Waar in nederland meyle onderdelen bestellen

Gestart door capri, 29-12-2009 08:20:21

Vorige topic - Volgende topic

capri

Hoi

Zoek voor mijn volvo een aantal onderdelen van het merk meyle.
Is er ook een internet verkoop adres in nederland.

Gr wim 

Ben

Google zegt: Brezan Automaterialen heeft het leveringsprogramma uitgebreid met Heavy Duty slijtdelen van Meyle.

capri

capri

Citaat van: capri op 29-12-2009 09:36:22
Mooi dank je

Nog even op de site van meyle geweest.
Draagarmen zijn te bestellen voor een T-5R maar de rest van de kleine onderdelen staat bij niet voor de T-5R

Waar kopen jullie bv stuurkogels, rubbers, stabilisators.

Ludo

Volvodealer.
Of IPD, via de NL importeur.

capri

Citaat van: Ludo op 30-12-2009 10:43:03
Volvodealer.

Is nordicar ook nog een optie, zoek goede aftermarket onderdelen.

Turbo-Geek

Citaat van: capri op 30-12-2009 10:51:39
Volvodealer.

Hangt er vanaf. Veel van die zooi is regelmatig van matige kwaliteit en dus vaak van die vage merken.
Als je kwaliteit wenst en geen kopzorgen wilt hebben dan moet je het gewoon bij de Volvo dealer halen of zorgen dat je het exact zelfde onderdeel ergens anders nieuw voor een betere prijs kan krijgen.
Scantech en dat soort merken zijn aantrekkelijk geprijst maar lees de verhalen hier maar eens en uiteindelijk is het duurkoop omdat het veel minder lang mee gaat en je dus 2 of 3x hetzelfde onderdeel kan vervangen.

Soms is een 2ehands goed gebruikte onderdeel de beste/goedkoopste oplossing.
Net zoals voor een goed gebruikte as, gewoon ff een nieuwe Volvo hoes erom met vet en zo'n as kan weer heel lang mee.

Opmerkelijk is dat sommige mensen soms geen idee hebben wat dingen bij Volvo zelf kosten, het komt dus voor dat ze ergens anders MEER betalen voor sommige onderdelen dan dat het originele onderdeel kost. Komt welliswaar niet vaak voor maar niet alles is schreeuwend duur bij de dealer, zeker niet als je ook nog eens Volvo 850 club korting hebt !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

capri

Citaat van: Turbo-Geek op 30-12-2009 11:06:25
Citaat van: capri op 30-12-2009 10:51:39
Volvodealer.

Hangt er vanaf. Veel van die zooi is regelmatig van matige kwaliteit en dus vaak van die vage merken.
Als je kwaliteit wenst en geen kopzorgen wilt hebben dan moet je het gewoon bij de Volvo dealer halen of zorgen dat je het exact zelfde onderdeel ergens anders nieuw voor een betere prijs kan krijgen.
Scantech en dat soort merken zijn aantrekkelijk geprijst maar lees de verhalen hier maar eens en uiteindelijk is het duurkoop omdat het veel minder lang mee gaat en je dus 2 of 3x hetzelfde onderdeel kan vervangen.

Soms is een 2ehands goed gebruikte onderdeel de beste/goedkoopste oplossing.
Net zoals voor een goed gebruikte as, gewoon ff een nieuwe Volvo hoes erom met vet en zo'n as kan weer heel lang mee.

Opmerkelijk is dat sommige mensen soms geen idee hebben wat dingen bij Volvo zelf kosten, het komt dus voor dat ze ergens anders MEER betalen voor sommige onderdelen dan dat het originele onderdeel kost. Komt welliswaar niet vaak voor maar niet alles is schreeuwend duur bij de dealer, zeker niet als je ook nog eens Volvo 850 club korting hebt !

Waneer is het nog orgineel, waar haalt volvo het nu weg voor een 850 na 15 jaar nu het niet meer op voorraad is.

Turbo-Geek

Geen idee, iig niet bij de B merken vandaan immers de kwaliteit is duidelijk minder.
Het is niet iets van alleen dure onderdelen hoor, ook simpele O-ringen van de kachel verschillen gewoon tussen Origineel Volvo of die aftermarket zut die je krijgt als je een andere heater core koopt, vraag maar eens aan Misha. Terwijl hier het verschil in $$$ een kwestie van dubbeltjes is.

Soms helpt het om nummers op te zoeken (google) die op het originele onderdeel staan, soms kom je terug bij Volvo en soms bij een fabrikant die ze dus levert. Pas op, sommige links verwijzen je juist naar goedkope aftermarket onderdelen.
Kortom, het blijft lastig.

Ben je lid van de 850 club ? Dat scheelt toch alweer 15%

capri

Citaat van: Turbo-Geek op 30-12-2009 12:14:15
Geen idee, iig niet bij de B merken vandaan immers de kwaliteit is duidelijk minder.
Het is niet iets van alleen dure onderdelen hoor, ook simpele O-ringen van de kachel verschillen gewoon tussen Origineel Volvo of die aftermarket zut die je krijgt als je een andere heater core koopt, vraag maar eens aan Misha. Terwijl hier het verschil in $$$ een kwestie van dubbeltjes is.

Soms helpt het om nummers op te zoeken (google) die op het originele onderdeel staan, soms kom je terug bij Volvo en soms bij een fabrikant die ze dus levert. Pas op, sommige links verwijzen je juist naar goedkope aftermarket onderdelen.
Kortom, het blijft lastig.

Ben je lid van de 850 club ? Dat scheelt toch alweer 15%

Ja en wat zijn de B merken. 

Turbo-Geek

Scantech is er 1 van.
Verder heb ik niet zo heel veel ervaring met B merken want ik monteer vrijwel alles met originele Volvo onderdelen of iets wat duidelijk beter is (tunings onderdelen).

Staan hier hele verhalen/ervaringen over mensen die Scantech draadarmen gemonteerd hebben, zoek ff op 'draagarm'. Hetzelfde geld voor Scantech stuurlagers.

capri

De draagarmen bestel ik van meyle
Reactiestangen HD european tunning

De rest   :eusa_think:   

stuurkogels
fuseekogels
stabie rubbers
stuurstangen zijn reeds vervangen door de dealer

Ben ik nog wat vergeten  ???

Brezan heeft volgens mij ook wel goede merken in huis. 

Turbo-Geek

Citaat van: capri op 30-12-2009 14:54:43
De draagarmen bestel ik van meyle
Reactiestangen HD european tunning

De rest   :eusa_think:   

stuurkogels
fuseekogels
stabie rubbers
stuurstangen zijn reeds vervangen door de dealer

Ben ik nog wat vergeten  ???

Brezan heeft volgens mij ook wel goede merken in huis. 

Moeilijk te zeggen vwb Brezan.
Ik heb daar ooit Brembo aftermarket schijven (VW) gekocht en dat was de grootste troep ooit, de fabrieks schijven waren duidelijk beter.
Echter ook genoeg onderdelen daar gekocht (oa accu) die gewoon prima waren !

Powerpete

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

hathü

Citaat van: Powerpete op 30-12-2009 22:59:01
http://link.marktplaats.nl/306689917

Tip
Via de site van deze leverancier kun je ook onderdelen (van div. fabrikanten) zoeken op kenteken. Prijzen staan erbij.