Home alone werkelijkheid ! met foto van schade

Gestart door cas, 23-12-2009 18:00:32

Vorige topic - Volgende topic

cas

zou vannochtend om 1200 vertrekken naar thailand.    

wat is er gebeurd.

Vroeg op, ik ben daar al niet zon held in, maar heb gelukkig wat uurtjes slaap gehad, en werd op tijd wakker. half 7 om precies te zijn. lekker gedousched en de tas gepakt. vervolgens buiten de volvo gestart en op naar schiphol. Ik heb een parkeerplek gehuurd om de auto mijn vakantie periode te stallen, want of de treinen wel of niet reden was enkele dagen geleden niet zeker.

ik blij, het gaat goed, de sneeuw houdt mij niet tegen! geen files of glijpartijen. ik lever mijn auto in. met een schuttle busje naar schiphol. ik ben op airport om kwart voor negen, ruim op tijd om in te checken. dit doe ik dus ook meteen, zodat ik gebruik kan maken van de ABN amro lounge sinds kort  :eusa_dance:

MAARrrrrrr.... wat blijkt, we checken in, maar kunnen de bagage niet achterlaten. vanwege een technisch probleem. ik vertrouw het al niet zo. een balimedewerkster ( knappe! ) roept me appart en verteldt me dat het wel even kan duren, het kan zelfs zo zijn dat ik een hotel krijg en dat we morgen gaan.

daar wil ik niet op wachten en bel een vriend van me die vliegtuigjes repareerd daar. binnen twee minuten wordt ik teruggebeld. sorry cas, jouw vliegtuig gaat niet vertrekken vandaag. een motor heeft een bagage container opgeslokt.
ik ga naar de bali, en het is inmiddels iets na 9 uur. ik zeg tegen die bali man, kan je me niet overboeken naar een andere vlucht. hoezo, is zijn antwoordt. omdat ik weet dat dit vliegtuig niet meer gaat vliegen. hoe weet jij dat? doet er niet toe, jij kent mensen en ik ook zeg ik. voelde me wel heel stoer hoor!  8)
maar nee, ik moest wachten op hun officiele berichtgeving om 11 uur. als ik voor die tijd een andere vlucht regel, is dat op eigen kosten. doe ik het erna, dan kan ik een refund krijgen.  ik wist wel dat china airlines nog veel ruimte had en ook eva air. dus ik wachte. na 3 uur werdt dus bevestigd wat ik al wist. schandalig. ik meteen vragen naar de overboeking. VOL. was het antwoord. alle bussnissclass klanten hebben die andere plekken gekregen!! vuil spelletje toch!!??
morgen, waarschijnlijk. dus ik besloot om naar huis te gaan, en niet gebruik te maken van het o zo gezellig dorint hotel dat ze aanbieden daar op schiphol.

het vervelende is dat ik ook 1 opvolgende vlucht zou missen. maar als ik morgen ga wel de interne vlucht naar kho samui zou halen.

NIET, ik wordt net gebeld.  vrijdag avond kunt u pas vliegen. als u ander ticket vind zelf, kan dat. maar die zijn toch  nu 2 keer zo duur. mijn neef zit te wachten op bankok. en we zouden samen naat kho samui vliegen.  die vlucht red ik ook niet meer. en dat is niet met hun maatschappij, en ook niet hun probleem. zou wordt het echt gezegd he!! hotel is ook voor jan met de korte achternaam betaald.

en nu.... ik weet het niet meer. mijn kerst is verneukt door een bagagecontainer. en een asosiale vluchtmaatschappij.

ben wel verzekerd. kan je nagaan als je dat niet bent, krijg je niets! nu? ook al geven ze me 500 euro per gemisde vakantie dag. hoef ik niet..... dus heb je ook weinig aan.

BAH!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

pooh

ik zou toch gewoon vrijdagavond gaan en een binnenlandse vlucht naar Koh Samui boeken, je neef kan er al naar toe en de gemiste nachten in het hotel krijg je terug via je verzekering.

Balen is het absoluut en ik zou er ook boos over zijn, maar ik zou niet mijn hele vakantie erdoor laten vergallen.

Denk er nog even over na, en Koh Samui is altijd geweldig, ookal kom je 2/3 dagen later aan ;)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

cas

heb je wel gelijk in Pooh.....

maar nu hoor ik net ook nog eens dat het vliegtuig wel degelijk door klm had kunnen worden gefixt. om dan alsnog binnen 24 uur te vertrekken.

maar....

het is te duur, ze vliegen liever zelf een nieuwe motor in.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Marc O.

Da's allemaal goed klote, maar zoals pooh ook al zegt zou ik m'n vakantie er niet door laten vergallen.

Citaat van: cas op 23-12-2009 19:14:10
het is te duur, ze vliegen liever zelf een nieuwe motor in.

Tja, da's het gevolg van het feit dat we allemaal zó goedkoop willen vliegen dat die maatschappijen geen of nauwelijks winst maken. You win some, you lose some.....
...The Nile isn't just a river in Africa...