OBD-1 storing

Gestart door maarten-rademakers, 22-12-2009 15:51:49

Vorige topic - Volgende topic

maarten-rademakers

Kan iemand mij helpen?

Al een tijdje last van een schommelend toerental tussen de 800-1200.
Voor de rest geen problemen. Start/rijdt prima.

OBD-1

A2
2–3–2 Adaptieve lambdaregeling, stationair Storingslampje licht op

A7
1–2–2 Sensortijd motortemperatuur te lang

Zijn dit 2 storingen met dezelfde oorzaak? Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen?

Gr Maarten

thuur

122 kun je negeren, die zit in haast elke 850.

Controleer goed op vacuumlekkages en maak je gasklep en stationairregelaar eens goed schoon.

Gr ;)

mevita

koelvloeistoftemperatuursensor controleren,

gr mevita

maarten-rademakers

FGG

Citaat van: maarten-rademakers op 22-12-2009 18:29:21
ehh hoe?

Gasklephuis kun je vrij eenvoudig loshalen en met een overmaat aan remmenreiniger schoon krijgen.
Vacuumlekkages kun je auditief doen met draaiende motor.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mevita

Hier kun je eens kijken http://www.hella.com/produktion/HellaBEFL/WebSite/MiscContent/Download/Wholesalers/General/EE08_05_B_Productoverview_NL_B.pdf

je moet dan een bepaalde ohm waarde meten, ik heb ergens gelezen dat je het ook kan meten met 12v en een lampje als je de sensorschroefdraad dan in 88graden warmwater legt moet het lampje uitgaan maar of dit klopt zullen de techneuten hier moeten beamen,

gr mevita

een slechte bougie kabel kan ook een schommelend toerental veroorzaken

Jeroentjuh

Ik denk gewoon ergens een vacuumlek, ff goed controleren.....

thuur

Citaat van: maarten-rademakers op 22-12-2009 15:51:49
A7
1–2–2 Sensortijd motortemperatuur te lang

Zegt niets over de

Citaat van: mevita op 22-12-2009 18:24:34
koelvloeistoftemperatuursensor

De klokkenwinkel (A7) is verantwoordelijk om het motortemp.signaal door te geven aan diverse systemen (b.v. ECC). Dit moet binnen zoveel milliseconde gebeuren. Zodra een signaal niet op tijd doorkomt wordt deze foutcode opgeslagen. Dat gaat op 10+ jaar en ettelijke tonnen kilometers wel eens mis. Geen enkel probleem.

Gr 8)

hans67

Hoi Maarten,

Het controleren van vacuumlekkages gaat erg goed met een spuitbus remmenreiniger (is eigenlijk gewoon wasbenzine) als je dat spuit op de plaatsen waar slangetjes aangesloten zitten op het spruitstuk, wordt het naar binnen gezogen als er een lekkage is en dat hoor je omdat het toerental dan meteen op loopt.
Een lastig slangetje is die aan het uiteinde van het spruitstuk, verstopt tussen spruitstuk en stuurbekrachtigingspomp.
Succes.
Hans

maarten-rademakers

problem solved!
vacuum slangetje helemaal links bij de stuurbekrachtgingsmotor lag los. weer aangesloten vastgezet en hij loopt weer als een zonnetje stationair! dank voor de tip!

groet, Maarten

ps hoeveel relais zitten er normaalgesproken links onder het stuur, zeg maar links van de rem? ik probeer een storing te vinden van mijn binnenverlichting. gaat wel aan bij openen dmv centrale deurvergrendeling maar niet als 1 vd portieren geopend wordt.