ventilatieknoppenraadsel

Gestart door rpakuypers, 09-12-2009 19:25:12

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Ik heb een storing in mijn V70 met airco (die nu even niet werkt door een defecte verdamper) en het treedt vaker wel dan niet op. Zo'n 8 van de 10 keer werken de knoppen airco aan/uit en afsluiten buitenventilatie niet. Tevens kan ik dan de blaasmonden dan ook niet selecteren. Ik weet ook nog niet hoe ik het gehele paneel met knoppen eraf krijg. Uit de kleine putjes kan ik afleiden dat de storing zich bij de vorige eigenaar ook heeft voorgedaan maar waarschijnlijk niet is opgelost.

Hoe kan ik dit oplossen ? Wie heeft een tip ???

Groet,
Roger die met zoeken ook niet veel wijzer werd .................

sjarrel2

Waar het knoppen raadsel aan ligt weet ik niet (defecte stelmotortjes??), maar het paneel kun je er zo van achteren uit duwen. Even je radio eruit halen en van achteren drukken. Succes

Gr,
Kees

Thijssie!

Misschien heeft het zin je contactjes is goed schoon te maken...

850 T5 Freak

kan je alleen je airco aan uit zetten en ventilatie motor aan uit zetten?

en knippert er een groen ledje constant?

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

rpakuypers

Als de storing op treedt :

1. werkt de airco aan/uit niet (gaat geen groen lampje branden, ook niet als ik de blower op de voorruit richt)

2. werkt de knop binnen/buitenventilatie ook niet en gaat hier ook geen groen lampje branden

Ik moet toch nog de bedrading van de carkit wegwerken en de mute-kabel aansluiten en dan probeer ik het geval eens eruit te drukken. Contacten schoonmaken kan ik dan ook meteen doen en hoop dat hier het probleem in zit. Stelmotortjes kan ik dan ook eens nakijken.

Soms werkt het namelijk wel, maar ik weet niet wat ik doe als ik de auto start en het wel eens werkt in 20% van de gevallen.

In ieder geval bedankt voor de reacties, hier kan ik al wat mee.

Groet,
Roger

850 T5 Freak

hmm ok, nee als het geval was wat ik vroeg dan zou je ecc opnieuw geprogrammeerd moeten worden. maar dat is het dus niet  :eusa_think:

succes verder
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Theostek

Waarom zou de ecc opnieuw geprogrammeerd worden?

Er is een storing..waardoor bepaalde functie's niet werken o.a
CiteerZo'n 8 van de 10 keer werken de knoppen airco aan/uit en afsluiten buitenventilatie niet. Tevens kan ik dan de blaasmonden dan ook niet selecteren.

Er wordt ook nog vermeld dat de verdamper kapot is
Citeerdie nu even niet werkt door een defecte verdamper

Hieruit concludeer ik dat de ecc op automatisch staat? terwijl de airco niet werkt.
Als je weet hoe de ecc bediening werkt, hoef je niet ver te zoeken wat de storing is.

Dus overschakelen om handmatige bediening.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

rpakuypers

Ik kan melden dat ik GEEN ECC heb, maar een eenvoudige Airco aan/uit. Hier kan de storing dus niet in zitten. Ik heb wel andere Volvo's gehad met ECC maar dat was buiten het vermogensverlies bij aanslaan (behoorlijk te merken in combi met de automaat en cruise-control) ook veelal storing en de warmte niet op de plekken dat het moest.

Groet,
Roger

Theostek

Dan kan ik melden, dat ik het niet niet kon weten van de ecc? zeg je nu pas  :eusa_doh:

rpakuypers

Citaat van: Theostek op 10-12-2009 14:49:09
Dan kan ik melden, dat ik het niet niet kon weten van de ecc? zeg je nu pas  :eusa_doh:

Ik heb m.i. aangegeven dat ik een eenvoudige Airco aan/uit knop heb en ik dacht dat het hiermede duidelijk was dat ik geen ECC heb. Mocht dat niet zo zijn, neemt u mij dan niet kwalijk.

Groet,
Roger

Ludo

Citaat van: rpakuypers op 10-12-2009 14:54:29
Ik heb m.i. aangegeven dat ik een eenvoudige Airco aan/uit knop heb en ik dacht dat het hiermede duidelijk was dat ik geen ECC heb.

Zo'n eenvoudig knopje heeft ECC ook.  :D

rpakuypers

Maar Airco en Ecc zijn  toch twee verschillende dingen, toch ? Ja, beiden kan het koelen .........  :eusa_think:

Groet,
Roger

Theostek

Als je nu 1 woordje eraan toevoegd,  Handmatige airco en Ecc zijn  toch twee verschillende dingen, toch ? Ja, beiden kunnen koelen.... ;)

ECC wil niets anders zeggen dan Electronic Climate Control, ook de ecc heeft een zo'n aan/uit knopje zoals Ludo al zei, alleen werkt de ecc wat gecompliceerder dan de handmatige airco, dmv sensoren, actuators (stelmotoren/regelkleppen), electronisch regelmodule, en controle module.

Hier is dus verwarring door ontstaan, waardoor 850 T5 Freak denk ik ook er vanuit ging dat je ecc zou hebben, en ik ook..
Citeer1. werkt de airco aan/uit niet (gaat geen groen lampje branden, ook niet als ik de blower op de voorruit richt)
Die zal dan ook niet werken omdat je verdamper kapot is, systeem heeft geen druk (0bar).

rpakuypers

Ok, weer wat geleerd. Dan ben ik het woordje handmatig vergeten. Het lampje van de Airco gaat soms wel branden als ik de luchtstroom op de voorruit zet maar dan koelt hij natuurlijk niet.

Vandaag getracht om de hele unit eruit te halen maar dat is me helaas niet gelukt. Ik krijg er geen beweging in.

Tips ?

Groet,
Roger

marcel12

Ik moet bij de relais zijn achter het dashbord kastje, ik heb het "inwendige deel: los meer het kan er niet uit omdat die beugel in de weg zit. Kan iemand my vertellen hoe ik dat doe???

Marcel Violier