Bumba vindt het ook niet meer leuk...

Gestart door Hans Giesberts, 09-12-2009 19:35:50

Vorige topic - Volgende topic

Hans Giesberts

Even een update.
Bij de ontploffing van de bougie in cilinder een is slechts 1 uitlaatklep gesneuveld.
Tegenvaller is dat bij de demontage van de kop een kopbout is afgebroken die er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen is (iemand nog tips/adviezen?).
De reparatie wordt hierdoor €1000 duurder uit (blok gaat er uit).
De nieuwe stand is €2500.
Ik baal!

Hans

V70 classic

uitboren.
De magneet kolom erop met en uitboren.
Eerst een klein gaatje dan warm maken (alleen het afgebroken gedeelte) hopen dat de zaak opstuikt dan kun je na afkoelen het stukje met een b.v. linkse tap eruit draaien.

Lukt dit niet verder uitboren totdat je de complete kern eruit hebt en dan met een tap de schroefdraad schoon maken.
Het wil uit de losse pols ook wel maar met een magneet weet je zeker dat je recht zit.

sk6.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjenT5R

afgebroken kop bout.. blok er uit? onzin.

Toevallig familie van tim giesberts?

eerst GOED centeren gaatje boren en torx er in meppen en losdraaien
gaat niet?
Gaatje uitboren met linkse boor.. komt ie er nog niet uit?
Dan langzaam opbouwen en steeds groter boor pakken tot je net niet tegen de maat van het schroefdraad aan zit
en dan met tapje 123 de laatste resten er uit snijden...

pfff blok er uit  :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piere

Citaat van: arjenT5R op 09-12-2009 23:36:08
afgebroken kop bout.. blok er uit? onzin.

Lijkt my ook wel een drastische oplossing...

Citaat van: V70 classic op 09-12-2009 19:42:55
uitboren.
De magneet kolom erop met en uitboren.
Eerst een klein gaatje dan warm maken (alleen het afgebroken gedeelte) hopen dat de zaak opstuikt dan kun je na afkoelen het stukje met een b.v. linkse tap eruit draaien.

Lukt dit niet verder uitboren totdat je de complete kern eruit hebt en dan met een tap de schroefdraad schoon maken.

Is toch veel simpeler?
Ik zou het allesinds eerst zo proberen...  :-\
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

verburgh

als hun de distributieriem vervangen halen ze dan ook het blok er uit omdat ze er dan makkelijker bij kunnen  ;D

Piere

Citaat van: verburgh op 09-12-2009 23:47:49
als hun de distributieriem vervangen halen ze dan ook het blok er uit omdat ze er dan makkelijker bij kunnen  ;D

Echte mannen vervangen de distributieriem met de motor IN de auto   :eusa_snooty:

;D

V70 classic

Ik heb 15 jaar in de bouwmachines gezeten.
daar braken regelmatig bouten af.
De bouten van een MB uitlaatspruitstuk lijken wel ontworpen om in de kop af te breken.
Dus bij ons was het wekelijks aan de orde.

Ik kan me voorstellen dat als dit de eerste keer is je niet goed durft te boren.
Mij is ook wel eens overkomen dat ik trillend voor een tapeind stond.
Eerst roepen ze je afgebroken, piel hem er eens uit,vervolgens komt je werkgever even vertellen dat het een onderdeel van 4 nullen is en dat je het niet mag verneuken.
Dan haalde ik de schouders op met de opmerking dat dat onderdeel van meer dan 10000 euro nu gewoon schroot is en wat hij wou.
Je kreeg dan een schouderklopje van ik vertrouw je, maar ik vertel je je staat stijf van de zenuwen.

Echter durf of kun je dit niet dan kun je als garage bedrijf toch een bedrijf inschakelen dat dit wel kan.
De revisie bedrijven fiksen dit in een half uurtje voor je.

Ik vindt het verwijderen van het blok dan ook een zwakte bod.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

henry classic v70

Citaat van: V70 classic op 10-12-2009 10:31:21
Echter durf of kun je dit niet dan kun je als garage bedrijf toch een bedrijf inschakelen dat dit wel kan.
De revisie bedrijven fiksen dit in een half uurtje voor je.

Er zijn zat motoren-revisie bedrijven te vinden die dat voor minder doen, die 1000,= om een blok eruit te trekken en die kopbout uit te boren is echt onzin!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ben

Citaat van: Piere op 09-12-2009 23:58:30

Echte mannen vervangen de distributieriem met draaiende motor IN de auto   :eusa_snooty:

;D

Piere

Citaat van: Ben op 10-12-2009 15:30:23
Citaat van: Piere op 09-12-2009 23:58:30

Echte mannen vervangen de distributieriem met draaiende motor IN de auto   :eusa_snooty:

;D

Iets in deze aard?
http://www.youtube.com/watch?v=BQhfcdQf1QA

:)

bastiaan arissen

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lampje

http://www.youtube.com/watch?v=jHBwXePU5B0

Het blok staat een kwartslag de verkeerde kant op, maar het geeft wel een leuk idee van de uitdagingen die je tegen kunt komen.

Hans Giesberts

Helaas blijft het achtergebleven stuk kopbout muurvast zitten.
Tot overmaat van ramp heeft mijn monteur ook nog een hernia opgelopen.
Heeft iemand ooit geprobeerd of 11 kopbouten ook voldoende zijn?
Het betreft hier de 3de cilinder, kopbout rechtsachter dus er zitten er nog 2 ter rechter en 3 ter linkerzijde.