V70 tdi start niet met deze kou. iemand tips?

Gestart door V70TDIaRica, 20-12-2009 15:09:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70TDIaRica

Hallo Leden,
Nederland is bedekt met sneeuw en 's nachts is het -15. Helaas start mijn V70TDI 's ochtends niet meer  :(

Voorgloeien lijkt goed te gaan, maar dan moet je net zo lang doorstarten tot de accu leeg is. Een paar keer gloeien en een starthulp en VEEL doorstarten levert een pruttelend levensteken op en eindelijk start de auto wel. Gedurende de dag start de auto als je de sleutel half omdraait en de auto loopt geweldig.

Ik heb de afgelopen dagen alle topics wel zo'n beetje gelezen, maar ik ben niet veel wijzer.
Vorig jaar preventief de gloeibougies vervangen. Kabelboom is idd wat poreus. Zekering is ook schoon. Accu is ook nieuw.

Hebben jullie nog tips?

reneetje

Als hij eindelijk aanpakt , gaat dat dan gepaart met veel rook ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

V70TDIaRica

Ja, tijdens het starten en als hij net loopt komt grijze stinkende walm uit de pijp.
Als hij start loopt ie wel meteen mooi op 1100 toeren om warn te draaien

V70 classic

waarschijnlijk gloeit ie slecht.
de grijze rook duid op een te koude start.
Zou hij niet roken was het een gebrek aan brandstof.
Nu een gebrek aan temp.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

FGG

Ik had dus hetzelfde vanmorgen én gistermorgen. Ik houd 't nog even op de koudstartstroom van mijn accu die waarschijnlijk te laag is.

Wat voor accu heb je? En met name, wat is de A-waarde die de accu vermeldt?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70TDIaRica

#5
Ik heb een X3 (extreme) accu er staat op 12v 75ah 640A.

Kan het zijn dat de kabelboom van de gloeiboegies niet helemaal lekker meer is? Het lijkt op een te koude start, maar hoe verhelp je dat?

kyro

Citaat van: FGG op 20-12-2009 16:27:23
Ik had dus hetzelfde vanmorgen én gistermorgen.

hier van 't zelfde  :-\

week geleden nieuwe accu geplaatst, dus die houd 't wel ff vol !
dinsdag staat 't voorgloei traject op 't programma

Jans Duiven

Schuim de pompstations even af of er misschien eentje tussen zit die dit verkoopt:



't Is een noodoplossing, maar dan slaat ie vast wel aan  ;D

Hans

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 20-12-2009 16:27:23
Ik had dus hetzelfde vanmorgen én gistermorgen. Ik houd 't nog even op de koudstartstroom van mijn accu die waarschijnlijk te laag is.

Wat voor accu heb je? En met name, wat is de A-waarde die de accu vermeldt?

Ga er maar vanuit dat je gloeispiralen onvoldoende werken voor deze koude.

pwassink

Citaat van: Hans Duiven op 20-12-2009 17:12:06
Schuim de pompstations even af of er misschien eentje tussen zit die dit verkoopt:

http://3.bp.blogspot.com/_Cj3I2gaFn1c/SVlYFsQ51bI/AAAAAAAAABc/ToqjGWucNuQ/s320/Startpilot.jpg

't Is een noodoplossing, maar dan slaat ie vast wel aan  ;D

Hans

Oh my god ..

k zal het maar groot en vet schrijven :  


EEN HEEL KLEIN BEETJE !


Anders krijgen we weer een hele hoop diesels met koppaking lekkage's binnenkort ..   :eusa_whistle:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jans Duiven

Nou dat valt bij die van mij wel mee Peter, of hij heeft een hele sterke koppakking.

13 Oktober nog gedaan door de anwb na het tanken van verkeerde brandstof.

Maar wellicht toch maar het bovenstaande advies opvolgen dan!!

Hans

KIM

Het recept voor op hol slaande diesels...

RRRRR_Ramon

Citaat van: Hans Duiven op 20-12-2009 17:12:06
Schuim de pompstations even af of er misschien eentje tussen zit die dit verkoopt:

http://3.bp.blogspot.com/_Cj3I2gaFn1c/SVlYFsQ51bI/AAAAAAAAABc/ToqjGWucNuQ/s320/Startpilot.jpg

't Is een noodoplossing, maar dan slaat ie vast wel aan  ;D

Hans

Dit spul is nog erger dan heroïne voor een mens. Je dieseltje raakt er verslaafd aan en komt er nooit meer vanaf... Op een gegeven moment zal je dit spul zelfs bij +20 graden in je motor moeten spuiten. Daarbij als je het gebruikt bij de eerste echte koude start van de dag dan krijg je een soort backfire (zoals bij LPG wagens kan gebeuren) en kunnen er deuken van de luchtfilterbox van binnenuit op je motorkap komen. Dit wordt dan veroorzaakt door je gloeispiralen (de nog werkende dan). Een explosie dus...

Niet aan beginnen!! Ban de Startpilote!!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Turbo-Geek

Idd !

Als je dit soort rotzooi nodig hebt om te starten zou ik gewoon gaan kijken voor een andere auto .......
Ook een diesel hoort gewoon (ook met dit weer) gewoon te kunnen starten, als dat niet zo is dan heb je ergens een technisch probleem (daar weet ik verder weinig van).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

V70TDIaRica

oke; eerste (voorzichtige) conclusie gloeibougies.
Hoe kan ik ze doormeten/ testen? ik kon er zo niets van vinden via de zoekfunctie.