855 T-5R project

Gestart door GJ3B2T5R, 10-12-2009 00:12:56

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Ha, een rel!

De jongens van FT hebben het goed door en gaan idd op een veilige manier iets verder dan de andere tuners. Daarnaast is ook de manier van opbouwen van de turbodruk van belang en op die manier kun je hogere waardes scoren. Een grafiek zou uitkomst brengen in dit geval.

En daarnaast lijken de cijfers van FT idd aan de optimistische kant, maar dat is natuurlijk lastig te controleren...

Verder goed bezig!

(alleen 225/45 voor 18" krijg je echt niet in een wielkast...)
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: )()()sT op 11-02-2010 12:27:20
Ik weet niet eens wat er in Joes's topic allemaal stond. Ik weet ook de waarden niet meer...

Dat ging meer over tunen op gas.
Daarom was ik benieuwd naar de ervaringen.
322pk haal je er écht niet uit met een 16T, en standaard LPi installatie.

)()()sT

Eh nee.... en dat hebben de jongens van FT ook gezegd... net zoals (zoals ik al zei) een 16T met rechte flens, daar is die door jou genoemde 300 pk. grens echt wel the max.

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 11-02-2010 12:56:42
Ik weet niet eens wat er in Joes's topic allemaal stond. Ik weet ook de waarden niet meer...

Citaat van: )()()sT op 11-02-2010 12:59:49
Eh nee.... en dat hebben de jongens van FT ook gezegd... net zoals (zoals ik al zei) een 16T met rechte flens, daar is die door jou genoemde 300 pk. grens echt wel the max.

Jullie kunnen wel zeggen wat FT beweert, maar hij heeft en uitdraai van FT...
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2010 13:01:38
Citaat van: Ludo op 11-02-2010 12:56:42

Citaat van: )()()sT op 11-02-2010 12:59:49

Jullie kunnen wel zeggen wat FT beweert, maar hij heeft en uitdraai van FT...

Als die er is, dan is gerede twijfel helemaal duidelijk.
Voor dat vermogen, heb je wel meer nodig dan een standaard installatie.
Ook véél meer €uro's...  maar dat terzijde. ;D

darius

Hahahaha ik ben erg blij met dit verhaal. Denk dat ik ook maar ff langs FT ga voor al die Pktjes  :eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty: Laat je toch nix wijsmaken joh, lees wat rond en dan zie je wel wat je allemaal moet doen voor zo een pak vermogen  :eusa_naughty: :eusa_naughty:
No show, only go.

cas

kortom, je hebt vermogen nodig om vermogen te maken!  ;D 

kom maar op met die uitdraai   :azn:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

GJ3B2T5R

Ik zal de uitdraai in een pdfje zetten en posten en zoals ik al eerder heb aangegeven is er meer aan de auto gedaan dan alleen een 16T (idd met schuine flens). Ook een Japans spruitstuk, 3" downpipe, racekat etc.... Nogmaals het is de uitstekende samenwerking tussen de Oranjegarage en Fasttech waar ik heel erg over te spreken ben.

Daarnaast had de Oranjegarage al ervaring opgedaan met de 2x 850 van Joes. Wat anderen van mijn post vinden is mij om het even. Ik post alleen mijn positieve ervaring zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen. Als je de getallen liever in twijfel trekt, ook goed!

Ik heb geen aandelen in Fasttech noch in de Oranjegarage maar ben wel de mening toegedaan dat zij weten waar ze het over hebben.

mehn

Citaat van: GJ3B2T5R op 11-02-2010 13:55:54
maar ben wel de mening toegedaan dat zij weten waar ze het over hebben.

Daar twijfelt ook niemand aan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

nickk.

Och, daar gaan we weer.. Het is een Dynojet, waarvan bekend is dat ie wat minder streng rekent dan een MAHA. Verder zijn er niet echt veel bankruns bij andere banken bekend(Goes is ook een Dynojet).

Kijk bijv. naar Jan's wagen; in Goes had ie met beroerde koeling 361,5 wielpk. Bij FT draaide ie 412 vliegwielpk en dat met verbeterde koeling en perfecte afstelling(qua voorontsteking ed).

Als je gaat rekenen met aandrijfverliezen kom je op 14%(dit alles zonder enige softwareaanpassing die het vermogen ten goede komt, meegerekend) nl. 361,5 * 1,14 = 412,11pk.

Dit zijn geen buitenproportionele aandrijfverliezen in mijn opinie.

Denk zelf dan ook dat de waarheid ergens in het midden ligt.

GJ3B2T5R

Niet het mooiste plaatje maar belofte maakt schuld en PDF gaat niet.

Emiel

Citaat van: nickk. op 11-02-2010 14:03:51
Och, daar gaan we weer.. Het is een Dynojet, waarvan bekend is dat ie wat minder streng rekent dan een MAHA. Verder zijn er niet echt veel bankruns bij andere banken bekend(Goes is ook een Dynojet).

FT heeft geen dynojet.

Turbo-Geek

Dit soort zaken wil ik zien op de Verhoeven/Mosselman Dyno of die van JD Engineering, de rest is leuk maar niet van hetzelfde niveau.
Er zijn heel wat dynoes in NL maar de meeste zijn gewoon erg optimistisch en dat blijkt keer op keer op de track en nadat ze op 1 van deze 2 banken zijn geweest.

Ja, ook IK vind de uitdraaien van FT niet geloofwaardig en met name het koppel vind ik 'magisch'. Het is een eeuwen oude truc hoor, want hoe beter de auto op een bepaalde bank presteerd hoe blijer de klant naar huis gaat en andere zal aanraden om langs te gaan.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

peteRRR

Dus dan eigelijk kan je maar beter een sprint tijd meten.
0 tot 100 of kwart mijl of zo,dat valt beter te meten,want daar gaat het toch om ?
Het hele spul moet toch ook in ballans zijn.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

Het gaat om meer zaken maar niks is absoluut.
Het 1 kan niet zonder het ander.
Je kan vrij precies berekenen hoe snel iets met een bepaalde massa een bepaalde afstand kan afleggen, gewoon natuurkunde.
Natuurlijk zijn er vele variabelen die ook meespelen en er dus afwijkingen zullen ontstaan maar het is inmiddels bewezen dat het een leuke methode is om PK's en NM's te benaderen.
Een goeie Dyno zal dit ondersteunen en het zal dan niet heel veel uit elkaar liggen.

The things you own end up Owning you !