Soms schokken en lichtje elektronisch probleem brandt?

Gestart door patatje, 18-11-2009 11:33:20

Vorige topic - Volgende topic

patatje

Hallo,
Ik heb enkele dagen geleden een Volvo 850 TDI gekocht met 538000 kilometers op de teller. Nu merk ik dat hij soms wat stottert, onafhankelijk van het feit of hij warm is of niet. En vaak brandt ook het lichtje  'elek. storing'. Ik dacht eerst dat ik hem misschien verkeerd startte vermits ik maar zelden het voorgloeilampje zie branden en in het instuctieboekje staat dat je hem eerst in stand II moet zetten en dan binnen de 10 sec. starten.
Ik heb hier al zitten rondneuzen maar met mijn gebrek aan kennis weet ik niet wat het zou kunnen zijn en of ik er al dan niet iets zelf kan aan doen?
Ik lees hier veel over een 'vervuilde filter'. Zou het dat kunnen zijn? Zoiets durf ik wel zelf te vervangen. Bedankt alvast.

hathü

Die klacht heb ik ook al eens gehad, bij mij was het opgelost na het plaatsen van een nw lucht en brandstoffilter.

patatje

Kan je dat zelf makkelijk? Ik heb hier ergens gelezen dat je moet zorgen dat er wat diesel in de nieuwe filter zit.
PS; Brandde dat lampje ook bij jou?

Thijssie!

Luchtfilter vervangen is appeltje eitje ;D Brandstoffilter is iets lastiger maar nog steeds appeltje eitje...

patatje

Thijssie!

Citaat van: patatje op 18-11-2009 13:20:41
Kan je die gemakkelijk vinden?

Luchtfilter zit direct achter de accu in de motorruimte. Brandstoffilter zit voor het rechterachterwiel, die zie je direct hangen wanneer de auto op de brug staat ;)

hathü

Nodig steeksleutel 17 om de koppelingen los te draaien(zaten bij mij erg vast) en een sleutel om de klem los te draaien. Ja lampje brandde bij mij ook.

patatje

UserID6342

Helaas moet ik jullie toch zeggen dat het brandstoffilter bij een DIESEL ergens anders zit als wat jullie zeggen namelijk onder de motorkap bij het rechtervoorscherm te vinden.

patatje

Eergisteren is de brandstoffilter vervangen maar het probleem blijft. En het lampje (probleem elek. circuit) brandt ook nog.
Toevallig zag ik enkele berichten hierboven ook iemand met een gelijkaardig probleem blijkbaar. Stotteren van de motor, vooral in de derde en vierde versnelling als je gas geeft. Is dit dan eenvoudig (lees: goedkoop) te verhelpen. Mijn 850tdi heeft 538000 kms en het is niet de bedoeling dat ik daar zwaar kosten aan ga doen. Bedankt.

elianmars

Even in het dieselgedeelte kijken naar LMM of Luchtmassameter.

Lijkt me eerder het probleem te zijn bij jouw wagen.

patatje

Misschien een onnozele opmerking, eerder een vaststelling maar ik vind ze zo belachelijk dat ik niet weet of het enigszins kan. Zou het kunnen dat ik voorheen te lang voorgloeide en dat daardoor het stotteren komt. Als ik hem nu direct start, binnen de 2 seconden dan heb ik precies dat stotteren niet meer. Kan dat nu? Ik heb het een paar keren gedaan. Als het spiraaltje van het voorgloeien brandt dan wacht ik natuurlijk tot dat uit is. Bij mij andere auto brandt dat spiraaltje ook als hij warm is, maar bij mijn Volvo brandt het enkel als hij een nacht, of heel lang heeft stilgestaan. Vreemd?