Hikken

Gestart door Arjanestate, 22-12-2009 17:09:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjanestate

Mijn 850 10V-er heeft erg vervelend ongemakje, hij houdt in op zowel benzine als op LPG (geen G3), en dat doet ie ongeveer vanaf 2 á 3 kilometer rijden  en niet constant, soms gaat het weer een paar minuten goed en dan begint ie weer. Constant rijden gaat prima, maar moet ik  inhalen, optrekken of tegen een hellinkje van een viaduct op, dan begint ie in te houden en stotteren en bij vol gas een backfire(LPG).
Op gas heeft ie ook nog dat ie af en toe een bok geeft, op bezine weer niet.
ik heb de rotor en verdeler, de bougiekabels en bougies vervangen. Voor dat ik andere (duurdere) ontstekings componenten ga vervangen wiul toch graag weten wat het precies kan zijn

Ik hioor het wel,

gr Arjan
854 T-5 ROOD 1994

Ludo

Is de koelvloeistof op peil?.
Foutcodes?.

FGG

Een backfire? Meestal treedt een backfire op bij lage toeren, maar ik mag me vergissen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jur

Citaat van: Ludo op 22-12-2009 18:35:16
Is de koelvloeistof op peil?.

Kun je uitleggen waarom dat uitmaakt Ludo?
Niet dat het niet belangrijk is ;D

Ludo

Als er niet voldoende koelvloeistof is, krijg je bevriezingsverschijnselen in de verdamper.
Wél lucht, maar geen (voldoende) brandstof, doet ploffen...  ;D

Vulk

Citaat van: Arjanestate op 22-12-2009 17:09:05

ik heb de rotor en verdeler, de bougiekabels en bougies vervangen. Voor dat ik andere (duurdere) ontstekings componenten ga vervangen wiul toch graag weten wat het precies kan zijn

Ik hioor het wel,

gr Arjan

Je hebt zowat alles gehad dus je neemt best de rest mee. Dingen zijn gewoon versleten als ze nog origineel zijn.

Arjanestate

Citaat van: Ludo op 22-12-2009 19:02:17
Als er niet voldoende koelvloeistof is, krijg je bevriezingsverschijnselen in de verdamper.
Wél lucht, maar geen (voldoende) brandstof, doet ploffen...  ;D


Heeej.... had ik nog niet naar gekeken, net ff gedaan hij staat nét boven het MIN streepje, morgen maar even kijken hoe hoeveel er bij moet, laatste keer dat ik er naar had gekeken was toen ik em net gekocht had en das al weer 20000km en 5 maanden verder :P ik kijk alleen maar naar de olie...
Citaat van: FGG op 22-12-2009 18:55:40
Een backfire? Meestal treedt een backfire op bij lage toeren, maar ik mag me vergissen.

Ja dat klopt, maar als je bij lage toeren het gaspedaal vol ingedrukt heb dan wil ie wel knallen!
854 T-5 ROOD 1994

henry classic v70

Als je koelvloeistof op peil is en hij doet het dan nog dan zou ik de bougie's er nog maar eens uithalen om deze te bekijken. Ik had er speciale gas bougies in gezet maar ging ook bokken (had toen bougie's, kabels, verdeler en rotor vervangen). De orginele volvo bougie's er toen ingedraaid en het probleem was weg!

Welke bougie's heb je er in gedraaid?
Als dat allemaal goed blijkt te zijn kan er nog 1 ding niet fijn meer werken: bobine
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Arjanestate

Ik dénk dat het euvel over is, ik heb net nog even onder de kap gekeken en heb diverse stekkers losgehaald en bekeken, die van de bobine was groen uitgeslagen op de contactpunten, net even schoongemaakt en een km of 20 gereden op benzine, dat goed, daarna op gas een stuk en geen problemen meer, nog even afwachten of het morgenochtend richting mijn werk ook goed gaat. Nu maar hopen dat het zoiets simpels is, meestal niet is mijn ervaring...
854 T-5 ROOD 1994

cas

nou zijn we wel benieuwd of het nou echt over is.......

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MICHEL306

Als dit het niet was, alle bougies er uit en de electrode afstand naar 0.5mm zetten gegarandeerd dat je er van af bent.

gr M

Arjanestate

Citaat van: cas op 18-01-2010 22:59:29
nou zijn we wel benieuwd of het nou echt over is.......



Het inhouden op benzine en gas is in iedergeval over, het lag aan vocht in de verdeler, na twee dagen zat ie weer vol met condens, heb een nieuwe geplaatst met een nieuw afsluit ringetje, beetje vet en tot nu toe geen last.

Ik heb trouwens een t-5 gekocht, dus ik wil dit zo gauw mogelijk verholpen hebben als ik mijn oude auto verkoop, iemand een idee? Toch bougies?

Ik heb wel sinds kort dat ie op gas schokt, zo`n schok voelt het zelfde als wanneer je overschakelt naar een andere brandstof zonder even je gaspedaal los te laten,en dat doet ie als ie warm is, hij doet het regelmatig, en schakel je over op benzine dan doet ie dat nog binnen 15 seconden een paar keer en dan is het over en dan kan ik weer overschakelen op gas tot het zich weer herhaalt.
Tussen de schokken door rijdt ie gewoon goed.
854 T-5 ROOD 1994

V70geRwin


Arjanestate

als ik op zoek wat relais 103 doet, schakelt ie de brandstoftoevoer af bij een ongeluk. Het probleem geschiedt bij het rijden op LPG, en niet op benzine (op die eerste 15 seconden na, dan). Dan lijkt hety mij dat ie het bij beide brandstoffen constant zou doen.
854 T-5 ROOD 1994

V70geRwin

Citaat van: Arjanestate op 22-01-2010 16:00:02
als ik op zoek wat relais 103 doet, schakelt ie de brandstoftoevoer af bij een ongeluk. Het probleem geschiedt bij het rijden op LPG, en niet op benzine (op die eerste 15 seconden na, dan). Dan lijkt hety mij dat ie het bij beide brandstoffen constant zou doen.


als het een constante storing is wel, als ie soms wel en soms niet contact maakt zou het kunnen. het is makkelijk uit te sluiten door het relais tijdelijk te overbruggen.