autorima

Gestart door jaap, 10-11-2002 19:28:27

Vorige topic - Volgende topic

Erik_M.

CiteerHeb je die platte 850 gezien? PN-GR-87. Flinke tik gehad  :-/

Ook de PF-NG-07  (850 R) heeft voorschade gehad, werd mij verteld toen in interesse toonde. Deze auto heeft een tijdje op de site tekoop gestaan (zonder koplampwissers), toen was 'ie een tijdje weg en...  nu staat 'ie er weer (nu met koplampwissers ....)  

RARA Politiepet....

Erik M.

P.S. Het is overigens wel een mooie auto, alleen jammer van het berkenhouten dashboard.

PJ-T5R

Is inderdaad een beetje vreemd. Deze auto stond 28 februari 2002 te koop bij Autorima voor 15500 euro. Toen had hij 152000 km gelopen.

PJ

Edwin

CiteerEdwin,

Voor de electrische ramen L+R achter was ik, inclusief het bedieningspaneel op de middenconsole en de schakelaars in de achterdeuren 185 Euro kwijt.  Daarentegen heb ik voor mijn infocenter 45,00 Euro betaald. Dit kwam omdat er geen kabels bij geleverd werden, wel de schakelaar. Ik had toen 2 kabels nodig, een van het infocenter naar de schakelaar en een van het infocenter naar de plek waar de info vandaan komt. De onderdeelnummers van deze kabels zijn: 6848019  (plm. 15,00 Euro) en 9148836 (plm. 36,00 Euro). Dus voor degene die een infocenter wil gaan kopen, zorg dat de kabels meegeleverd worden.

Als je elektrische ramen achter gaat monteren, let er dan wel op of jouw auto voorbereiding heeft voor "power windows". Je moet anders voor beide kanten een ander stukje kabelboom kopen (bij Rima of de evt. de dealer) onderdeelnummer 6849612. Deze kabel loopt van de buitenzijde van de B-stijl naar het betreffende portier.

Montage is heel eenvoudig, het raammechanisme is een soort cassette die met enkele bouten vast zit aan de binnenkant van de deur. Je verwijderd de "oude" en plaatst de nieuwe en sluit de electra aan. Als je het ziet wijst e.e.a. zich vanzelf. Zorg er echter wel voor dat je raam niet in de deur valt, plak het raam vast met tape, over de deur heen.

E.e.a. staat duidelijk beschreven in het Haynes boek voor de 850 (eigenlijk onmisbaar) in hoofdstuk 11.7, punt 12 (Door window regulator and glass, removal and fitting)

Succes !

Erik M.

Erik bedankt. Misschien ga ik in het voorjaar wel eens even knutselen met die raampjes achter. In de winter is het mij te koud om dat soort klussen aan de auto te doen. Ik heb ooit eens een complete stereo (versterker/speakers/basbox) inclusief bekabeling aangelegd bij een paar graden vorst. Ik had geen gevoel meer in de handen. Het infocenter wat ik gekocht had was inderdaad compleet met kabels en netjes verpakt in een plastik zak. Nu had ik van te voren ook wel even gebeld. Volgens mij kwam de hele handel vers uit een sloper.

gr. Edwin.  8)