ABS-Tracks lampje gaat branden bij warm weer of hete motor

Gestart door Dirk, 24-12-2009 22:31:56

Vorige topic - Volgende topic

Dirk

Hallo allemaal, regelmatig gaat in onze 850-T5 uit 1996 bij warm weer of wanneer je met een hete motor voor een stoplicht stopt het ABS lampje branden. Foutcode uit laten lezen, foutcode 112 "Solenoid S1 short circuit to battery voltage ".
Wie weet waar dit door veroorzzkt wordt? Is het een sensor of de ABS controler?
Hopelijk kan iemand me verder helpen.

verburgh

denk je ABS controler,bij mij brand die altijd,ik moet hem even laten maken kost 130 euro.

Sbv

Maken kan je zelf als je een beetje kan solderen. Anders misschien even contact opnemen met Thuur, hij heeft al meerdere forumleden geholpen.

thuur

Citaat van: Sbv op 24-12-2009 22:46:10
Maken kan je zelf als je een beetje kan solderen. Anders misschien even contact opnemen met Thuur, hij heeft al meerdere forumleden geholpen.

'Meerdere' begint een understatement te worden ;D

Maar wel allemaal voor veel minder dan 130 euro.

Gr ;)

verburgh

Henk855

Ik heb het zelf gedaan na de berichten op het forum, open maken van de controler is een klusje waar je bij moet uitkijken om je niet met een stanleymes in je vingers te snijden. Eenmaal open is het een zaak de siliconen laag rond de soldeer punten te verwijderen en dan de soldeerpunten met een beetje harskern tin opnieuw te laten vloeien, wil je het helemaal goed doen dan neem je een tinzuiger en verwijder je eerst de oude tin en soldeer je alles opnieuw door. Daarna de doos weer dicht kitten met butileenkit en monteren en ga er maar van uit dat de ABS lamp uit is. Durf je het niet neem contact op met Thuur.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

thuur

Sjors beschrijft het werk in een notedop ;)
Uiteraard ga ik niet "aantippen" maar maak alle solderingen volledig nieuw.

Bijna 1/3e van het door jou genoemde tarief, verburgh.

Gr :D

mehn

Citaat van: Dirk op 24-12-2009 22:31:56
Foutcode uit laten lezen, foutcode 112 "Solenoid S1 short circuit to battery voltage ".

Weet je zeker dat je de code van A3 hebt en niet die van A1? Deze foutcode lijkt me van de automaat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Dirk

Hé, bedankt allemaal voor jullie reacties, hoe kom ik aan Thuur z'n email voor reparatie? 

Vulk

elianmars

Citaat van: thuur op 24-12-2009 22:54:21
Citaat van: Sbv op 24-12-2009 22:46:10

'Meerdere' begint een understatement te worden ;D

Maar wel allemaal voor veel minder dan 130 euro.

Gr ;)

"Bijna alle forumleden", dan?  ;D

Ludo

Dirk

Ludo

Dat is goed nieuws dan, maar toch vreemd.
In het abs circuit vind ik geen foutmelding die samenhangt met een lage accuspanning.
:eusa_think:

thuur

Foutcode 112 op de ABS bestaat niet. Wel 121 of 211. Bij stilstand zou alleen 121 kunnen optreden, en wel dat het signaal wordt beinvloed door elektromagnetische straling van buitenaf. Maar dan nog zou het lampje alleen aangaan boven de 20 km/u en werkt je ABS pas vanaf 40 km/u.

433 is te hoge accuspanning.

Gr ;)