R stuur V70 classic schoonmaken

Gestart door lleto, 07-12-2009 09:30:43

Vorige topic - Volgende topic

lleto

Ha,

in mijn 'nieuwe' roffel zat een beschadigd stuur. Een gedeelte van het alcantara was volledig weggesleten. Opnieuw bekleden was wat duur, dus ik ben op zoek gegaan naar een vervangstuur. Met wat moeite heb ik er nu 1 gevonden.

Voordat ik deze inbouw wil ik deze goed schoonmaken. Volgens mij zijn de stappen:
- goed afsoppen (gewoon met warm water en wat voor sop?)
- met staalborsteltje opruwen
- met tondeuse scheren

Geeft dat het beste resultaat?

Ik zag deze draad:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21908.msg650852.html#msg650852

Zo'n resultaat trekt me wel :-)

lleto

elianmars

Citaat van: lleto op 07-12-2009 09:30:43

Voordat ik deze inbouw wil ik deze goed schoonmaken. Volgens mij zijn de stappen:
- met tondeuse scheren

Zo heb ik het inderdaad gedaan.

Op het moment dat ik het (de?) alcantara had schoongemaakt, dacht ik echt "nu is het stuur verziekt", maar met veel geduld is het weer helemaal goed te krijgen.

lleto

Thanks,

ik heb dan het lichte voordeel dat het stuur nu niet ingebouwd zit en dus iets makkelijker te behandelen is. Ga eens een poging ondernemen en zal een en ander vastleggen.

Groet,
lleto

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-12-2009 09:38:48
Citaat van: lleto op 07-12-2009 09:30:43

- met tondeuse scheren

Zo heb ik het inderdaad gedaan.

Op het moment dat ik het (de?) alcantara had schoongemaakt, dacht ik echt "nu is het stuur verziekt", maar met veel geduld is het weer helemaal goed te krijgen.
van de week een keer aan de slag. Ik stoor me toch wel een beetje aan het wat vieze stuur