Probleem 850GLT (Mensen uit Eindhoven eo?)

Gestart door 850-2.520V-Driver, 08-12-2009 17:23:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850-2.520V-Driver

Goedemiddag,

Weet niet of ik 't onder technisch zou moeten plaatsen, maar anders is er vast een moderator zo vriendelijk om dit topic te verplaatsen.

Als volgt, 14 november had ik dit probleem voor de eerste keer, ik reed een stuk waarbij de auto flink trilde/dreunde, even later was 't weg en ik wijtte het aan het nieuwe wegdek. Enkele minuten later begon er even wat gefluit/piep hoorbaar te worden en miste ik remdruk. Van dit laatste heb ik geen last meer gehad sindsdien, nu alweer 3 weken dus.

Vorige week had ik ineens weer dat gedreun alleen een stuk harder/zwaarder. Zo erg dat ik de auto aan de kant heb gezet. Kon natuurlijk niks vinden dus rustig naar huis gereden en de ANWB gebeld. Toen deze man arriveerde en mee een stuk ging rijden, deed de auto natuurlijk niets raars. Zijn letterlijk woorden, perfecte auto, rijd super.

Daarna enkele dagen niets en ook niet toen ik met de garage afgesproken had om de auto goed warm te rijden en te remmen, dus hadden hun ook geen idee waar te zoeken. Nu is het sinds de afgelopen 2/3 dagen een stuk regelmatiger geworden, maar het is dus niet vanaf het moment dat ik aanrijd (!).

Ook het gedreun wordt steeds zwaarder en ik zou bijna zweren dat 't van rechtsvoor (passagierskant dus) komt, maar kan het bijna niet meer beoordelen, zo hard als 't gaat.....

't voelt alsof er een gigantische slag in 't wiel zit, maar dat is niet 't geval. En dan zou 't ook meteen merkbaar zijn!

Ik gok zelf nog op een wiellager of een vastzittende remklauw, maar dan zou ik ook wat moeten horen/merken wanneer ik net ga rijden, of niet? In 't geval van het wiellager kan ik me voorstellen dat deze eerst warm moet worden, maar dan nog zou ik zeggen dat 't al eerder te horen moeten zijn. Ook bij de remklauw heb ik m'n twijfels, ik zou dan eerder aan een schavend geluid denken? Wel heb ik 't idee dat 't erger wordt tijdens/na flink remmen....

Ik weet 't echt niet meer... en om nou de garage urenlang te laten zoeken waar 't zit heb ik ook weinig trek in eigenlijk....

Is er iemand die dit herkend? Of beter nog, zijn er mensen met kennis van zaken in de omgeving van Helmond/Eindhoven die met me mee willen rijden en een diagnose zouden kunnen stellen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Hasse

-D©©©L-


850-2.520V-Driver

Citaat van: -D©©©L- op 08-12-2009 17:25:35
ABS probleempje ?

Dat schoot net door me heen toen ik aan 't typen was... is dat een bekend probleem?

haasje

Ik wil best met je meekijken of ik iets kan vinden, niet dat ik een expert ben op dit gebied, maar niet geschoten is altijd mis.

Ludo

Kijk eens of er foutcodes in het ABS zitten.

850-2.520V-Driver

Citaat van: haasje op 08-12-2009 17:37:48
Ik wil best met je meekijken of ik iets kan vinden, niet dat ik een expert ben op dit gebied, maar niet geschoten is altijd mis.

Super, ik hou deze optie even open :D Dankje!


Citaat van: Ludo op 08-12-2009 17:38:54
Kijk eens of er foutcodes in het ABS zitten.

Heb de foutcodes zojuist even uitgelezen, maar kom alleen op 1-4-2 = Storing in remlichtschakelaar, circuit
open of kortgesloten.

Maar deze code heb ik al een tijdje... Snap de melding ook niet :)

Heeft 't zin om 'm bij de dealer of specialist uit te laten lezen?

Ludo

Elders laten uitlezen zal niks nieuws naar boven brengen.
1-4-2 duid op de sensor als hier beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21157.0.html

850-2.520V-Driver

Citaat van: Ludo op 08-12-2009 18:08:47
Elders laten uitlezen zal niks nieuws naar boven brengen.
1-4-2 duid op de sensor als hier beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21157.0.html


Dankje, dat kan dan weer op de to-do lijst erbij :) Eerst dit probleem hopelijk uit de wereld helpen.. wordt er knetter van...

walter leever

Een gokje maar als je klauw blijft hangen,dan is je velg toch loeiheet? :eusa_think:

850-2.520V-Driver

Citaat van: walter leever op 08-12-2009 18:17:22
Een gokje maar als je klauw blijft hangen,dan is je velg toch loeiheet? :eusa_think:

Klopt idd. Na de rit met de ANWB gevoeld en toen was er geen verschil, maar toen deed ie 't ook normaal.
Daarna iedere keer vergeten om te voelen, neem 't me wel iedere keer voor...
Morgenochtend zorgen dat ik 't niet vergeet....

Toch heb ik 't idee dat dat geen gedreun kan veroorzaken...

Iemand die overigens weet wat voor effect je krijgt als je koppelomvormer gaar is?

-D©©©L-

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 08-12-2009 18:42:54
Iemand die overigens weet wat voor effect je krijgt als je koppelomvormer gaar is?

Ow, het is een automaat. Dat stond er nog niet.
Hoe is het olieniveau van de bak ?

thuur

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 08-12-2009 17:23:10
Daarna enkele dagen niets en ook niet toen ik met de garage afgesproken had om de auto goed warm te rijden en te remmen

Als het na het remmen is hangt er aan achterremklauw vast.


Gr 8)

850-2.520V-Driver

Citaat van: -D©©©L- op 08-12-2009 18:44:18
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 08-12-2009 18:42:54
Iemand die overigens weet wat voor effect je krijgt als je koppelomvormer gaar is?

Ow, het is een automaat. Dat stond er nog niet.
Hoe is het olieniveau van de bak ?

Sorry, idd vergeten te vermelden. Niveau was in September nog ok, momenteel geen idee... Zal ik ook eens checken wanneer 't ff kan.

850-2.520V-Driver

Citaat van: thuur op 08-12-2009 18:48:29
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 08-12-2009 17:23:10
Daarna enkele dagen niets en ook niet toen ik met de garage afgesproken had om de auto goed warm te rijden en te remmen

Als het na het remmen is hangt er aan achterremklauw vast.


Gr 8)

Kan dat dan idd zo'n zwaar gedreun veroorzaken?

thuur

Zoek maar eens op 'aardbeving(s)gevoel'.


Gr ;)