuw motorkap mechanisme te kopen. Die had ik eraf gehaald met de xc-grille omdat ik dat pieletje wat er dan uitsteekt zo raar vond staan. Ik had dat ding in mijn berging opgeborgen maar die is ergens de mist in gegaan daar  :eusa_think:

Daarnaast loop ik nu al een kleine 2 jaar te roepen dat ik een schroefset wil. Die heb ik nu ook eindelijk besteld. Ik ben voor de FK highsport? gegaan. Beetje rare naam voor een verlagings set vind ik maar hij schijnt tot 65 mm te kunnen verlagen. Ik heb hem in Duitsland bij n2o-tuning besteld. Beetje foute naam maar ja.

Nu nog even wachten tot hij binnen is, maar daar ben ik gelukkig heel goed in :eusa_wall:
XC40 T4 Recharge

Sven850

Trouwens, toen ik bij de Hooftman was heb ik ook meteen gevraagd om nieuwe bouten om de schokdemper aan het fusee te meubelen. Had namelijk een keer in het blog van SBV gelezen dat bij zijn s70 de hele poot eronder uit brak bij het fusee?
Dus die man zegt waarom heb je die nodig dus ik leg het uit wat ik ga doen en wat ik gelezen had. Dus hij begint te twijfelen en haalt er een monteur bij en die zegt dat het niet nodig is om die bout en moer te vervangen. Had toen zoiets van zal wel goed zijn maar begin nu toch weer te twijfelen of het niet stupiede zuinigheid is, kost misschien 2 tientjes ofzo..

Zal ik terug gaan om nieuwe te halen of niet? Is het echt nodig?
XC40 T4 Recharge

Vulk

Hoe plan je die grill te poetsen?

Sven850

Citaat van: Vulk op 29-12-2010 20:53:19
Hoe plan je die grill te poetsen?

Eerst goed schoon maken en daarna met de meguiars aan de slag. Hoezo?
XC40 T4 Recharge

Vulk

Ik wil de mijne ook eens grondig schoonmaken, maar ik ben bang dat't chroom loslaat.

Sven850

Citaat van: Vulk op 29-12-2010 21:06:21
Ik wil de mijne ook eens grondig schoonmaken, maar ik ben bang dat't chroom loslaat.

Ik ga het proberen en hoop er maar het beste van :P
XC40 T4 Recharge

Jeff

Autoglym chroom poets werkt ook wel goed moet ik zeggen! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)