schokkende auto

Gestart door sean850, 28-12-2009 12:41:28

Vorige topic - Volgende topic

sean850

Het volgende probleem doet zich op het moment voor bij mijn auto  :eusa_wall:

Bij het snel wisselen van bochten (zie rotonde) en dan echt niet op een race manier maar ook gewoon rustig begint de auto te schokken alsof ie geen brandstof krijgt.

Zodra ik weer recht uit rij is er geen probleem meer, de tank was niet bijna leeg zat nog zo'n 60 liter in dus daar kan het niet aan liggen.

weet iemand wat er aan de hand kan zijn  ???

fbm

Benzinefilter nog origineel?

-D©©©L-

sean850

benzine filter is half jaartje geleden vervangen en relais 103 ook maar voor een 2e hands zou dat natuurlijk nog even kunnen testen  ;D

verder nog ideeën  ???

thuur

Als het alleen bij bochten naar rechts is zou ook het slangetje aan de benzinepomp gescheurd of los kunnen zijn.

Gr :eusa_think:

Schnappi

zit op dit moment ook te kampen met een schokkende auto, het probleem doet zich niet altijd voor, soms 1000 km geen problemen en dan in een keer begint hij in te houden, stotteren, rotte eireren lucht uit de uit laat, heel soms zwarte rook, stationair toerental gaat dan op en neer en als men een keer gas geeft is het weer weg voor een tijdje, ik word er helemaal gek van.

heb al stationairregelaar, gasklephuis, lmm schoongemaakt ,bougies vervangen, luchtfilter vervangen, olie + filter vervangen, maar het probleem komt nog steeds stelselmatig voor.

wil toch een andere LMM gaan proberen, alleen deze zit met een soort torx schroef vast, weet iemand wat voor gereedschap hiervoor nodig heb en waar eventueel te bestellen te koop is?

ook vermoed ik dat de lambda sonde het probleem kan geven, maar het gekke is dat ik geen foutcoudes heb en ook en brandend lambda lampje.

Groeten

thuur

Citaat van: Schnappi op 28-12-2009 20:12:34
zit op dit moment ook te kampen met een schokkende auto, het probleem doet zich niet altijd voor, soms 1000 km geen problemen en dan in een keer begint hij in te houden, stotteren, rotte eireren lucht uit de uit laat, heel soms zwarte rook, stationair toerental gaat dan op en neer en als men een keer gas geeft is het weer weg voor een tijdje, ik word er helemaal gek van.

heb al stationairregelaar, gasklephuis, lmm schoongemaakt ,bougies vervangen, luchtfilter vervangen, olie + filter vervangen, maar het probleem komt nog steeds stelselmatig voor.

wil toch een andere LMM gaan proberen, alleen deze zit met een soort torx schroef vast, weet iemand wat voor gereedschap hiervoor nodig heb en waar eventueel te bestellen te koop is?

ook vermoed ik dat de lambda sonde het probleem kan geven, maar het gekke is dat ik geen foutcoudes heb en ook en brandend lambda lampje.

Groeten

Klinkt alsof ie veel te rijk loopt op die momenten, en ik vrees dat je kat daardoor is overleden :-[

Lambda en LMM zijn beide verdacht. Lambda kan wel degelijk voor een fors verbruik zorgen zonder dat daar foutmelding op terug te vinden zijn..

Gr :-\

Jeff

Sean heb jij dit ook wel eens als je in zijn 2 rijd en onder de 1500 toeren komt en ongeveer 30 km per uur rijd? Ik heb dan ook wel eens dat de auto schokt!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

sean850

Dat heb ik niet geprobeert omdat ik namelijk met een automaat rijd  ;D

Vergeten erbij te zetten  ;D

Dus dat is wat lastiger om te doen.

MICHEL306

misschien een tip, stel de afstand van de electrodes van je bougies eens iets krapper af dan de voorgeschreven maat, vooral bij wagens op gas wil dit helpen tegen stotteren vd motor, anders de bobine eens laten checken deze kan bij lage toerentallen te weinig spanning geven.

ps nu maar hopen dat je geen diesel rijdt..:P

gr M

sean850

ok ik ben weer te snel met m'n vraag geweest en dus te weinig info gegeven  :eusa_wall:

de auto is een 94 T-5 automaat geen LPG/LPI
en dus benzine  ;D

eerder nooit last van gehad en heb afgelopen zomer nog de bougies vervangen dus lijkt me vreemd als ie daar opeens problemen mee heeft.

Hoop zo iets meer info gegeven te hebben  ;D

Schnappi

*update*

vandaag weer hetzelfde probleem gehad, hikken en stoten, het valt me op als er wat vermogen gevraagd, dat de turbodruk meter rap naar rechts gaat, maar daarna in een keer begint te stoten dit blijft ongeveer 15 a 20 seconden en dan is het weg.

lmm ral? regelklep turbo ral?

btw was ook naar garage gereden en heel verhaal uitgelegd en zei dat de auto naar rotte eireren begint te stinken als hij begint te stoten, hij zei dat het aan katalysator kan liggen.

Kan een katalysator dit stoten veroorzaken?

Groeten

Rijns_t5r

misschien is het niks maar ik heb onlangs precies het zelfde gehad toen had ik euro 95 getankt  :eusa_wall:
ik moet wel zeggen de auto van mij is gechipt en dat pikt hij niet,normaal tank ik euro 98 maar was toen ff niet voorhanden.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Ludo

Citaat van: Schnappi op 29-12-2009 17:37:25
*update*

vandaag weer hetzelfde probleem gehad, hikken en stoten, het valt me op als er wat vermogen gevraagd, dat de turbodruk meter rap naar rechts gaat, maar daarna in een keer begint te stoten dit blijft ongeveer 15 a 20 seconden en dan is het weg.

Zijn de slangetjes op de turboregelklep niet gescheurd?.

Schnappi

op het eerste oog zien de slangen er goed uit, het gekke van allemaal is dat het probleem er niet altijd is, wat ik al zei het kan 1000 km goed gaan en dan 5x terugkomen in 1000 kkm.

ik snap er geen bal van :eusa_think:

geen foutcodes in het systeem

Groeten