Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

850Joris

Ik heb een Ipod (=MP3 speler) en wil deze in de roffel gebruiken via mijn SC-801.   Dat doe ik momenteel met een FM modulator maar dat geeft geen best geluid.  Ook een cassettebandje met een draddje vind ik geen mooie oplossing.  Is het mogelijk om bijvoorbeeld in de radio de uitgang naar de eindversterker op te sporen en daar een extra aansluiting te maken.  Of tussen de radio en de losse eindversterker een aansluiting te maken.  Ik ben ook al kabeltjes tegen gekomen die je inde 8-polige din aansluiting stopt maar dan heb ik geen CD aansluiting meer.  

Iemand suggesties?

855-Champagne

Dat doe ik momenteel met een FM modulator maar dat geeft geen best geluid.  
Citeer

Da's vreemd ik werk ook met een fm modulatorop m'n dvd speler ben er zeer tevereden over, maar je hebt nartuurlijk fm mod en fm modulator's en het kan altijd beter.

850Joris

Wat voor een modulator gebruik je?

855-Champagne

Weet het niet heb hem in Asd gekocht.

denkweb

CD-wisselaarkabel verbouwen... dat lukt althans met mijn (niet volvo) Philips radio...

850Joris

Denkweb, kun je dan je wisselaar ook nog gebruiken?

Serge

Citaat van: denkweb op 01-01-2004 22:23:29
CD-wisselaarkabel verbouwen... dat lukt althans met mijn (niet volvo) Philips radio...

Lijkt me ook de meest logische oplossing, om van je cd-wisselaaraansluiting een doodgewone audio-in te maken, de uitdaging zit em in

1.  een stekker te vinden die past op de bigfront --los van een wisselaar wel te verstaan ::)
2.  een schema te bemachtigen van de contactpunten.

Ik dacht dat "Volvo" wisselaars gewoon Alpine (compatibel) zijn.
Nu heb ik zelf wel geen mp3 speler, maar 'k zou er zeker ene overwegen mocht dit project uit te voeren zijn.

Of dit te combineren valt met een wisselaar betwijfel ik.. of je moet al een handige harry zijn op het gebied electronica om bvb een schakelaartje er tussen te zetten.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Ro

Je kan (helaas) niet zomaar een audio ingang maken op de ingang (8 polige din) in de radio. De CD wisselaar (inderdaad Alpine) geeft namelijk ook nog een signaal mee. Zonder dit extra signaal zal de radio geen geluid doorgeven.

niels

Joris,

Ik heb hetzelfde probleem,  een iPod en de kwaliteit van mijn iTrip (fm -transmitter) valt me zwaar tegen.
Zelf zat ik te denken om mijn Tape om te bouwen naar een audio ingang (cassette bandjes heb ik al lang niet meer..). ...maaar...ik weet niet of het kan en zo ja hoe.....

Serge

Citaat van: 850Joris op 01-01-2004 12:04:05
Ook een cassettebandje met een draadje vind ik geen mooie oplossing.

Zou ik niet eens zo erg vinden, alleen vrees ik ook een beetje voor de geluidskwaliteit. Iemand die dit al eens heeft geprobeerd? De CD-speler in mijn SC-805 is nl. de geest aan het geven, en die nieuwe 4GB iPod's zien er echt yummie uit :D

Peth©oni

Op volvospeed.com staan zowiezo schema's hoe je de uitgang verbouwen en precies aangegeven per pin waar ze voor gelden en welke je moet gebruiken om dit kanaal te maken.
Check de modifications ff (anders ff doorzoeken op de site, ik heb ze gezien)

Het zou moeten werken, dus suc6 dan maar?

Trouwens ik werk ook met een modulator (draadloos) en dat werkt echt perfect, ligt achterin en gaat overal doorheen......  ;)

Ro

Ik heb bij een aux input gekocht in de VS met als doel een ipod op mijn bigfront aan te sluiten. Zodra het werkt (of  niet) zal ik dat hier laten weten

Serge

Citaat van: Ro op 25-01-2004 22:26:09
Ik heb bij een aux input gekocht in de VS met als doel een ipod op mijn bigfront aan te sluiten. Zodra het werkt (of  niet) zal ik dat hier laten weten

Ro, al meer nieuws van het iPod "big"front?  ::)

Peth©oni

Serge

Bedankt Peth voor de informatie!

Ter info, het artikel op Volvospeed.com illustreert het maken van pre-outs voor bvb. een sub, en dus niet een pre-in voor het aansluiten van een externe audiobron zoals een iPod of andere mp3 speler. De wisselaar DIN is dat ronde gaatje aan de andere kant. 'k wenste dat het zo simpel was :D

Ik begon argwaan te krijgen toen ik AMP zag staan onder de connector op één van de close-up foto's, én 2 paar L+R kanalen i.p.v. 1 :) Deze connector is overigens in gebruik bij wagens die uitgerust zijn met een extra eindversterker, zoals bij mij het geval is.  (Eén van de grote rechthoekige speakerconnectors wordt dan niet gebruikt ::) )