C70 mistlichten ?

Gestart door Bruno V, 26-12-2009 16:29:25

Vorige topic - Volgende topic

Bruno V

Is het normaal dat de mistlampen van een C70/C70 convertible, bijna niks toevoegen qua verlichting ?
Ik heb de indruk namelijk dat op mijn C70 het bijna niks uitmaakt qua extra verlichting of ze nu aan of uit zijn. Echt mistlampen zou ik het verre van willen noemen. Ze schijnen bijna niet harder dan standlichten. als je echter voor de wagen staat, lijken ze normale lichtsterkte te geven, maar ze verlichten de weg/berm bijna niet als je erin zit.

Edit : Ik heb dit topic ondertussen al wel gevonden : http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23503.0.html ,  maar ik had graag nog wat meer info, als jullie dat hebben.
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

Bruno V

Niemand een idee ?  :eusa_think:
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

henry classic v70

Je zou andere lampjes kunnen proberen (met meer licht opbrengst of je reflector's zijn smerig (binnenkant).
Of je de stand kunt veranderen zodat ze meer naar buiten schijnen weet ik eigenlijk niet
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo

Mistlampen en/of breedstralers geven nooit veel licht, daar hangen ze trouwens ook te laag voor.

Meen me wel te herinneren, dat er hier iemand een HID setje zou gaan proberen...  :eusa_think:

elianmars

De mistlampen/verstralers op mijn wagen zitten er ook voor de show, volgens mij. Paar dagen geleden in de mist gereden. Kon nou niet zeggen dat ik meer zicht had met die dingen aan.

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 28-12-2009 23:46:49
Mistlampen en/of breedstralers geven nooit veel licht, daar hangen ze trouwens ook te laag voor.

Meen me wel te herinneren, dat er hier iemand een HID setje zou gaan proberen...  :eusa_think:

Proberen ?

Mistlampen hebben pas zin als je je gedimd grootlicht uit doet. Het idee is dat ze onder de mist door kijken zonder verblind te worden door de reflectie van licht.
Als je gewoon veel wilt zien, dan zet je een paar verstralers op de bumper.  ;D

daytonawim

Als je mistlampen gebruikt in echte mist werkt dat prima, alleen
dan wel zonder je dimlicht, anders werkt het niet.

In duitsland was dat een standaard schakeling op onze auto's

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 28-12-2009 23:51:43

Mistlampen hebben pas zin als je je gedimd grootlicht uit doet. Het idee is dat ze onder de mist door kijken zonder verblind te worden door de reflectie van licht.

Zo heb ik dus ook gereden in de mist, maar ik had liever m'n gewone licht aan. Met die mistlampen zag ik nog minder.

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 28-12-2009 23:54:53

Zo heb ik dus ook gereden in de mist, maar ik had liever m'n gewone licht aan. Met die mistlampen zag ik nog minder.

Dan had je geen echte mist. Met een zicht <10 meter wil je echt mistlampen. Ik heb er overigens een setje HID in geknutselt. 

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 28-12-2009 23:56:44
Citaat van: elianmars op 28-12-2009 23:54:53

Dan had je geen echte mist. Met een zicht <10 meter wil je echt mistlampen.

't Was in ieder geval echt genoeg om stapvoets te gaan rijden  :eusa_shifty:

henry classic v70

Citaat van: -D©©©L- op 28-12-2009 23:56:44
Ik heb er overigens een setje HID in geknutselt.  

Daar laat ik me graag eens over informeren......
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Bruno V

Ik heb er ook al in de mist mee gereden uiteraard. Met gewone lichten of zonder, het maakte in mijn geval ook niks uit, ze gaven gewoon veel te weinig licht. Ik ga alvast de tips van het reinigen en andere lampjes proberen.
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

-D©©©L-

Zit me even af te vragen; hoe hoog hebben jullie de bundel van de mistlampen staan met de wagen in bereden toestand (dus met bestuurder etc).

Rudy-M

Ik moet over mijn stuur klimmen om te zien dat de mistlampen de grond net beschijnen. Ze zitten er echt voor de show op. Wordt zelfs niet aangehouden als ze onnodig aanstaan :police:
Bermlichten kun je ze ook niet noemen, omdat de bundel van het dimlicht net zo breed is, dan wel breder (Philips Xtreme Power).

Wat voor lampjes zitten er in de C70 mistpitten eigenlijk (heb geen boekje bij de C70 en even te lui om onder de auto te kruipen :eusa_shifty:)

Maar die van de 850 waren net zo dramatisch.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 29-12-2009 10:19:13
Zit me even af te vragen; hoe hoog hebben jullie de bundel van de mistlampen staan met de wagen in bereden toestand (dus met bestuurder etc).

Geen flauw idee. Hoe controleer je dat?

En hoe hoog horen ze afgesteld te staan?