Dan toch eindelijk een V70

Gestart door Hiker, 24-12-2009 23:39:56

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Hallo,

Mijn naam is Haiko, ben 39 en woon in Earnewald in friesland.

Vandaag hebben we onze 'nieuwe' V70 2.5D opgehaald. Het was een eindje rijden voor ons vanuit het noorden, maar wat je van ver haalt is lekker. En aangezien 'ieder nadeel ook z'n voordeel heb': het was heerlijk om terug te rijden.
Het is een zilvergrijze Italiaanse uit 1999 met maar 166000 op de teller!

Mijn Volvo-tik begon in 2003 met een V40 1.9 d die met een lekke kop :( helaas begin 2005 verkocht is :eusa_wall:. Daarna kwam een lease V50 1.6 D. 180000 zorgeloze kilometers maar wel erug traag....
En nu dan eindelijk weer prive een auto die ik wil!

Er moet de komende maanden/ jaren wel nog het een en ander gebeuren om hem te krijgen zoals ik het wil EN daar wil ik ook jullie hulp voor vragen:

• Interieur vervangen door een zwart lederen interieur
  • Alu inleg (van ebay.co.uk; toen ik de bieding had gewonnen kwam ik erachter dat de dashboardkast plaat 'spiegelbeeld is :o. Hopelijk kan ik een LH plaat versieren)
  • Lederen sportstuur + pook (Ik denk gewoon nieuw bij m'n dealer. Heeft iemand 2de hands suggesties)
  • Chip maar welke: ik lees veel meningen...Rica (duur); Fasttech (eindje rijden). WIE geeft advies
  • Spoiler (gekocht bij ES). Die heb ik net proberen te monteren maar de rechter klem is zo krom (en ik krijg hem niet goed genoeg) en de klep zit iets scheef dat hij tegen de achterlicht unit aankomt als de klep sluit. Hier moet ik nog iets mee (ES vragen om een rechte klem of m'n dealer vragen.)
  • Op den duur de columbia's naar wintervelgen promoveren en 17" Pegasus, Meteors of Comets voor de zomerpneu
  • Ietsie pietsie verlagen

Omdat we in het donker thuis kwamen volgen de foto's nog.

Groet,
Haiko
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Turbo-Geek

Vwb het stuur is 2e hands de enige zinvolle optie want een stuur bij de dealer gaat je FLINK kosten ...
Vwb de chip zou ik met een diesel niet morren om die paar km's en vind ik Fasttech de beste keuze.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Hiker

Kijk daar kan ik wat mee.....helaas zijn ze volgende week dicht, dus wordt dat volgend jaar.....

FASTTECH it will be....nog korting via de 850club zoals bj rica??
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Turbo-Geek

Is officieel alleen voor 850's geloof ik.
Maar eh, als is Rica goedkoper dan nog zou ik gaan voor Fasttech gezien de ervaringen hier en met name in het VAG segment.
Niet 'cheap' doen met dit soort modificaties, verkeerde zuinigheid.  :eusa_naughty:

Hiker

Tanx, en voor die € 350 'hoef ik het niet te laten'. Ik ging uit van € 500 +

Cesar

Welkom!

In plaats van Fasttech zou je ook JB in Dieverbrug kunnen bezoeken voor het tunen van je diesel. Zeer veel ervaring met jouw diesel, prima service en goeie gast. Tuning doen ze samen met JD engineering, een gerenomeerde naam in VAG land.

Succes met je roffel, mooie kleur zilver!

Turbo-Geek

Dat is ook zeker waar !
JD engineering is een topper met VAG motoren en heeft een naam hoog te houden.
Veel tuners gebruiken zijn software wanneer het aan komt op met name Duitse merken.
D'r zijn sowieso maar weinig tuners die zelf software schrijven in NL.

Kali-Integrali

Hey Haiko,

gefeliciteerd met je V70! Leuk zo'n kerstcadeautje.
Je hebt nogal wat plannen lees ik.. Veel succes ermee.

