Een velgbrace, bestaat zoiets al of is dit niet te realiseren?

Gestart door V70R-obert, 03-12-2009 23:50:19

Vorige topic - Volgende topic

V70R-obert

Iedereen kent de brace/ beschermhoes wel die je motorkap beschermd tegen steenslag. Bestaat zoiets ook voor je velgen of sta ik op het punt iets uit te vinden? Het idee is geboren nu ik mijn velgen wil opknappen en ze graag mooi wil houden. Ik zou dan een hardrubberen ring willen plaatsen op de overgang tussen velg-band. Je zou zoiets kunnen bevestigen met klitteband. De duurdere kwaliteit klitteband is bestand tegen orkanen, dus ook tegen de snelheden van een Volvo. In eerste instantie dacht ik dat zoiets lelijk zou zijn, maar een zwarte ring met een geel elandje of een zilveren R kan best mooi staan op grotere velgen. Kun je iets op de wang van een band bevestigen zonder de eigenschappen van een band geweld aan te doen of moet ik nog even verder denken?

hathü

SIDECAR

Sven850

XC40 T4 Recharge

Sven850

denk trouwens dat het wel zou kunnen maar of het mag vraag ik me af. Vind je het ook niet zonde om eerst je velgen te laten reparen om ze vervolgens achter een stuk rubber te verbergen?
XC40 T4 Recharge

V70R-obert

Het hoeft niet groot te zijn. Ik denk aan een ring van 2.5mm dik en circa 2.5 cm hoog. Ik ga dit idee niet loslaten. Ik zal een voorbeeld maken en als foto plaatsen. Volgens mij kan dit mooi staan. De banden met velgbeschermers doen niet altijd hun werk. Ik zie genoeg beschadigde velgen ondanks deze banden. Mocht het foeilelijk staan dan ben ik de eerste die het toegeeft.

elianmars

Gewoon uit de buurt van stoepranden e.d. blijven. Mijn velgen (17 inch) liggen nu anderhalf jaar onder de auto en daar zit nog steeds geen krasje op.

Sven850

nog even gezocht en ze bestaan wel:

http://www.alienmotors.com/images/ebay/RIM_TRIM_VEGAS_ORANGE.jpg

is op een motor maar is wel ongeveer wat jij in gedachte hebt toch?
denk dat dat ook wel in een maat te krijgen is voor op je auto velgen.
XC40 T4 Recharge

V70R-obert

Ziets bedoel ik ja maar dan met iets overlap naar de band toe. Helaas ben ik niet gezegend met de verfijnde motoriek waarover elianmars beschikt en troost me met de gedachte dat ik hopelijk niet de enige ben.

SIDECAR

Doorzichtig en flexibel kunststof zou misschien een mogelijkheid zijn om wel de volledige optische grootte van de velg te behouden.

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 04-12-2009 00:05:13
Gewoon uit de buurt van stoepranden e.d. blijven. Mijn velgen (17 inch) liggen nu anderhalf jaar onder de auto en daar zit nog steeds geen krasje op.

mee eens  Ik heb nog nooit een stoeprand geraakt, en een steentje dat er tegen vliegt vermijd je met die ring ook niet...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

Die ring heeft geen schijn van kans bij het schuin inrijden op een stoeprand.

verburgh

dat besta wat jij wil ik,als ik thuis ben zou ik die site even zoeken voor je.

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 04-12-2009 00:24:01
Die ring heeft geen schijn van kans bij het schuin inrijden op een stoeprand.
mee eens. De enigste afdoende optie om idd banden met velgbescherming te nemen maar van deze dingen kan / hoeft men ook geen wonderen te verwachten of ver uit de buurt blijven van de stoeprandjes, etc.

Turbo-Geek

De enige remedie die werkt is zoals aangegeven gewoon extra voorzichtig doen .... Desnoods even de bijrijders deur open doen om te kijken hoeveel ruimte je echt hebt of zelfs uitstappen in bijzondere gevallen.
Banden met velg bescherming zijn leuk maar het is en blijft rubber en als je hem dus tegen de stoeprand parkeert dan drukt die rand gewoon in en wordt de velg geraakt.
Ik praat uit ervaring van vele jaren geleden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------