Nieuw op het forum

Gestart door Volvo850 93, 26-12-2009 10:59:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo850 93

Hallo ik ben dennie en ben 23jaar en kom uit het mooie Brabant ;D

ik heb nog geen volvo tot mijn spijt maar door gezinsuitbreiding ga ik komende week kijken voor een volvo 850 2.5-20v uit 96.
op deze mooie site heb ik al voor rondgekeken en al een hoop informatie gewonnen en hoop op nog veel meer info hierbij een paar foto's van de volvo's die ik komende week ga bezoeken


Volvo 850 T5 2.0 20V Estate deze is eigenlijk keuze 1 met 177.820 km


VOLVO 850 2.5 20V Estate Comfort  Deze is keuze 2 met  191.000 km  ben benieuwd wat jullie er van vinden Mvg Dennie

ro~djo

Goeie morgen

Welkom op het forum

Auto paashuis heeft mooie Roffels staan en geven goeie service.

Onze Roffel komt er ook vandaan en zijn dik tevreden.

henry classic v70

Welkom Dennie en succes met jou zoektocht naar een 850/x70
Wat gaat 't worden; benzine, gas of diesel
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Volvo Felipe

hey Dennie,

Welkom en veel plezier met je speurwerk

Volvogroeten

Volvo850 93

mmm Benzine ;)  diesel is voor mijn geen optie ivm te weinig km per jaar en kwa wegenbelasting

Volvo850 93

Dankjewel voor jullie reactie's  en wat me zeer bevalt zijn ook de weinig kilometers die de roffels hebben ervaren

ro~djo

Zoals je misschien al gelezen heb op het forum .. is het belangrijkste de onderhoudsgeschiedenis die de Roffel met zich mee draagt.

Succes met zoeken, we zullen je op de voet volgen
met de keus die je gaat maken.

henry classic v70

Lage kmstand is nog helemaal niet zo belangrijk, de onderhoudshistorie is veel belangrijker!
De eerste foto (blauwe) is een 2.0, deze is zeer waarschijnlijk ingevoerd uit Italie en de kmstanden willen daarvan nog wel eens niet kloppen......(ook daarom is die onderhoudshistorie zo belangrijk)  
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Aangezien ze beide bij Paashuis staan zou mijn voorkeur voor de T-5 uitgaan  ;D
Het zal idd. een importje zijn, maar ik neem toch aan dat Paashuis geen "crap" verkoopt?

Succes... Een 20V is overigens ook een fijne motor, maar zo'n turbo is toch wel prettig  :eusa_angel:

Edit: staan ze beide bij dezelfde verkoper?  :eusa_shifty:

Volvo850 93

#9
 Een 20v lijkt mijn een fijne motor, mijn vader had ook een 850 2.5-20v en die was er zeer over te spreken. maar de 2 850's die staan niet bij de zelfde verkoper de ene staat bij paashuis de donkerblauwe , en de andere in rosmalen.
Maar rijd een 2.5 niet iets rustiger dan een 2.0 met turbo?

De verkoper vermeld bij de eerste foto een vermogen van 211pk en bij de 2de foto een vermogen van 193pk :-[  terwijl ik dacht dat een 2.5 140pk heeft een 2.5-20v 170pk  en de turbo's een stukje meer ?

-D©©©L-

Citaat van: Volvo850 96 op 26-12-2009 11:34:50
Een 20v lijkt mijn een fijne motor, mijn vader had ook een 850 2.5-20v en die was er zeer over te spreken. maar de 2 850's die staan niet bij de zelfde verkoper de ene staat bij paashuis de donkerblauwe , en de andere in rosmalen.
Maar rijd een 2.5 niet iets rustiger dan een 2.0 met turbo?

Dat ligt aan het gewicht van je rechtervoet. Wel is het zo dat een minder krachtige motor de aandrijflijn minder belast heeft, dat zie je dan weer terug in het onderhoud.

)()()sT

Citaat van: Volvo850 96 op 26-12-2009 11:34:50
De verkoper vermeld bij de eerste foto een vermogen van 211pk en bij de 2de foto een vermogen van 193pk :-[  terwijl ik dacht dat een 2.5 140pk heeft een 2.5-20v 170pk  en de turbo's een stukje meer ?

Die blauwe is een (import) 2.0 T-5 en die hebben 211 pk. i.p.v. 226 pk. voor de 2.3
Die rode is gewoon een 2.5 20V met 170 pk. Een 193 pk. exemplaar is een 2.5T (met lagedruk turbo dus ;))
(ff gechecked op rdw.nl).

Volvo850 93

Daar heb je helemaal gelijk in, en onderhoud vind ik super belangrijk maar ik rij niet lomp maar hou wel van lekker door rijden

Volvo850 93

Had net ff gekeken op rdw.nl en klopt helemaal de rode heeft 170pk ipv 193 pk maar 170 is ook lekker Lijkt me  :eusa_dance:

)()()sT

Uiteraard... het ligt gewoon aan de staat van de auto's en de bijbehorende prijs.
Zo op het eerste oog zou ik voor een turbo gaan. Ik kom ook uit een 20V. en ben absoluut geen hardrijder, maar zo'n T-5 is toch wel prettig ;)

Succes, gewoon eens naar beide kijken.