Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Maarten op 07-04-2005 16:31:34
Ik heb net een FM modulator gekocht en aangesloten en het werkt bijna perfekt, geluid is iets minder dan cd kwaliteit maar ik ben tevreden.

Mooi, maar heb je nu nog verkeersinformatie?  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: Maarten op 07-04-2005 16:31:34
....., geluid is iets minder dan cd kwaliteit maar ik ben tevreden.
.....

Dat is eigen aan MP3, zal niet aan je modulator liggen. FM is van hogere kwaliteit dan MP3. Helaas moet je dan wel uitstekende ontvangst hebben en een radiozender wat niet die kl**e compressor aan hebben staan.

Gr 8)

Maarten

Ik luisterde toch al nooit naar verkeersinformatie , want de file waar ik in sta noemen ze op de radio" langzaam rijdend verkeer".
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

jeroenwiemer

even terug.....
ik heb al jaren zo'n cassettebandje met een kop waarmee ik een cd-walkman aansloot. gaat prima. best geluid.
zelf ben ik overigens ook benieuwd naar een "mooiere" (lees: netter weggewerkte) aansluiting voor CD-speler danwel walkman danwel Ipod, dus wacht met spanning op degene die komt met een fotootje van de printplaat met te gebruiken soldeerpunten!!!! (of zoiets)

Storm

Voor de geinteresseerden:

Net een Ipod adapter van Alpine laten inbouwen (http://www.alpine-europe.com/driveyouripod/) a 100 euri.  Dit in combinatie met een Alpine Head Unit.

Voordelen:
- redelijk betaalbare adapter
- Ipod mooi weggewerkt in dashboardkastje (of waar je hem dan ook wilt hebben)
- Ipod wordt ook opgeladen door adapter
- alle song info is ook te zien op je head unit display

Nadelen:
- scroll snelheid van Head Unit is veel langzamer dan scrollen op Ipod zelf
- je moet wel een Alpine headunit hebben/kopen (vanaf 250 euri)

Waarschijnlijk kun je met de GlideTouch modellen van Alpine wel snel scrollen.

Succes ermee!

Jack

IK heb mijn mio 268 gps met mp3 speler ook met zo''n Sony cassettebandje op
de sc805 aangesloten. Klinkt heel goed maar is niet echt netjes.
Be realistic; ask for the impossible...

Emiel

Effe een topic omhoog schoppen....

Is er al iemand die een goede oplossing heeft gevonden voor het aansluiten van een MP3 speler? Ik ben van plan om een Sony NW A3000 aan te schaffen en op de SC-805 aansluiten. Hiervoor wil ik liever geen FM modulator gebruiken, dus zal ik hem aan moeten sluiten op de CD wisselaar uitgang. Iemand?

de Sony: wel in een ander kleurtje!

mehn

Ik had een probleem met mijn Sony Minidisc Autoradio. Hierop zit een CD wisselaar aansluiting (din-aansturing) en een line-in voor de wisselaar (tulp).
De line-in accepteert alleen signaal als de wisselaar is aangeloten én als er cd's in de wisselaar zitten.
Op zich geen probleem als de line-in voor de wisselaar gebruikt  ;D

Ik wilde echter mijn mStation (mp3 met 80Gb PC harde schijf) op de Sony radio aansluiten. Dit lukte dus niet.

Ik heb toen een audioschakelaar op de radio aangesloten en op deze audioschakelaar had ik de wisselaar én de mStation aangesloten zodat ik kon kiezen tussen de twee signalen.
Nadeel was dat als in naar de mStation luisterde de wisselaar dus gewoon meeliep en op het display van de radio de nummers van de CD wisselaar voorbij kwamen  ::)

Dat werkte perfect.

Nu weet ik niet hoe dat bij de SC-805 zit. Is deze ook d.m.v. twee apparte kabels met de wisselaar verbonden (aansturing en geluidsignaal) of heeft deze combinatie maar 1 kabel?

In het eerste geval zou je voor mijn oplossing kunnen kiezen om een extern apparaat aan te sluiten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Emiel

De wisselaar zit met 1 kabel aan de radio vast. Voeding heeft een aparte aansluiting op de wisselaar. Zou je de wisselaar kabel niet als line-in kunnen gebruiken, want die aansluiting zit nathuurlijk niet op de radio.

Emiel.... :-\

Esveldt

Citaat van: Emiel op 08-01-2006 19:39:22
De wisselaar zit met 1 kabel aan de radio vast. Voeding heeft een aparte aansluiting op de wisselaar. Zou je de wisselaar kabel niet als line-in kunnen gebruiken, want die aansluiting zit nathuurlijk niet op de radio.

Emiel.... :-\

Ja, dit;

Werkt perfect, mijn dvd speler loopt hierover.

Paul

Emiel

Kijk....dat moet ik hebben! Mp3 speler moet daar ook op kunnen, Met verloop van minijack naar tulp of nie dan?

Emiel.... 8)

Esveldt

Emiel

Paul.....dat is toch de Blitzsafe VOL/AUX DMX V.2?

Emiel... 8)

Esveldt

Ja, klopt. Deze ligt in de achterbak bij de wisselaar.

Die andere sluit je aan dichtbij de radio.

Paul

oldostofjas

Emiel, ik heb nog wel zo'n cassettebandje met een snoer eraan voor je walkman...
There is no place like 127.0.0.1