irritant gefluit

Gestart door Roffelred, 05-01-2004 10:43:35

Vorige topic - Volgende topic

Roffelred

Allereerst wil ik jullie een bijzonder goed jaar wensen, met veel plezierige roffelkilometers!

Ik heb sinds een paar weken last van een irritant gefluit bij snelheden van 120+. Je kan het geluid vergelijken met een pieptoon die je wel eens in je oren hoort maar dan wel wat sterker. Ik heb het vermoeden dat dit geluid bij de remmen vandaan komt. Ik heb namelijk bij hard remmen (alleen bij hard remmen) ook last van een kleine vibratie in het stuur. Zou het kunnen zijn dat er een schijf iets krom is waardoor die bij hogere snelheden gaat zingen?

Bedankt voor het meedenken!
Sander ;)

Reitse

Er zijn ook andere oorzaken mogelijk van fluiten. DenkWeb roept dan vaak dingen als sierstrips en raamomlijsting. Als ik dat nu doe kan DenkWeb weer es wat anders gaan verzinnen... ;) :P

s©ub@

Citaat van: Roffelred op 05-01-2004 10:43:35
Ik heb sinds een paar weken last van een irritant gefluit bij snelheden van 120+.

Bedankt voor het meedenken!
Sander ;)

zou natuurlijk ook een politiefluitje kunnen zijn ;D
(zo, denkweb; zuig daar maar eens een puntje aan :P) LOL

... en nou ff zonder dollen:
wat bij de remmen zou kunnen is het veertje wat de remmen op hun plaats houd; echter zou je dit alleen op lage snelheden horen volgens mij... zingende remschijven (leuke naam voor een nieuw muziekband) lijkt me sterk...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Jak

Hi,

Ik heb er geen antwoord op, maar herken het euveltje aan de omschrijving van het geluid, vooral bij snelheden ruim boven de 120++  ;)

Het is ook weer spontaan verdwenen, geduld dus...   ???

Het leek uit de bak te komen, maar haalde in de 4 die snelheid niet helemaal. Geluid was wel weg zodra de koppeling werd ingetrapt.

Ach, het piepje na het de koude start is inmiddels ook bijna verdwenen, net als het geratel bij koude start. Het wordt er dus alleen maar beter op. (Hopelijk verdwijnt zo niet de hele auto  :-\ ....)

Vraagje retour: hoe staat het met je koppeling?

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Roffelred

Tja de koppeling... volgens mij niks mee aan de hand behalve het af en toe gieren bij het opkomen van de koppeling in de 1e versnelling. Dit schijnt een lager te zijn en kon geen kwaad :-\ Het klopt volgens mij wel dat het geluid weg is als ik de koppeling in trap. Het geluid is overigens niet aan eengesloten hoorbaar. Dus ik had de link met de koppeling nog niet gelegd. Ik hoop niet dat er hoge kosten aan zitten te komen :-[ Ik hoop maar dat het dan maar spontaan verdwijnt ;)