Nieuwprijs berekenen mbv BPM

Gestart door Flipjes 850 R, 25-12-2009 10:04:01

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Ik ben druk aan het zoeken naar een andere auto, die ik zakelijk wil gaan rijden.
Bij deze keuze is voor mij ook de bijtelling van belang, en dit wordt berekend zoals de meeste van jullie zullen weten naar aanleiding van de nieuwprijs.
Bij tweedehands auto's kan je bij bijv autotrack.nl wel verder klikken naar de nieuwprijs. Maar in vele andere gevallen is dat niet mogelijk.
Aan de hand van het kenteken kan je op de site van het RDW wel weer de BPM terug vinden.

Wie kan mij vertellen op welke manier je terug kunt rekenen naar de catalogusprijs ?
855 R Automaat Dark Olive Pearl

thuur

reneetje

Even de stoffer erover.... ;)

Vraagje

Moet er over een auto van 1990 nog BPM afgedragen worden ?

Er zijn sinds mei 2010 weer andere regels maar kan niks vinden over de wat bejaarde wagens... ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

michiel

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

RyanB

Citaat van: michiel op 20-12-2010 20:08:14
zie http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Autoweek komt qua berekening aardig goed in de buurt bij wat ze bij de Douane berekenen, al ligt het er wel aan welke Douanier je hebt.
Indien je alle autogegevens hebt kun je het ook via Autotelex doen maar dat kost je wel ongeveer 25 euro, dit geld is overigens niet weg want als je de auto inderdaad gekocht hebt en je gaat hem invoeren dan heb je de BPM berekening van Autotelex sowieso nodig.

reneetje

Citaat van: RyanB op 20-12-2010 21:26:44
Citaat van: michiel op 20-12-2010 20:08:14
zie http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Autoweek komt qua berekening aardig goed in de buurt bij wat ze bij de Douane berekenen, al ligt het er wel aan welke Douanier je hebt.
Indien je alle autogegevens hebt kun je het ook via Autotelex doen maar dat kost je wel ongeveer 25 euro, dit geld is overigens niet weg want als je de auto inderdaad gekocht hebt en je gaat hem invoeren dan heb je de BPM berekening van Autotelex sowieso nodig.

Moet je nu een berekening via Autotex hebben dan ?

Vorig jaar heb ik er nog eentje ingevoerd maar daar kon ik zelf gewoon de berekening doen bij de RDW/douane.

Volgens de autoweek site zit er geen BPM meer op...... gewoon vreemd , iets invoeren en dan geen belasting betalen....je zou er argwanend van worden  :angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

RyanB

Als de auto niet ouder is dan 25 jaar blijft er altijd een restbedrag BPM over, na 25 jaar is het een oldtimer en dan hoeft er geen BPM meer betaald te worden.
Het BPM verhaal met de huidige "groene" auto's is weer anders want daar hoef je niet of nauwelijks BPM over te betalen.
Dat is weer een hele andere kwestie en heeft niets van doen met de auto's op dit Forum ;)
Vroeger was het inderdaad zo dat de BPM berekening terplekke bij het desbetreffende Douanekantoor ingevuld kon worden, sinds nu 2010 wordt er van je verwacht dat je dit reeds gedaan hebt voor je naar het Douane aangiftepunt komt.
Autotelex vind ik de beste en makkelijkste manier om dit van thuis uit te doen.

Nog even een weetje: Als je gaat proberen om een 850 T-5R via Autotelex in te voeren kom je bedrogen uit want een T-5R kennen ze niet.
Ik heb reeds telefonisch contact met Autotelex gehad en die wisten er van, en ook van de moeilijke toestanden bij de Douane omdat ze de T-5R daar ook niet kennen.

Tip van Autotelex: Ga bij de berekening uit van een 850 T-5 Sportline met alle extra's, want dat vinden ze bij de Douane prima,en je bent nog 40 euro goedkoper uit dan bij een T-5R :eusa_dance:
Nog een geluk dat de Douane niet verantwoordelijk is voor de typebenaming van de auto op het kenteken want dat doet de RDW ;)