850 T-5R vs S60 T5 vs S80 T6

Gestart door capri, 22-12-2009 19:46:56

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: capri op 23-12-2009 07:35:40
Koop echter ook voor dat geld bijna een S80 T6 of een S60 T5 met veel minder km op de klok.

Klopt, in aanschaf zijn ze relatief goedkoop, maar in onderhoud behoorlijk prijzig. Ik heb er in die ca. 3 maanden tijd al bijna 1000 Euro's op stukgeslagen. Weliswaar grotendeels achterstallig onderhoud (remschijven en blokken rondom) en preventief onderhoud (distributieriem, waterpomp, multiriem), maar naar verwachting kan ik er de komende maanden nog een keer zo'n bedrag aan uitgeven vanwege achterstallig onderhoud. Allemaal ingecalculeerd weliswaar, maar toch.

Citaat van: Quota op 23-12-2009 09:03:51
C) Ultieme wolf in schaapskleren voor bij een stoplicht, koop dan een T6 en verwijder het model embleem.

Klopt helemaal, alleen is het iedere keer een aanslag op de automaat. Je moet er gewoon een beetje rekening mee houden dat dat ding een keer kapot gaat en gereviseerd moet worden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

axelvr

Let wel op , als het een T6; die tiptronic bak is een ramp!

Mijn vader had in 2 jaar tijd 3 nieuwe bakken gehad in de s80!!!

Die van ons was wel gechipt , ze zeggen wel eens dat het daar door kwam ,
maargoed met een s80 zonder fabrieksgarantie zou ik niet snel aan beginnen

Marc O.

Citaat van: axelvr op 23-12-2009 11:03:24
Let wel op , als het een T6; die tiptronic bak is een ramp!

Mijn vader had in 2 jaar tijd 3 nieuwe bakken gehad in de s80!!!

Die van ons was wel gechipt , ze zeggen wel eens dat het daar door kwam ,
maargoed met een s80 zonder fabrieksgarantie zou ik niet snel aan beginnen

Tja, Volvo heeft die motor destijds gedowntuned (van zo'n 320pk terug naar 272pk) omdat de bak het niet zou trekken. Als je hem zelf dan toch weer gaat chippen naar zo'n 320pk dan kun je natuurlijk problemen verwachten. Drie bakken in 2 jaar is wel heel erg extreem hoor.

animalT5R

Was voor de E ook met een S80 bezig,en als ik dat zo een beetje lees zijn de AT bakken niet de beste op de plank..
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Thijssie!

Toch vreemd dat Volvo dit soort problemen toelaat. Poosje geleden stond er een XC90 met 93.500(!!!) met een kapotte bak op de zaak. Dit zal eigenlijk nooit mogen gebeuren bij zo'n dure auto...

TIMON

Citaat van: Thijssie! op 23-12-2009 11:10:50
Toch vreemd dat Volvo dit soort problemen toelaat. Poosje geleden stond er een XC90 met 93.500(!!!) met een kapotte bak op de zaak. Dit zal eigenlijk nooit mogen gebeuren bij zo'n dure auto...

laatst een XC60 met 163KM!!!!!! met kapot stuurhuis
85011940

Thijssie!

Citaat van: TIMON op 23-12-2009 11:28:47

laatst een XC60 met 163KM!!!!!! met kapot stuurhuis

Okay die gevallen zijn er ook, maar goed dat is tot op heden eenmalig lijkt me. De bakken van de T6 vallen bijna met bosjes... :eusa_doh:

BenC70ES

Zijn die op een bepaald moment niet verbeterd?  Of hebben ze gewoon het koppel nog verder terug geschroefd?  :evil:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piere

Is de T6 eigenlijk niet verkijgbaar met MT?

Of:

Kun je de T6 niet ombouwen naar MT?
:eusa_eh:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Thijssie!

Citaat van: Piere op 23-12-2009 11:44:29

Of:

Nee is niet geleverd met MT maar alles kan ;D

Simplicity

Alles mooi en aardig maar kan je dan ook precies vertellen hoe de eigenaar ermee omgegaan is?
Als je een handbak bv afragd kan je de boel misschien ook snel moeten gaan vervangen...

