Licht schokkende auto

Gestart door Werffs, 20-12-2009 15:18:16

Vorige topic - Volgende topic

Werffs

Bij dit gladde en koude weer is het mij opgevallen dat als ik in z'n 2de versnelling met zo'n 2000 tpm rijd (je moet voorzichtig zijn op sommige plekken  :)).
dat de motor onregelmatig loopt. wat schokkerig dus. Hij doet het niet alleen bij koude motor.

Gaat om s70 2.5T  met handbak.
Bougies, bougiekabels, verdelerkap zijn 1000km geleden vervangen (alleen bobine en kabel tussen verdelerkap en bobine zijn niet vervangen).

Wat kan dit zijn?

Gr. Simon

Jasper Boven

Nokkenas sensor? Neem aan dat je ook de rotor hebt vervangen? Je rijdt benzine?

Werffs

Jep, rotor ook vervangen. en het is een benzinemotor

UserID6342

Dat het een benzinemotor is bleek al uit je 1e posting.  Stotteren kan verschillende oorzaken hebben, idd nokkenassensor, maar ook de bobine is een verdachte.

Jasper Boven

Citaat van: Werffs op 20-12-2009 18:31:07
Jep, rotor ook vervangen. en het is een benzinemotor
Het ging mij er meer om welke brandstof je rijdt. Benzine of gas. Succes met het verhelpen van je probleem.

FelixB

Had ik ook toen ik mijn V70n kocht, ik vermoedde dat de vorige eigenaar op goedkope benzine had gereden.
Nu ik vaak BP-98 tank is dit schokken over ....
855R & C70 T5 cabrio automaat

Werffs

Nou ik wil je vertellen dat ik eens goed heb rond gekeken hier in de buurt, maar dat ik nog geen benzinepomp heb kunnen vinden die 98 heeft (regio Delfzijl).

Wou eens kijken/ondervinden wat het verschil is.

Zijn er trouwens nog meer verschijnselen bij een defecte nokkenassensor?

thuur

Citaat van: Werffs op 21-12-2009 19:51:35
Zijn er trouwens nog meer verschijnselen bij een defecte nokkenassensor?

Foutcodes of niet starten.

Gr 8)

Werffs

Ik heb 1 keer gehad, bij de garage, dat de auto niet wou starten.
Auto was nagekeken en de monteur wou de motor starten, maar er zat totaal geen leven in.

Na een paar keer proberen te starten deed ie het ineens weer.
Heb dit probleem daarna niet weer gehad.

thuur

Citaat van: Werffs op 21-12-2009 21:40:57
Ik heb 1 keer gehad, bij de garage, dat de auto niet wou starten.
Auto was nagekeken en de monteur wou de motor starten, maar er zat totaal geen leven in.

Na een paar keer proberen te starten deed ie het ineens weer.
Heb dit probleem daarna niet weer gehad.

Dat kan een defecte nokkenassensor zijn inderdaad. Als de sensor helemaal geen pulssignaal geeft aan de ECU zal er ook geen storing worden opgeslagen.

Gr ;)

Seaman

Onze V70 2.5 op Gas (1999) heeft ook deze verschijnselen (regelmatig moeite met starten en bij constante snelheid wat schokken, ook op benzine).

Hoe kun je de diagnose zoals door Thuur gesteld (nokkenassensor) bevestigd krijgen en wat zijn de kosten als je dit mankement laat herstellen?

Alavst dank

Seaman
V70 2.5 10V mrt 1999 Europa

thuur

Citaat van: Seaman op 21-12-2009 22:47:58
Hoe kun je de diagnose zoals door Thuur gesteld (nokkenassensor) bevestigd krijgen en wat zijn de kosten als je dit mankement laat herstellen?

Zoals eerder gezegd: begin bij de ontsteking.

Een haperende nokkenassensor uit zich idealerwijs in een foutcode, dan weet je het zeker. Als hij soms geen signaal geeft, en niet start, is het slechts een van de mogelijkheden. In het laatste geval begin je bij het goedkoopste.

Gr ;)