Maarten-t5 stelt zich voor

Gestart door Maarten-t5, 11-12-2009 21:42:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten-t5

Hallo 850-forummensen,
Sinds vandaag ben ik dan toch eindelijk de gelukkige bezitter van een volvo 850.
Het is niet de eerste volvo waar ik in rijd, ik heb hiervoor nog een blauwe 740 gehad. Dit was tevens mijn eerste auto en hij reed super. Ik had er nog steeds in gereden ware het niet dat een stelletje dronken polen (6) in een (klein) opeltje besloten de auto naar de andere wereld te helpen. Je zou zeggen hoe kan dit nou?! Maar de aanrijding was in het midden van de linkerzijkant = erg oneerlijke strijd -> ravage en flink verwoeste auto('s). Bestuurder peerde hem helaas (wsl ook dronken) en de inzittenden lieten zelfs na arrestatie niets los. Aangezien het een poolse auto betrof viel er niets te verhalen wat de moeite waard was. Al met al blij met slechts een schrammetje en wat spierpijn uit de rechtervoordeur (ging als enige nog open) geklommen te zijn. Na een jaartje gespaard te hebben, ben ik maar weer op zoek gegaan naar een andere auto. Het moest weer een volvo worden en wel een 850.

Dit heeft natuurlijk een reden, jullie kennen misschien mijn vader wel van het forum: Piet, met de DOP 850r. Ik heb de sleutelprojecten aan deze auto van dichtbij gevolgd en uiteraard redelijk wat meegesleuteld. Hij is dan ook degene die verantwoordelijk is voor het overbrengen van het volvo virus. En natuurlijk.. na in zo'n 850r met 3 inch DP en 19t gereden te hebben  :eusa_shifty:, wilde ik dan ook het liefst een t5. En dat valt nog niet mee als je een beperkt budget hebt om te spenderen. Na veel zoeken, deed er zich toch een kans voor. MikeyQR van dit forum had zijn onyx green t5 op het forum te koop gezet en op de foto zag hij er goed uit. Had niet al teveel kilometers gelopen (314.xxx NAP) en er hing een Simons sportuitlaat onder. Snel dus maar een afspraak gemaakt om een kijkje te gaan nemen. Eenmaal aangekomen zag de auto er op het eerste gezicht al goed uit. Nadere inspectie bevestigde dit alleen maar, de staat van onderhoud is keurig. Alle nota's zijn aanwezig en daarop valt te lezen dat onder andere de radiateur onlangs vervangen is en er regelmatig olie is ververst etc. Onder de kap zag het er dan ook netjes uit, vacuumslangetjes waren al vervangen, het blok was droog en liep als een zonnetje. Gelijk maar een proefritje erachteraan en de auto reed echt lekker. Je kan merken dat er al wat aan het onderstel gebeurd is, de auto ligt goed op de weg en stuurt sportief strak door de bochten. Turbodruk meter ging tot de helft van het witte vlakje, zonder dat dit gepaard ging met overmatig fluiten, of roken. Het interieur is netjes en buiten de ietwat versleten zittingen van de voorstoelen, helemaal gaaf. Ook waren er wat extra opties te vinden, zoals een boordcomputer (niet standaard op de t5) een dubbeldin premium volvoradio met cd-wisselaar, vs knippers en een volleder interieur. We konden geen reden vinden om deze 850 te laten staan en dus heb ik hem na enig onderhandelen gekocht! (met de standaard columba's). En een klein weekje later staat hij nu voor de deur. En ik ben er vanzelfsprekend erg blij mee.  ;D

Voorlopig hoef ik er buiten het normale onderhoud niets aan te doen. En als er zich dan iets aandiend, doen we alles zelf. We hebben eigenlijk altijd wel minstens een project lopen (van buitenboordmotoren, tot motorfietsen en s90 motoren met een lekke koppakking). De handigheid is er wel.
Er zijn natuurlijk wel wensen om voor te sparen. Een 850r -achterklepspoiler is toch wel erg mooi en een carpc erg handig. Maar eerst maar eens lekker rijden in de roffel.

Ik ben al een aardig tijdje 'lurker' op dit forum, dus bij deze  ;D:

Foto van de advertentie:
(Ik heb de BBS velgen er niet bij genomen.)



En eentje van voor de deur in het donker (zal morgen betere foto's schieten):

pikkepoelie

hele mooie roffel :o

heel veel plezier en veilige kmtjes der mee  ;D

Henk855

Eén van de mooiste kleuren! Veel plezier met je roffel en hou die dronken Polen in de gaten.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Jans Duiven

Welkom op dit 850/x70-forum/-almanak.

Hans

elianmars

Dat is een bekende wagen  :)


Ik vind de Columba's beter staan onder de wagen, trouwens.

Welkom hier en veel plezier met de 850.

arjenT5R

lekker enthousiast verhaal en een mooie roffel veel plezier met je auto en op het forum  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

walter leever

Welkom Maarten,ja als je zo'n vader hebt kan je natuurlijk niet achterblijven  ;D

Veel plezier met je 854 en natuurlijk hier.  ;)

gr,walter

Jeroentjuh

Mooie auto  :eusa_clap:

Die BBS wielen wil ik wel onder mijn auto hebben  :eusa_drool:

M a r c

Mooie wagen!  Dan was jij dat gisteren met je vader dus  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Mooie auto, gefeliciteerd er mee.  :eusa_dance:

V70geRwin

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

marcoenpaula

Leuk verhaal!

Welkom en succes met de 850.
En niet te ver richting oosten rijden,daar zitten nog veeeel meer van die polen.... ;)

Gr,

UserID6342

Zonde van je 7-serie, maar in ieder geval heb je een hele goede vervanging er voor gevonden.  Veel plezier hier en met je 854, maar dat gaat uiteraard allemaal wel goed komen.

Maarten-t5

Dank u allen, voor de positieve berichtjes.
Dat was ik inderdaad gisteren, marc. We zijn gelijk van jou vandaan doorgereden om hem op te halen.
Kon nog aardig meekomen met de 850r, maar uiteindelijk natuurlijk geen partij.
Vandaag weer een stukkie gereden, hij rijd echt super.

sean850

Welkom hier en veel plezier met je nieuwe aanwinst, mooie auto hoor geniet er maar goed van  ;D