Correct remmen en toch 25-50% verschil tussen L&R vooraan

Gestart door Scooby Doo, 06-12-2009 16:20:27

Vorige topic - Volgende topic

Scooby Doo

ben vorige week met de 850 T-5 op de keuring geweest, en jawel we kregen nog maar eens een rode kaart.

De remmen op de voorsas geven een verschil van 25-50% tussen links en rechts. Nu heb ik in erg nat weer meerdere keren nogal goed op de rem gaan staan en stuur losgelaten. Resultaat: trekt totaal niet weg en stuur beweegt niet. :o

Nu vraag ik me af wat het verdomde probleem is, bij zo'n verschil moet (zeker bij regenweer) bij remmen de wagen wegtrekken, en dat doet ie dus niet.

Bij het remmen op de rollenbank heb ik wel de achterwielen (handrem?) geluid horen maken, en die stond toen nog gewoon op de grond uit de rollen.

Scheelt er iets aan de remmen, of heeft die klojo van de TC de wagen gewoon niet goed in de rollen gezet, handrem opgetrokken, en wringt het op zie manier?

Ik begin het stilletjes beu te worden, de mankementjes volgen elkaar in hoge snelheid op.  :eusa_wall: :eusa_wall: 
De 240 van m'n vader verkoop al die onzin niet, dus ikbegin stilletjes iets te overwegen.  :eusa_shifty:

Alvast bedankt voor het meedenken.

Kenny
Puppy Power!!!

thuur

Grofweg gesteld: de voorkant is voor de vertraging, de achterkant voor de stabiliteit.

Als je hard remt is het verschil vaak minder omdat een evt. haperende klauw dan toch wel meekomt. Je kunt het redelijk eenvoudig zien: meestal is dan 1 remblok verder gesleten dan de ander.

Als je schijven ook ver versleten zijn dan zou ik overwegen de hele handel te vervangen voor de volgende keuring. Voor deze keuring kun je de blokken uitnemen en dan eens flink remmen tegen een stukje hout dat de zuiger verder naar buiten komt dan normaal. Dan rap op keuring want het is maar een tijdelijke oplossing.

Gr ;)

Scooby Doo

Ben met de handel afgekeurd.  Moet dus terugkomen voor 12/12.  :eusa_wall:
Puppy Power!!!

Sbv

Citaat van: Scooby Doo op 06-12-2009 22:00:53
Ben met de handel afgekeurd.  Moet dus terugkomen voor 12/12.  :eusa_wall:
Kenny,

Kan je niet wat van de V70 overzetten voor de keuring ?

Scooby Doo

Heb de remmetjes vooraan eens doorgepompt, kwam geen lucht uit, maar remmetjes zijn wel goedgekeurd nu.  :o
Puppy Power!!!

Sbv

Ik had het van de week al gehoord van je. Op naar de volgende klus(sen) aan de 850

Scooby Doo

Citaat van: Sbv op 18-12-2009 23:27:39
Ik had het van de week al gehoord van je. Op naar de volgende klus(sen) aan de 850

PFFFF!!!  Jij weet me moed te geven.  :eusa_liar:   :eusa_doh:
Puppy Power!!!

Sbv

Citaat van: Scooby Doo op 18-12-2009 23:45:37
Citaat van: Sbv op 18-12-2009 23:27:39

PFFFF!!!  Jij weet me moed te geven.  :eusa_liar:   :eusa_doh:
Kom op. Ik help je eventueel wel.
Maken we ook de 960 gelijk  ;D

Vulk