Punt is hoe meer er op een auto zit hoe meer er kapot kan gaan, wil je een dikke auto dan betaal je ervoor is toch heel simpel. Voor een duppie kan je niet op de eerste rij zitten tenzij je de connecties ervoor hebt.

Van een sneller model kan je trouwens ook wel verwachten dat de techniek ook z'n best al heeft mogen doen, men koopt tenslotte ook geen R om vervolgens niet boven de 3000 toeren te komen.

Piere

Citaat van: Thijssie! op 23-12-2009 11:48:06
Citaat van: Piere op 23-12-2009 11:44:29

Of:

Nee is niet geleverd met MT maar alles kan ;D

Misschien dat de 6-bak uit de Focus RS T-5 het wel aankan, die heeft tenslotte ook 330 pk ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Thijssie!

Citaat van: Simplicity op 23-12-2009 11:52:07

Alles mooi en aardig maar kan je dan ook precies vertellen hoe de eigenaar ermee omgegaan is?
Als je een handbak bv afragd kan je de boel misschien ook snel moeten gaan vervangen...

Punt is hoe meer er op een auto zit hoe meer er kapot kan gaan, wil je een dikke auto dan betaal je ervoor is toch heel simpel. Voor een duppie kan je niet op de eerste rij zitten tenzij je de connecties ervoor hebt.

Van een sneller model kan je trouwens ook wel verwachten dat de techniek ook z'n best al heeft mogen doen, men koopt tenslotte ook geen R om vervolgens niet boven de 3000 toeren te komen.

Tuurlijk gaat het eraltijd om dat een auto fatsoenlijk wordt bereden en onderhouden. Echter dit punt ben je voorbij wanneer het een veel voorkomend probleem is. Je kan mij niet wijs maken dat iedereen die zijn T6 bak aan gort rijd, ermee heeft zitten boenderen... Daar komt bij dat deze XC90 van een hele nette zakenman was en het niet echt het type was om overal vol weg te stuiven...

capri

Citaat van: capri op 22-12-2009 19:46:56
Rij momenteel in een T-5R automaat en kijk natuurlijk ook wel eens naar andere volvo,s
Wat mij opvalt is dat je voor niet al te veel geld en niet te veel km [ onder de 200.000 ] bv ook een
S60 T5 of S80 T6 kunt gaan rijden.
Onderhoud van een 850 T-5R na 300.000 km kan natuurlijk behoorlijk in de papieren lopen als je de auto in goede staat wil houden.

Lijkt wel aantrekkelijk een volvo met wat minder kilometers op de klok waar je wat minder aan hoeft te doen aan onderhoud en goedkoper is in aanschaf.  

Een goed rijdende T-5R kost wel een hoop.

:eusa_think:  

Een S80 T6 automaat valt voor mij dus af. Mijn huidige T-5R laten chippen en wil niet inleveren op snelheid.
Automaat van een S60 T5 beter. ???

Marc O.

Citaat van: Thijssie! op 23-12-2009 11:56:43
Citaat van: Simplicity op 23-12-2009 11:52:07

Tuurlijk gaat het eraltijd om dat een auto fatsoenlijk wordt bereden en onderhouden. Echter dit punt ben je voorbij wanneer het een veel voorkomend probleem is. Je kan mij niet wijs maken dat iedereen die zijn T6 bak aan gort rijd, ermee heeft zitten boenderen... Daar komt bij dat deze XC90 van een hele nette zakenman was en het niet echt het type was om overal vol weg te stuiven...

Ander voorbeeldje dan: Een van onze directeuren (óók een nette zakenman) heeft een VW Touareg die nu al aan zijn tweede motorrevisie in twee jaar tijd toe is. Betreft de bekende 5 cylinder diesel motor. Ik heb echter het sterke vermoeden dat het aan zijn rijstijl ligt, dus dat kan bij die XC90 net zo goed het geval zijn.