Waarom stalen velgen bij winterbanden

Gestart door RJvT1961, 23-12-2009 00:35:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RJvT1961

Wat is de reden dat winterbanden veelal combineren met stalen banden?
Heeft dat een specifieke reden?

Ik kan nl originele Volvo 5 spaaks velgen kopen met winterbanden (vredestein snowtrac 2).

Ron

thuur

Relatief goedkoop, zowel in aanschaf als vaak in maat. En staal is niet zo onder de indruk van pekel.


Gr 8)

linfiel

En de meeste doen het ook voor de sneeuwkettingen,stalenvelg kan wel tegen een stootje en een krasje.

Vulk

Staat gewoon stoer in de winter ook. ;D

BenC70ES

Citaat van: linfiel op 23-12-2009 07:05:08
En de meeste doen het ook voor de sneeuwkettingen,stalenvelg kan wel tegen een stootje en een krasje.

Je hebt ook sneeuwkettingen voor grotere alu velgen die geen krassen maken...

Ik heb net een Duitse test gelezen waarbij een 225/40/18 met een 205/55/16 winterband vergeleken werd en die deed het zeker zo goed op sneeuw en een stuk beter op niet besneeuwd wegdek.

Gewoon je alu velgen wat vaker wassen of een nieuw kleurtje geven als ze wat minder worden.

Persoonlijk vind ik die zwarte stalen velgen niet mooi.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

FGG

En iedereen kan zien dat je winterbanden hebt.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

FelixB

Bij de ATU zijn lichtmetalen velgen even duur als zwarte stalen bij andere leveranciers, dus heb ik daarvoor gekozen.
Deze velgen hebben speciaal veel ruimte tussen de (5) 'spaken' zodat je ze makkelijk kunt reinigen met een borstel; normale LMV's hebben meestal dunnere openingen, meer 'spaken' dus zijn ze ook moeilijker te reinigen
855R & C70 T5 cabrio automaat

toppertje

ik gebruik liever banden van RUBBER. :eusa_whistle:

Haenzel

Citaat van: BenC70ES op 23-12-2009 10:44:44
Ik heb net een Duitse test gelezen waarbij een 225/40/18 met een 205/55/16 winterband vergeleken werd en die deed het zeker zo goed op sneeuw en een stuk beter op niet besneeuwd wegdek.

Hmmm, kan me 1996 nog herinneren, rally van Great Britain. Stig Blomqvist eindigde 3e in een Skoda Felicia. Een hele prestatie in  een veld met veel betere auto's.

Reden: Hij was de enige die koos voor smalle winterbanden op het besneeuwde parcours....

Ik weet niet welke auto bij de duitse test is gebruikt maar dat moet een zware bak geweest zijn. Volgens mij is druk per cm2 alles als het om grip in sneeuw gaat.....  Zou altijd minimaal 1 maatje smaller dan de standaard zomerbanden nemen.