Ik heb alu look inleg van marktplaats gehaald. Bij mij was het van dat dikke plastic. Staat wel mooi, alleen op de luchtroosters vind ik het minder staan.
Indien jouw inleg ook van dit materiaal is let er dan op dat je het god warm maakt met de fohn. Het wordt dan mooi soepel. Dit weer is namelijk ook niet echt ideaal voor dat soort werk. (bij mij knapte het deel wat om de versnellingspook moest) :(

Maar succes, we wachten op de foto's!

Groeten Martijn

hathü

Gefeliciteerd een V70 D met die km stand is niet verkeerd. Stuur en pook zijn vast wel te vinden bij de bekende Volvo slopers. Veel geluk ermee.

henry classic v70

Welkom Haiko,

Mooie lage kmstand, daar kun je heel wat plezierige km's bij rijden
Ik zou rustig rondkijken op MP en de andere advertentie site's.
De speciale volvo sloperijen afbellen (zo kun je ook de verschillende prijzen vergelijken) voor een kompleet interieur, stoelen, achterbank, zijpanelen (met schakelunit's voor de ramen) en leren stuur en pook
Die inleg, wordt dat orgineel of een plakset?
Als je orgineel wilt realiseer je dan goed dat het een flinke klus is.............
(staat al vaker iets over geschreven)
Zo'n plakset is dan wel niet orgineel maar staat prima en zoals Martijn al schreef, maak goed gebruik van de fohn bij een plakset (vooral de strip voor het dashboardkastje, deze eerst goed flexibel fohnen voordat je deze erop plakt!)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33813.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9135.0.html
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hiker

Bedankt voor alle tips.

Ik heb inmiddels met Udel gebeld ivm met een interieur.....

En bij deze ga ik voor de chip naar JB, is ook nog in de buurt. MOrgen volgen wat foto's

Cesar

Je kunt ook nog even met Sjoerd van Hunter parts bellen voor je tweedehands onderdelen. Ook lekker dichtbij  ;)

Hiker

Nou daar gingen we gister op 2e kerstdag vol trots richting Haarlem. Wat rijdt hij toch fijn.

Maarrrrrr 's avond op de terugweg op de A7 klonk er, bij het normaal accelereren vanuit het benzinestation, een doffe knal vanuit het vooronder..... ??? Het leek alsof we over iets heen reden wat vervolgens tegen de onderkant van de auto aankwam.
Niet veel later merkte ik dat er geen (turbo)power meer was in z'n 5 van 120 naar 130 (wat de cruisecontrole snelheid was). Kort daarna begon het lampje te branden wat aangeeft dat er een storing is in het elektronisch systeem van de motor (en dat lezen in een Italiaans instructie boekje.
Auto bovenaan de afrit stilgezet, gevaren 3-hoek op de vluchtstrook en de ANWB bellen. OMdat ik nog niet alle 'goodies' in de auto heb gelegd (startkabels, veger, zaklamp) zag ik onder de kap vrij weinig in het donker. De kids vonden het spannend, en bij iedere auto die de afrit nam hoopten ze dat het de anwb was.
Na een uur kwam de goede man en met 1 schijnsel van z'n zaklamp zagen we een groot gap in de rubber slang van de turbo.

Daarna de slang eruit gehaald:

En vervolgens er een pvc buis ingezet en het hele zaakje met klemmen vastgezet.

Maandag ga ik meteen met de verkopende partij bellen om uit te vinden hoe we deze 'schade' op gaan lossen. Om nou 500 km te gaan rijden voor een slangetje lijkt me wat overdreven....

Het was dus een redelijk avontuur, en hij heeft wel enige credits ingeleverd die hij de komende tijd weer moet terug verdienen.

UserID6342

Vervelend Haiko, maar ik denk dat je weinig kunt "verhalen" bij de verkoper.  Deze slangen klappen wel vaker kapot en valt normaliter gewoon onder preventief onderhoud.  In ieder geval blij dat tie weer loopt en succes met de afhandeling.

Hiker

Ik verwacht dat het onder de garantie valt, ik heb hem donderdag de 24ste opgehaald en al 740 km gereden.....