Hoe verkoop ik een onverkoopbare auto ?

Gestart door Misha, 07-12-2009 18:06:54

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Mijn vader wil zijn auto verkopen.

Het gaat om een Chevrolet (Oldsmobile) Alero 2.4 van 1 november 1999.
Auto heeft 206.000 km gereden, hij heeft hem nieuw gekocht en het ding is altijd in onderhoud geweest bij de officiële dealer. Het boekje is er natuurlijk bij, net als alle nota's van de afgelopen 5 jaar.

Het hok heeft net APK gehad, nieuwe remmen.
Bij 106.000 km is de gehele kop en distributie gereviseerd agv een slechte bougie waar een stuk van is afgebroken en alle kleppen heeft meegenomen.

Uiteraard is de auto een Amerikaan en dus redelijk 'Vol':

Echte ECC, ABS, STC, Vol Leer, alles electrisch bedienbaar, LM velgen, nette audio, prima automaat (ze kunnen niets anders maken) , doet 1:11 en is enorm stil.
Prestaties zijn ook best in orde, niet een heel rap ding maar zeker vlotter dan een GLT. :evil:
Het is ook een nette auto.

Probleem is alleen: de markt is heeeeeel erg beperkt voor dit soort automobielen. Ik heb hem zelf wel eens geleend, en het rijdt gewoon dik in orde.

Iemand een idee waar ik zoiets kan verkopen ? Marktplaats en zo vind ik niks, dan krijg je alleen maar eikels.

Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

MARKTPLAATS !!!!!

Ja idd eikels maar die heb je altijd wel maar je vind uiteindelijk altijd wel een liefhebber want zeg nou zelf, waar kijk je oa als je wat zoek ? Ja Marktplaats.
Ik heb er al 2x een auto en heel veel andere dingen verkocht en vind het prima werken.

Het Amerikaanse autoforum is ook een optie alhoewel daar het merendeel alleen maar oudere auto's wilt hebben.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

M a r c

Voor het juiste geld vindt je altijd een koper, als het geen gewilde wagen is zal je echter diep moeten met je prijs.... Zal ongeveer net zoiets worden als wanneer je een Citroen BX wilt verkopen....  :eusa_think:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Misha

Dat zal niet echt een punt zijn, hij hoeft er zeker niet de hoofdprijs voor te hebben.

Turbobiker

De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Turbobiker op 07-12-2009 18:28:12
Dit is niet goed voor je imago...

Wist niet eens dat ik dat had joh.

Ludo

Langs de straat parkeren, een bordje erop: Gratis af te halen = morgen weg.

;D

Turbobiker

Citaat van: Misha op 07-12-2009 18:31:52

Ik ook niet, maar weet wel dat het niet goed is...

Wat moet die kar nog kosten?
De Tussenpaus

tom480

Citaat van: Ludo op 07-12-2009 18:33:23
Langs de straat parkeren, een bordje erop: Gratis af te halen = morgen weg.

;D

Mss moet ik dat ook maar is doen  :eusa_shifty: :P
- R1200GS -

Misha

Citaat van: Turbobiker op 07-12-2009 18:33:43
Citaat van: Misha op 07-12-2009 18:31:52

Ik ook niet, maar weet wel dat het niet goed is...

Wat moet die kar nog kosten?
Realistisch gezien 1500 euro. En het nare is: het is echt een prima ding, rijdt lekker, alles werkt en het is comfortabel.

Jan_D.

Op papier is het makkelijk:

Bij het vaststellen van een marketingstrategie wordt veelal gebruik gemaakt van de invulling van de 5 P's: Plaats, Promotie, Prijs, Personeel en natuurlijk uw Product.

In je advertentie of een persoonlijk gesprek over "het hok" spreken lijkt me geen aanrader!
Gezien de hoge vaste en hoge variabele kosten van dit product zal de prijs dus laag uitkomen.
Waarschijnlijk brengt een nette BX nog meer op..............

Succes in elk geval!

henry classic v70

Wil je vader nog wel weer een auto terug kopen eigenlijk
De snelste manier om van zo'n hok af te komen is dan toch inruil.............
Je krijgt dan misschien niet wat je in gedachten had maar je bent dan wel van een hoop gezeur af.
Vraag maar eens aan MarcelV70R over het maken van afspraken en het nakomen daarvan, ik heb hier zelf ook veel negatieve ervaringen mee (met marktplaats kopers/bieders)

Het is niet alleen marktplaats waar de meesten kijken, je koopt immers geen pond suiker en zoekt ook wel op de andere site's
http://auto.overzicht.nl/occasions.html?ref=startpagina_auto
en gaspedaal natuurlijk
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Misha

Citaat van: Jan_D. op 07-12-2009 19:06:41
Op papier is het makkelijk:

Bij het vaststellen van een marketingstrategie wordt veelal gebruik gemaakt van de invulling van de 5 P's: Plaats, Promotie, Prijs, Personeel en natuurlijk uw Product.

In je advertentie of een persoonlijk gesprek over "het hok" spreken lijkt me geen aanrader!
Gezien de hoge vaste en hoge variabele kosten van dit product zal de prijs dus laag uitkomen.
Waarschijnlijk brengt een nette BX nog meer op..............

Succes in elk geval!

Vaste kosten vallen erg mee hoor,  het hok  deze exclusieve luxeuse lomousine doet echt 1:11 met redelijke prima prestaties, ondanks danzkij de Amerikaanse  ontwikkelde automaatbak, en veel meer dan een APK keuring en het normale onderhoud heeft ie ook nooit.

Zonder gekheid: ik zou hem zelf zo kopen als ik een auto nodig had en het concept me aansprak, maar dat komt omdat ik de auto ken.