Nieuwe trotse Roffel-Rijder

Gestart door Relaxed, 06-12-2009 23:47:47

Vorige topic - Volgende topic

Relaxed

Hallo allemaal,

Sinds eergisteren ben ik de trotse bezitter van een 855R automaat uit januari '96.

Mijn naam is Remco en dit is niet mijn eerste Volvo. Ik heb in het verleden twee 745's gehad, een GL en een Turbo, maar zo'n 850 is toch van een heel andere orde :eusa_shifty: Sakkerloot, wat gaat dat hard! ;D

Mijn laatste auto voor de 850 was een Mercedes uit '84 met exact hetzelfde vermogen (177 Kw), met nog iets meer koppel, maar een stuk minder snel. Ook wat zwaarder trouwens.

De aanleiding voor een andere auto is de geboorte van ons derde kind en al die kinderstoeltjes achterin was zelfs voor de Merc teveel, en zo'n lulllig heupgordeltje in het midden achterin vond ik ook niet ideaal.
Aangezien de 850 zo'n prachtig geintegreerd kinderzitje heeft + een driepunts gordel was de keuze voor een 850 estate snel gemaakt. En natuurlijk omdat het een wreed mooie wagen is, maar dat is misschien een wat overbodige opmerking hier :eusa_whistle:

Voor de aanschaf heb ik me flink ingelezen op dit geweldige forum :eusa_clap: en ik heb dus gezocht naar een auto met zo veel mogelijk onderhoudsgeschiedenis. De kilometerstand  bij aankoop was ongeveer 213000 en de laatste beurt was bij 211792 km, inclusief de multiriem.

Naast de standaard R uitrusting heeft hij nog een schuif/kantel dak, bijrijdersairbag en ook is de bijrijdersstoel electrisch verstelbaar.

De carrosserie is in goede staat; 1 roestplek onder de instaplijst linksachter, een kleine kras op 1 van de stootlijsten en de achterbumper hangt een cm te laag rechtsachter. Verder puntgaaf voor zover ik heb kunnen ontdekken. De stootlijsten en bovenkant van de bumpers zijn in de wagenkleur gespoten wat ik niet vind misstaan in deze kleur (427). Bij een CY had ik dat minder geslaagd gevonden.
Een DOP had ik ook wel willen hebben, prachtige kleur, maar mijn vrouw vindt dat een 'ouwe-lullen-kleur', dus dat ging mooi niet door :P
Gelukkig kan ik hier ook wel mee leven ;)

Rijden gaat ook als een kanon, automaat schakelt goed en zelfs als de turbo nog niet is bijgesprongen trekt ie lekker. Alle opties werken, alleen de rolhoes in de bagageruimte ontbreekt.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat men hier dol is op foto's :angel: dus ik heb meteen maar wat bijgevoegd. Ik hoop dat het gelukt is, een roffel importeren is eenvoudiger ;)

De eerste 2 foto's zijn in Duitsland vlak nadat ik de Kurzkennzeichen platen had opgehaald. Op de laatste 2 foto's staat ie bij ons thuis voor de deur. Daar tussen in heb ik 250 km lang met een enorme grijns op m'n gezicht gezeten, balen dat ik zo snel thuis was :'(

Ik hoop dat we nog heel lang van deze geweldige machine gaan genieten, maar dat komt wel goed denk ik zo.

Groeten,
Remco

http://i45.tinypic.com/35li7tz.jpg
http://i46.tinypic.com/95wync.jpg
http://i48.tinypic.com/nvo6mo.jpg
http://i49.tinypic.com/21cgj1z.jpg

rogerV701998

Hallo Remco,

Welkom hier. Leuke intro en mooie auto. Veel plezier ermee.

Gr. roger

mevita

Welkom

Leuk voorgesteld en een gave roffel,
veel veilige km,s

gr mevita

thijsj

Mooie auto, is in het tips topic ook voorbij gekomen geloof ik ;) Je hebt trouwens een hoop kennis bij je, veel ingelezen? Goeie intro ;)

Relaxed

Citaat van: thijsj op 07-12-2009 00:30:45
Mooie auto, is in het tips topic ook voorbij gekomen geloof ik ;) Je hebt trouwens een hoop kennis bij je, veel ingelezen? Goeie intro;)
Bedankt Thijs en klopt inderdaad: Een kleine week nadat ik een proefrit had gemaakt verscheen ie in het tips topic, ik heb daar ook nog een klein berichtje achtergelaten; dat ie inmiddels naar Holland was geemigreerd ;)

Groeten,
Remco

elianmars

Zo, da's beter  ;D

Je wordt welkom geheten door een chauffeur van een roetbak in ouwelullen kleur  ;D

Relaxed

Heel relaxed, hoe krijg je dat nou voor elkaar?! :eusa_think:

Ik ben toch al niet zo'n held met die computers :eusa_wall:

elianmars

Voor de link naar de foto [img] typen, na de link [/img] typen, dan zijn ze gelijk te zien hier.

Of op de knop drukken (links boven de emoticons) en de link er tussen plakken.

Relaxed

Thanks, en ook bedankt iedereen voor het warme welkom alhier :D

FGG

Welkom op 't Forum, Remco.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

walter leever

Mooie wagen,Remco  :eusa_clap:

250 km "blazen" en dan zo fris als een hoentje uitstappen,geweldige wagens :eusa_dance:

Veel plezier ermee  ;)

gr,walter

Ronin

Mooie wagen hoor welkom en veel plezier met je R-etje.

henry classic v70

Welkom op 't forum Remco. Hele mooie strakke 855!
Zijn de kunststof delen meegespoten, zo te zien wel, staat 'm goed
Veel plezier met je aanwinst....
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Kali-Integrali

Mooie R joh, hoe vaak je ze ook ziet, je blijft er naar kijken he ;)

Heel veel plezier ermee!!

Gr-Martijn

Vulk

Op de eerste twee foto's lijkt hij wel zwart?  :eusa_think:

Mooi kleur hé!