Ecc en krabben

Gestart door rico, 14-12-2009 23:11:25

Vorige topic - Volgende topic

rico

Hoi allemaal,

Ik moest vanavond krabben toen ik naar huis wou, auto gestart gaan krabben en toen besloeg natuurlijk de voorruit van binnenuit zoals iedereen dat heeft.

Mijn vraag is nu hoe kan je dit het snelst oplossen zonder dat ik door een kiertje van 5x5 moet kijken op de weg wat natuurlijk gevaarlijk is en eigenlijk geen doen,als ik de Ecc op ontwasemen zet duurt het nog erg lang en gaat automatisch de airco aan.

Hoor graag de ideale oplossing.

Rico

Sven850

Met een zeempje als de ontwasem stand je te lang duurt. Hij begint pas echt goed te ontwasemen als de koelvloeistof wat warmer wordt. Doe je weinig aan.

Of naar Spanje verhuizen ;D
XC40 T4 Recharge

razorx

Fan op automatisch, middelste draaiknop helemaal naar boven, airco op aan.
En vetvrije ramen, dat vooral. Had met mijn estate (met niet werkende airco), stevie condensproblemen. Na echt vetvrij maken van de ruiten is dat probleem voorbij.
Vervogens geduld.

Nadat de airco uitgaat zal je wederom wat condens krijgen maar dat is logisch (zie een ander topic).

Dat de airco in eerste instantie aangaat is goed, die maakt de lucht immers droger.

FGG

Airco op automatisch en krabben maar. Bij mij is ie van binnen gewoon droog, dus ook geen beslagen ruiten. Ik zou geen zeempje gebruiken, althans, je kan 'm wel gebruiken maar daarna de zeem niet in de auto leggen. Anders houd je het vocht in de auto.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

En een dekje op je voorruit doen, zodat je die niet hoeft te krabben  ;D
Ik zet eigenlijk niet eens de ontwasemingsstand helemaal aan; ik wil ook wat warme voeten krijgen en de aircopomp draait met deze temperaturen toch niet.

elianmars

Citaat van: rico op 14-12-2009 23:11:25
Hoi allemaal,

Ik moest vanavond krabben toen ik naar huis wou, auto gestart gaan krabben en toen besloeg natuurlijk de voorruit van binnenuit zoals iedereen dat heeft.

Da's niet goed voor je motortje, laten draaien terwijl je aan het krabben bent  :eusa_naughty:

De airco slaat echt niet aan als het zo koud is, hoor.

Volgende keer even een raam een stukje open zetten en dan de blower vol op de voorruit. Dan kan het vocht er toch een beetje uit.

rico

Ik heb bij de Action een voorruit dekje gekocht voor 0.99€ bespaart een boel gekrab en ook in de zomer ideaal!

)()()sT

Citaat van: elianmars op 15-12-2009 08:37:28
Da's niet goed voor je motortje, laten draaien terwijl je aan het krabben bent  :eusa_naughty:

Ach, die ene minuut dat ik aan het krabben ben  :angel:

Laserblue

Citaat van: )()()sT op 15-12-2009 11:07:17
Citaat van: elianmars op 15-12-2009 08:37:28

Ach, die ene minuut dat ik aan het krabben ben  :angel:

voor mijn gevoel is stationair lopen beter dan meteen belasten door te rijden  :eusa_think:

of niet?  :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

forestav70

Nee das niet waar, pas bij belasting komt de olie overal. Stationair schijnt killing te zijn.
grts Marcel

Misha

'Killing' ?

Het enige argument is dat door stationairloop de motor minder snel op temperatuur komt en dat is slecht voor milieu en ietsie voor de motor die lekkerder loopt als hij wel op zijn optimale werktemperatuur is. Maar er is echt niks killing aan een motor onbelast stationair te laten draaien.
Oa, gewoon gaan rijden op een normale manier is ook prima.

Als je een AT hebt zul je merken dat hij bij koude motor zelfs niet onder de 2000 rpm wil schakelen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rico

Als je een AT hebt zul je merken dat hij bij koude motor zelfs niet onder de 2000 rpm wil schakelen.
[/quote]

Is dat een soort beveiliging dan?

Misha

Citaat van: rico op 15-12-2009 11:43:38
Is dat een soort beveiliging dan?

Nee, een programmakeuze waardoor de motor sneller op temperatuur is.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70 classic

Citaat van: forestav70 op 15-12-2009 11:31:27
Nee das niet waar, pas bij belasting komt de olie overal. Stationair schijnt killing te zijn.
grts Marcel

Leg me dat eens uit.
die olie pomp draait gewoon mee.
Dus zodra er druk is wordt de olie gewoon rond gepompt.
Bij een koude motor kan het wel even duren voordat de olie overal is.
Deze periode is korter als je er direct meer toeren op gooit.
Men is er dan ook niet overuit of het beter is om direct weg te rijden of niet.
rijdt je direct weg loopt bv je nokkenas onder hogere belasting zonder smering.
stationair heb je dit niet maar dan duurt het weer langer.

Mijns inziens is het advies om niet warm te laten draaien gewoon politiek en verkoop thechnisch.
men verkoopt een (bv vracht auto) met een verbruik van 2 cijfers achter de comma.
Als men die auto in de ochtend laat warm draaien onder de verplichte bak koffie dan haalt die auto dat verbruik niet meer, vandaar dat het niet mag.
of het beter of slechter is ik denk niet van slechter,wel makkelijker.
starten koffie en dan wegrijden zonder te krabben. :eusa_whistle: .
Overgens ik krab wel  ;), maar start hem eerst  :evil:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Sven850

Citaat van: V70 classic op 15-12-2009 11:45:51

die olie pomp draait gewoon mee.
Dus zodra er druk is wordt de olie gewoon rond gepompt.

Je oliepomp levert niet dezelfde druk bij stationair als bij belast, en de viscositeit is ook niet optimaal bij een koud blok. Je hebt gewoon mindere smering bij stationair met een koud blok. Smering van de nokkenas is sowieso minimaal btw :)
XC40 T4 Recharge