ABS lampje

Gestart door Nanno, 04-01-2004 20:21:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nanno

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Volvo 850 2.5i uit 1996 hij rijdt werkelijk fantastisch.

Echter, zo af en toe gaat het oranje waarschuwingslampje van de ABS branden terwijl de ABS zelf wel goed werkt. Dit heb ik vandaag nog kunnen merken op een besneeuwde weg. Wanneer ik de de motor uit zet en even later opnieuw start brandt het ABS lampje eventjes en dooft na ongeveer 5 seconden.

Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt kan worden?

Groeten,

Nanno.


DopdeDouwer

Dat het lampje eventjes blijft branden hoort, ik geloof dat het iets te maken heeft met de zelf test ofzo. Evenals het geluid dat je hoort bij het wegrijden, na het starten (bij ong 30km/u).
Vierkant Rules

BartRas

Als het lampje tijdens het rijden gaat branden, zit er meestal iets niet goed met een v/d ABS sensoren. Beetje handig? Maak ze zelf schoon(contactjes), anders ff langs de dealer
there is no substitute for PK's

2.0keijzer

Kan ook in je contactslot zitten: als het lampje gaat branden, of na het starten niet uitgaat: even aan je slot morrelen.

Nanno

Bedankt voor de reacties.

Het gekke is dat de auto volgens de vorige eigenaar voor dit probleem bij de dealer is geweest en er zijn nieuwe sensoren opgezet, men kan het probleem echter niet localiseren. Enfin, ik zal de sensoren schoon maken en maar hopen dat het dan beter wordt. Vandaag trouwens geen problemen gehad ondanks in totaal 100km te hebben gereden.


Manolo

Hoi Nanno,

Ik ook ben eigenaar van een 855 GLT uit 1994, met 330,000 km in de teller, riidt op gas uitstekend. Af en toe heb ik dezelfde probleem, ABS lampje gaat opeens branden, maar verder auto rem fine. Als vogtig is doet het vaak. Mijn monteur in Nijmegen hebt alles gecontroleerd, maar niks gevonden. Als je opnieuw de motor opstarten, lampje gaat uit als gewoonlijk. Eingelijk is niet zo lastig, maar als iemand weet van, ik zal dankbaar zijn.

vriendelijke groeten

Manolo

denkweb

Wellicht een veel simpelere oplossing:

Wacht met starten tot het lampje uit is.

Dus:
Auto op contact...
Auto de nodige zelftests uit laten voeren...
lampjes uit...
starten maar!

Zelfde geldt overigens voor een Diesel, in de winter steekt daar het voorgloeilampje de kop soms op, altijd even wachten tot deze ook uit is!

Entuscan

Doe ik ook altijd, ff wachten met het contact doordraaien tot die controle lampjes uitzijn.

SRS test gebeurt blijkbaar wel opnieuw net na het starten
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Jack

Nanno, hoogst waarschijnlijk moet er een nieuw abs control module in.
Be realistic; ask for the impossible...

BartRas

Denk gewoon dat een van je abs sensoren (die bij je schijven) vuil is/slecht contact, ff schoonmaken met contactspray. Niet te moeilijk denken, 330d KM mag er dan een contactje af en toe slecht geleiden...
there is no substitute for PK's

ramon123

Vaak geeft de testkast de storingscode: Storing sensorcircuit abs gever achter op Na vervangen van sensoren blijkt 8 van de 10 keer dat het in de abs unit zit.

Wat wel eens wil helpen is de stekker van de unit eraf. Stekkers goed schoonmaken invetten en dan maar zien of ie het weer doet.

En anders unit uit mekaar trekken en reinigen. Vaak zit er corrosie op de printplaat.
Vaak door lekken van remolie met bijvullen.

Greetzz volvo monteur

)0H@N

Na dit gelezen te hebben. heb ik ook nog een vraagje.

Tijdens het starten gaat bij mij ook het lampje branden op het dashboard, dit gaat netjes uit.

nu is het bij mij al een paar keer voor gekomen dat mijn auto toch slipt bij het remmen(blokkerende wielen).

Houdt de ABS ook rekening met de snelheid( beide keren met een gangetje van max. 30 km/u?
Is het mogelijk dat er geen ABS op de auto zit? (maar waarom test het lampje dan, en ook het geluid bij 30 km/u is er)

Is het mogelijk iets anders?

Alvast bedankt.
Thank you for flying with Volvo.

Bob14

Ik had ook ook problemen met het oranje ABS lampje [bleef branden].
Problemen werden opgelost toen het (sleutel)contact vervangen werd.
(Volvo 850 10V 2.0 1995)

Arjan

Volgens mij werkt de abs niet meer bij langzame snelheid.

Of dit 30 km is weet ik niet.

denkweb

ABS werkt normaliter pas boven de (ik dacht) 35km/u.