mijn 850/S70

Gestart door Sven850, 03-12-2009 14:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

maruska

standaard sleutel set Sven.. (jajaja, bij jou op het werk genoeg sleutels ^^)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sven850

Ik heb al weer een tijdje niet meer gepost hier dus even een update. Heb er al weer 10.000 km op zitten met de S70, alles gaat naar wens alleen ik wil m toch wel gaan laten chippen. Ik kwam van een 2.0 dus in het begin was ik helemaal ondersteboven van de acceleratie maar het went toch wel erg snel.

Maar eerst nog een wat minder feit. Gister is een collega met het uitrijden van de garage tegen de S aangereden. Eindscore voor de volvo: nieuw voorscherm links, nieuw knipperlicht en de linkerhoek van de bumper moet gespoten worden. De mercedes die er tegen aan reedt gewoon helemaal niks >:(. Maar als het financiele gevecht tussen de baas en mijn verzekeraar klaar is wordt het weer netjes gemaakt. Wel apart dat de 850 een paar maanden eerder op precies dezelfde plek was geraakt  :eusa_wall:.

Verder heb ik het vrij druk gehad met andere zaken dus heb nog helemaal niks verandert aan de s70 (de trekhaak zit er zelfs nog op  :eusa_shhh:). Hoop weer wat meer tijd te hebben binnenkort en wat actiever met de auto bezig te kunnen :).
XC40 T4 Recharge

Sven850

Probleem >:(

Mijn AT schokt als ik van D naar R ga en andersom. Een korte tussenstop in N en niks aan de hand. Ik vermoede dat de motorsteunen slecht werden/zijn en inderdaad het rubber van de bovenste reactie arm is ingescheurt. Rest van de rubbers moet ik nog ff uitgebreider op een brug controleren maar ik ga uit van het ergste. Daarnaast viel het me op dat als ik de motor bij de zijkanten pak (distributie deksel en omgeving rotor) en de motor rustig van voor naar achter beweeg het lijkt of het subframe een beetje mee veert. Hoe kan ik de subframe rubbers controleren? Mogen ze wat mee veren of moeten ze vrijwel niet mee geven?
XC40 T4 Recharge

Sbv

Bakolie al eens gespoeld

Sven850

Niet door mij zelf maar het viel me wel op dat bij het peilen de olie op de stok nog gewoon rood is (weet niet of dat veel zegt). Tijdens het rijden zelf schakelt de AT zacht en zonder te schokken. Even kijken of het vorige baasje er bij de blok/at wissel nieuwe olie in heeft gedaan. Is daar trouwens een interval voor?
XC40 T4 Recharge

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sven850

Citaat van: maruska op 03-10-2011 18:47:42
tuurlijk ! ;D

vertel.. :P

ik had iets gelezen van elke 3e motorolie wissel maar of dat echt zo is.. Weet ook niet zo goed waar ik dat ga vinden, ik heb geen handleiding ofzo.
XC40 T4 Recharge

Sven850

Vandaag heb ik afscheid van de S70 genomen. Ik heb nu nog maar 15km woon werk ipv 250 dus de lpg haal ik er niet meer uit. Dus tijd voor wat ''nieuws'' ;D

Ik ben vanaf heden de trotse eigenaar van een handgeschakelde 855 T-5R in black stone  :eusa_dance: :eusa_dance:
Ik heb m wel als hobby/opknap project gekocht, de achterlichten zijn niet dof maar wit, nokkenas keerring is volgens mij helemaal weg, motorsteun is niet helemaal zoals het hoort en de v-snaar piept boven de 2000 toeren. Ook ontbreekt helaas de spoiler achter (nog) en hij heeft uiteraard hier en daar een krasje enz zitten. Ergste zijn de titans, die hebben denk ik ieder stoeprandje in nederland van dichtbij bekeken. De motor is daarintegen helemaal goed, dealer onderhouden het grootste deel van zijn leven en de bak is hardstikke soepel. Koppeling is ook nog goed en verbazingwekkend genoeg is de ecc ook nog helemaal prima. km stand is 379k en een beetje want het befaamde tandwieldje is ook een rondje geworden :eusa_shifty:. Plan is om hem in een originele (behalve verlaging uiteraard) staat te maken/houden.

Fotos volgen :)
XC40 T4 Recharge

Matthieu123

Proficiat. En alvast veel sleutelplezier toegewenst!

bowbow

Ha, heb jij die auto uit Alphen gekocht?

UserID6342

Proficiat Sven, ben erg benieuwd naar de foto's van de nieuwe aanwinst.

)()()sT

Gefeliciteerd, veel plezier ermee!!

Maarre... Ook al reed ik zo weinig, ik zou het in deze tijd niet in m'n hoofd halen om van LPi terug naar benzine te gaan. Die 3 tientjes meer belasting per maand neem ik wel voor lief  :eusa_shifty:

Sven850

@bowbow het is inderdaad die uit Alphen.

Mn fotocamera is kapot dus fotos blijven even in de wacht.  :-\

Ik had vandaag vrij dus de auto is gewassen en het resultaat valt me niet tegen. De zijkanten zijn helemaal vrij van parkeerdeukjes en er zijn eigenlijk ook geen grote krassen. Hij heeft alleen een lelijke deuk op de motorkap naast de grille, precies in het randje dus ook niet zo makkelijk te fatsoeneren ben ik bang. Ook ontdekte ik een scheur in de voorbumper tussen het roostertje en de luchthapper zeg maar. Gelukkig heb ik nog een R bumper liggen alleen die is aubergine nu  :). Daarnaast heb ik de v-riem vervangen en dat was geen overbodige luxe, riem was aardig uitgedroogd en piepte ook. Piep is nu weg en de spanrol was ook nog goed  :eusa_dance:. Daarnaast is het originele luchtfilter vervangen voor een K&N inleg exemplaar. Volgende stappen worden rem schijven voor (twijfel tussen origineel of iets groter 302mm) en de nokkenas keerringen. IPD powertoestand rubber voor de reactie arm van de motor ligt ook klaar. Daarnaast nog even een Tandwieltje voor de teller en een sierstuk om het brok roestige ellende wat er nu op zit te vervangen bestellen.
XC40 T4 Recharge

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sven850

Zal wel even met mn telefoon naar buiten gaan dan als je zo aandringt mark :P
XC40 T4 Recharge