upgrade orginele 320mm schijven.

Gestart door mitchelli, 04-12-2009 15:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

Het verschil is 2mm dat de remblokken te hoog kunnen zitten. Mochten ze eventueel boven de schijf uitsteken, zou ik wat materiaal van de remblokken afhalen.
De diepte van de schijf zou moeten kloppen of slechts een klein verschil mogen zijn. Dat verschil wordt opgevangen doordat de remklauw 'zwevend' is (ze kan van links naar rechts bewegen)

Ludo

Citaat van: Dave op 07-12-2009 17:30:30
Mochten ze eventueel boven de schijf uitsteken, zou ik wat materiaal van de remblokken afhalen.

Dave, waarom van de blok afhalen?.

Tim N

Volgens mij zit het toch anders?

Heb even zitten turen op de schijf maten.

Zie hieronder de verschillen, schijfoppervlak komt 1.9mm verder naar binnen en 0.1mm verder naar buiten (verwaarloosbaar) ivm de spacing van de hub.
Echter zijn de schijven wel 2.1mm dikker nieuw dus heb je kans dat nieuwe blokken niet passen.
(heb geen ervaring met de speling die nieuwe volvo blokken hebben)

50,2mm t.o.v.



ed

Op de V70N en S60 zijn ook 320 mm schijven gebruikt. Ik zo snel niet de afmeting vinden (offset enzo), maar volgens mij is dat een directe fit. Ze zijn in elk geval 28 mm dik. Als je even kijkt in HBASE vind je ze alleen zonder maten. Ik heb voor mijn S60 eens uitgezocht of het mogelijk was de XC90 schijven temonteren, en dat ging passen. Neem aan dat als de XC90 schijven passen kwa offset de V70N schijven ook moet en passen op jouw 850. Ze worden gemaakt doro Bosch. Art nr is: 0 986 479 321.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Tim N

Ik zie in H-base uberhaubt geen 320mm schijven staan

Ludo

Citaat van: ed op 05-02-2010 10:47:41
Neem aan dat als de XC90 schijven passen kwa offset de V70N schijven ook moet en passen op jouw 850.

Het past niet 1 op 1, je zal de bracket moeten aanpassen om het verschil op te vangen.

ed

Citaat van: Ludo op 05-02-2010 12:21:06
Citaat van: ed op 05-02-2010 10:47:41
Neem aan dat als de XC90 schijven passen kwa offset de V70N schijven ook moet en passen op jouw 850.

Het past niet 1 op 1, je zal de bracket moeten aanpassen om het verschil op te vangen.

Tuurlijk moet de bracket aangepast worden in het geval van een standaard S60, maar Mitchelli heeft al 320 schijven en als de offset gelijk is moet het passen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: Tim N op 05-02-2010 11:30:28
Ik zie in H-base uberhaubt geen 320mm schijven staan

Sorry, mijn fout. Het is Partsbase (www.partsbase.nl). Deze schijven worden ook wel regelmatig op Ebay.de aangeboden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Dave

Citaat van: Tim N op 05-02-2010 09:17:06
Volgens mij zit het toch anders?
Je vegelijkt hier een std schijf met de xc90 schijf. Mitchelli was hier op zoek achter een vervanging voor 320mm schijven. Die zijn ook 28mm dik, in diameter natuurlijk wel net iets groter.

De diepte van de schijf is altijd +/-50mm. (Is in elk geval zo met de 280 en 302mm variant, alsook de 320mm en de s60r schijf. Dieper kan je niet gaan ivm je fuseekogel en minder diep wil je ook niet gaan want dan heb je geen plek voor je remblokken.)

Tim N

#24
Ja vandaar dat ik ze ook met elkaar vergelijk.
de 320mm variant maakt toch gebruik van de std klauwen en blokken?
de grotere diameter komt toch door de andere bracket?
Dus met de andere brackets (de brackets voor 320mm schijven, niet de 302mm) kun je wel de XC90 schijven plaatsen icm de std klauwen en blokken?

ed

Citaat van: Dave op 05-02-2010 17:34:40
Citaat van: Tim N op 05-02-2010 09:17:06
Volgens mij zit het toch anders?
Je vegelijkt hier een std schijf met de xc90 schijf. Mitchelli was hier op zoek achter een vervanging voor 320mm schijven. Die zijn ook 28mm dik, in diameter natuurlijk wel net iets groter.

De diepte van de schijf is altijd +/-50mm. (Is in elk geval zo met de 280 en 302mm variant, alsook de 320mm en de s60r schijf. Dieper kan je niet gaan ivm je fuseekogel en minder diep wil je ook niet gaan want dan heb je geen plek voor je remblokken.)

Als dat zo is moeten die 320 schijven van de S60 een pasklare oplossing zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

Citaat van: Tim N op 05-02-2010 17:51:35
Ja vandaar dat ik ze ook met elkaar vergelijk.
de 320mm variant maakt toch gebruik van de std klauwen en blokken?
de grotere diameter komt toch door de andere bracket?

Nee, de klauwen zijn ook een stuk groter bij de 320 kit (maar wel nog altijd 1-pot).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Tim N

Aha vandaar, dus dan gaan de 320mm schijven niet passen met mijn std klauwen maar wel de 320mm brackets?

-D©©©L-

Fusee stukken aanpassen en XC90 schijven + klauwen monteren ?

Tim N

Fusee aanpassen ga ik zeker niet aan beginnen.
Dan wordt het maar een ander setje.