vermogen 850 20v

Gestart door 850estatetdi, 07-12-2009 12:26:38

Vorige topic - Volgende topic

850estatetdi

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een 850 uit 92,nou is mijn vraag wat kan ik zelf doen om te zorgen dat er een iets moeier geluid uit komt,Vind dat die voor een 2,5 20v niet echt het geluid heeft wat mijn oude 850 had.
En zijn er nog andere dingen die op een vrije dag is zou kunnen doen bij me roffel zo dat die gewoon meer pit krijgt.

Groetjes barry

)()()sT

Uit een ander topic:

Citaat van: barry26 op 07-12-2009 11:05:32
als het de 27ste is dan kom ik ook de 28ste kan ik niet:'(
En ikkom ook niet met de tdi die is overleden heb een sedan 850 benzine dr voor terug gehaalt:D

Dat dieselgeluid ga je niet krijgen hoor  ;D
Eventueel een buis door je kat heen, of een sportuitlaatje, maar dat is vaker best wat herrie bij een 20V.

Verder is er niet heel veel aan te doen, behalve dan het momenteel populaire N/A tuningstopic eens doorlezen ;)

850estatetdi

Nee het tdi geluid zal ik zeker niet terug krijgen,maar heb voor de tdi een een 20v op gas gehad  en die klonk gewoon lekker zwaar.
zou dit een idee kunnen zijn http://link.marktplaats.nl/301937866 ?

Thijssie!

Dat zal best helpen om een iets zwaarder geluid te krijgen ;) Als je maar niet geloofd dat er 10 PK bij komt  :eusa_wall:

;D

850estatetdi

Nee dat geloof ik zeker niet,maar voor een beetje leuker geluid ben ik ook altijd te vinden 8)

Sven850

Wel wat duurder, maar ik denk dat je met een sportuitlaat meer tevreden bent (als het alleen om geluid te doen is). Heb gelezen dat de geluidswinst met een open luchtfilter niet echt noemenswaardig is, en ik zou persoonlijk als het dan toch moet een paar centen meer uitgeven voor een K&N of dergelijks.
XC40 T4 Recharge

Thijssie!

Citaat van: Sven850 op 08-12-2009 02:12:51
Wel wat duurder, maar ik denk dat je met een sportuitlaat meer tevreden bent (als het alleen om geluid te doen is). Heb gelezen dat de geluidswinst met een open luchtfilter niet echt noemenswaardig is, en ik zou persoonlijk als het dan toch moet een paar centen meer uitgeven voor een K&N of dergelijks.

Dat klopt maar zoals je aangeeft is dat vrij prijzig. Een K&N 57i kitje doet zijn werk ook wel qua geluid hoor...

)()()sT

Nou ja, je hoort dan alleen meer "boooaaaaab" als je gasgeeft; dat is wel leuk in tunneltjes enzo  :)

Als ik die Tel-sell verhalen op die MP-advertentie zo lees zou ik dan voor een K&N kitje kiezen  :eusa_eh:

Thijssie!

Het booooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab geluid is toch vet 8)

850estatetdi

Dan ga ik kijken voor een k&n filter is die er zo op te zetten of moet ik nog ergens rekening mee houden

Thijssie!

Nope is plug and play, is niet overdreven lastig...Je zou hem kunnen bestellen bij european tuning ;D

850estatetdi

)()()sT

Is geen plug & play ;)

Een 20V heeft de LMM-houder aan de airbox zitten, dus je moet een LMM-houder van een T-5 hebben.
Daarnaast moet je de K&N ook ergens kunnen "leggen" dus dat zou je kunnen doen door het onderste deel van de airbox te laten liggen. Zo had ik het:

Thijssie!

Owja is geen T-5 sorry was ik vergeten :eusa_shifty:

Nee geen aandelen maar hoor niet anders dan goeie berichten ;D

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4