Nieuwe trotse Roffel-Rijder

Gestart door Relaxed, 06-12-2009 23:47:47

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Welkom RRRRRRemco ;D

Aan zo'n mooie R zal je veel plezier hebben 8)

Bouke

jan piet

Welkom Remco,

Mooie auto! Leuke intro op het forum. Veel plezier er mee, maar dát kan eigenlijk niét mislukken ;D
Gr,JP 8)

hathü

Welkom, mooie wagen, ook ik vind het een mooie kleur.

Jeff

Welkom, mooie wagen en kleur... :) Veel Forumplezier
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

arjen850

Welkom Remco,

Super strakke en mooie R,nog steeds zijn er mooie te vinden ;D Khad me er al eens bij verlekkerd op mobile.de :D
Heel veel plezier met je R, en veel lees plezier op dit forum..

Groet Arjen

SIDECAR

Wat een mooie R! en die velgen vind ik ook zooo mooi onder een 850  :eusa_clap:
Veel plezier er mee!

Relaxed

Dat is voorwaar een warm welkom met zoveel reacties! :D

En inderdaad; de velgen, kleur, ik ben er ook helemaal weg van. Zit wel al een beetje te denken aan wat ik er allemaal aan wil gaan doen, maar dat zijn voorlopig niet al te ingrijpende dingen.

Ik heb vanavond dat topic over die strip op de achterklep gelezen, zal binnenkort eens kijken of ik die er soepeltjes afkrijg ::)

In principe wil ik hem aan de buitenkant zo origineel mogelijk houden en onderhuids hier en daar gaan verbeteren, maar geen haast, de R loopt niet weg :eusa_angel:

Eerst morgen maar eens naar de vrienden van de RDW. Heb vanavond de BPM berekening gemaakt op internet, moet 735 eu afdragen, is nog te overzien.

Ook moet ik voor mijn werk nog wel eens naar Duitsland, dus een setje Titanium Grey Trexen met winterrubber lijkt me wel wat. Ik hoef dus gelukkig niet na te denken of ik wel of geen winterbanden wil, ik kom er toch niet onderuit. Op dat topic zul je me dus niet voorbij zien komen ;D

Erg leuk om hier met zoveel 850 liefhebbers van gedachten te kunnen wisselen. Ik zal morgen een kort verslagje plaatsen van de keuring met nog wat foto's, deze keer in 1x goed wellicht :eusa_think:

En Claudia, volgens mij zei Pipo 'Sapperdeflap', maar dat komt uit dezelfde Oud Hollandsche stal ;)

Zo, en nu maar eens slapen.

UserID6342

Hele mooie auto Remco, en zeker die velgen eronder, super gave combinatie zo.  Veel plezier hier en met de auto.

Moosepower

Welkom, sta je al bij de RDW  ;D ;D ;D ;D
Weer een mooie R erbij veel plezier er mee  :eusa_clap:

briston

Sowww mooie auto zeg!  :eusa_clap:

En nu maar oppassen voor de flitskasten  ;)  :police:

Veel plezier en veilige kilometers toegewenst

Gr René   :)

KIM

Ja, da's ook wel een erg mooie kleur zeg!

Relaxed

Vanochtend bij de RDW geweest; appeltje eitje, vlag en wimpel, schoudertje borstje en in de haak ;D

Gelukt dus met een vol jaar APK. Echter ontbrak de accuklem en moest ik die als de sodemieter gaan halen, dan kon alles vandaag nog worden afgehandeld.
Voordat ik die klem echter te pakken had zat ik in Hillegom :eusa_wall: maar dan heb je ook wat ::) Een flink eind sturen voor een onderdeel van € 2,98  :P Hoewel dat sturen natuurlijk weer erg fijn was ;D
Het houdt me uit de kroeg, maar nog niet van de straat.

Bij de RDW zelf ging alles zo snel dat ik niet eens kans heb gezien foto's te maken. Mijn vorige auto heb ik uit Zwitserland gehaald en dat duurde toen allemaal wat langer. Was ook een iets ouder exemplaar ;)

Daarom zojuist nog maar wat foto's voor de deur gemaakt, hij is flink vies geworden en zelfs dat staat em goed!

Kan ik ook nog wat oefenen met foto's plaatsen na de tips van elianmars.

Ik laat binnenkort weer wat van me horen.

Groeten,
Remco

Relaxed

Citaat van: Claudia op 08-12-2009 13:53:20
Enneh...eindelijk weer een nieuwe blije rijder die z'n Volvo níet als kermis-attribuut gaat toetakelen! :D

Goede wijn behoeft geen krans ;)

Relaxed

Relaxed

Kenteken en de nieuwe APK zijn afgelopen woensdag binnengekomen :eusa_dance: Natuurlijk meteen kentekenplaten gehaald en rijden!

Naast af en toe een blokkie om wil ik nog het e.e.a. gaan doen aan de R: Dit is het lijstje met wat het komende jaar moet gaan gebeuren:

Exterieur
- Alle stickers van de achterklep halen
- Oude emblemen verwijderen en nieuwe emblemen op de juiste plaats (oude staan te veel naar binnen) plakken
- Antenne carkit verwijderen (als dat gaat, krijg toch het vermoeden dat dat ding door de achterste zijruit is geboord?!)
- Achterklep strip verwijderen Gedaan; was een fluitje van een cent, 2 minuten werk, strip nog helemaal heel. Kwam inderdaad wel een enorme hoop bagger onder vandaan.
En zoals zo vaak gebeurt komt er dan toch weer wat anders tevoorschijn: Ruit is niet helemaal netjes geplakt, staat een klein beetje scheef, naad loopt dus niet mooi recht  ??? Dan maar een nieuwe strip halen en terugplaatsen. In ieder geval geen roest en alle bagger verwijderd.
- Forumsticker plakken
- Roestplek dorpel behandelen
- Achterbumper recht hangen
- Beschadiging voorspoiler strak maken
- Een rooster in de voorspoiler (naast het sleepoog) regelen, ontbreekt namelijk.
- Doffe achterlichten vervangen? Het is een vroege 96er, helaas nog achterlichten uit 95
Mooie set gekocht van Barracuda, origineel 850 maar van het soort dat niet dof wordt
- Uitlaatsierstuk Gekocht bij ET, moet nog worden bevestigd

Interieur
- CD wisselaar (kabels liggen er al)
- 3e bankje plaatsen
- Carkit verwijderen
- Eventuele gaatjes in het dashboard (laten) repareren

Onderhuids
- Zodra de remmen aan de beurt zijn wellicht op zoek naar een beter alternatief voor de huidige remmen, ben niet overtuigd van de standaard remmen, onze andere auto remt een stuk beter.
Hij is er wel mee door de RDW/APK keuring gekomen, maar toch.
- Veerpootbrug
- Distributie + alles wat daar bij hoort

Wielen en banden
- 17" Trex velgen in Titanium Grey voor in de winter met banden Dunlop SP wintersport M3 215/45/17 bij ET: Staat waanzinnig, de auto is net een stealth nu. De Volans blijven (natuurlijk!) voor de zomerset.
- Twee nieuwe banden voor de zomerset, ben er nog niet uit wat het worden moet, liggen nu Pirelli's P Zero onder (waarvan er dus 2 aan vervanging toe zijn).

Misschien dat ik dit verhaal maar in een kleine blog moet gaan vatten.

Groeten,
Remco

Met de Trexen, betere foto's volgen